Bruksprov 2014

Sv: Bruksprov 2014

Känns ju minst sagt en smula urvattnat. Jag har tagit semester och ska åka ner. Vore ju för bedrövligt om det inte kommer fler än ...jättefå, både rent egoistiskt och även för SWB-aveln tycker jag att det är mkt trits

Jo det brukar det ju. Men att det inte ens är en handfull med så kort tid kvar av tiden är anmärkningsvärt. Tycker jag.

Fast Rubinrot såldes ju till Danmark innan och Sir Donnerhall II ägdes väl av Nyreröds? Han är dock såld nu, tyvärr :(

Yess stämmer det. Tänkte mer att är de med i leken så blir det med ganska många nya hingstar. Tycker också det är trist att SD II såldes. Det har varit så många hingstar de senaste åren jag gillar som bara varit med en säsong innan de försvunnit bort igen (Connaiseur, Zambucca, Don de Jeu, Santiago osv.)

Detta år ganske går i trenden med färre och färre hingstar till bruksprovet....

4-Åriga Hopphingstar

Catch Me - Catoki - Ramonus
Commerce S - Calido I - Espri

5-Åriga Hopphingstar

Castor C - Cajus - Carano

Direktkvalificerade Hingstar

Fango In Blue x - Veganum x - lago C x

Efter lite nystande igår, så är det eventuellt 3 hingstar på g till anmälan. Krumelurhästar antagligen.

3-Åriga Hingstar

Final Countdown - Fürstenball - Brentano II

4-Åriga Hopphingstar

Catch Me - Catoki - Ramonus
Commerce S - Calido I - Espri

5-Åriga Hopphingstar

Castor C - Cajus - Carano

Direktkvalificerade Hingstar

Fango In Blue x - Veganum x - lago C x

Håller med dig, har ett sto jag gärna testat ihop med Don de Jeu.

Spännande med en Fürstenballavkomma!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 128
Senast: Bison
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: Celinehenn
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 500
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
871
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka