Sv: Bruksprov 2013
Men det är det jag menar, du vet inte, hur kan du då vara så säker på att de stöden inte motsvaras av våra ex stimulanspaket eller landsbygdsutveckling?
Och förresten, vi har inga statliga hingstdepåer mer Flyinge överläts -83 till flyingestiftelsen
Hmmm du har inte missat något om du tror att vi är de enda som har statliga hingstdepåer, kanske dags att du tittar dig omkring i världen på hästaveln. Statliga hingstdepåer är väl något varenda land har eller har haft absolut inget som är specifikt för sverige. Tyskland har ju mängder av dem om du missat det.
Skulle det vara konstigt att man känner till deras stödsystem när man regelbundet har importerat hästar och har många uppfödarkontakter i landet ? De som inte känner till det har väl troligen inte kontakt med uppfödare i de aktuella länderna precis som att jag inte har en aning om hur det är med den biten i holland eller belgien just för att jag inte har någon kontakt med uppfödare där. Och du tycker på fullt allvar att jag borde frågat om exakta namn på dessa bidrag de får eller varför inte exakta koder för ansökningarna eller ? När det inte är något bidrag jag kan få så varför skulle jag ens fråga efter exakt vad bidragen heter jag vet att de får dem och får dem från staten det räcker mer än väl för mig och att det är en av anledningarna till att deras kostnader för att ta fram en unghäst är betydligt lägre än här.
Men det är det jag menar, du vet inte, hur kan du då vara så säker på att de stöden inte motsvaras av våra ex stimulanspaket eller landsbygdsutveckling?
Och förresten, vi har inga statliga hingstdepåer mer Flyinge överläts -83 till flyingestiftelsen