Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och med ditt senaste inägg så inser vi att du tydligen inte läst forumreglerna.
Här inne nämner vi iNTE någon med namn.
Det här med hobbyavel är ju något som är populärt att dra upp som något slags bevis för att svensk avel skulle vara sämre än "utomlands". Jag har några frågor kring det:
* Finns det några siffror på att hobbyuppfödare får fram sämre hästar än yrkesuppfödarna med avseende på tävlingsresultat? Vill gärna se dessa siffror i så fall.
* Finns det några siffror på att det är en större andel hobbyuppfödare i Sverige jämfört med "utomlands"?
SVAR: Jag har inte påstått att alla uppfödare i Sverige enbart avlar på bra ston. Men du har däremot påstått att vi i Sverige avlar på sämre ston än vad uppfödarna "utomlands" gör. Jag tror att det finns uppfödare i både Sverige och "utomlands" som avlar på dåliga ston och att det finns både svenska och "utländska" uppfödare som avlar på bra ston. Av rankinglistan ser vi att svenska stostammar ligger bra till internationellt sett. Detta borde bevisa/ge en hint om att en ganska stor andel av våra uppfödare lyckas med sin avel eftersom en stor andel av de bästa stostammarna är svenska (3 stostammar bland de 11 bästa i världen enligt denna ranking).På vilket sätt bevisar att just ston ur de familjerna har förärvt sig bra att sverige bara skulle avla på bra sto av den anledningen eller du tror allvarligt att bara ston ur de familjerna är i avel ?
Fast nån sån regel finns inte, det är fullt tillåtet att nämna offentliga personer vid namn på bukefalos.
Hade väl inte varit ett problem att nämna att xx ska hålla föreläsning på flyinge,men sen tillägget med tingsrätt osv.är väl inte ok??
Till er alla i tråden, det är dags att återgå till ursprungsämnet årets bruksprov. Andra diskussioner kan vara intressanta men starta då egna trådar i ämnet.
Det är som sagt tillåtet att diskutera offentliga personer men det är däremot inte tillåtet att skriva om personer så som gjorts i inlägg jag raderat. Den som är osäker kan läsa på firumreglerna igen.
Görel moderator
Peter också testeryttare
Hmm, jag antar att detta faktiskt inte är riktat mot mig?
Det ska bli kul att se om han får rida Olof Smiths hästar.
Peter är ju tränare för Olof och de har även hästar i.varandras stall titt som tätt.
Vad är.det som garanterar att inte Peter ridit dessa tidigare?
Och vad gäller Henrik skulle man väl.visst kunna hävda jäv, flyinge är ju i högsta grad inblandade i avelsatsningen med PS och partners.
Med detta i åtanke hade det kanske varit bättre att ta in två ryttare helt utifrån som man gjort med dressyrryttarna.
Hmm, jag antar att detta faktiskt inte är riktat mot mig?
Och nu ska jag sticka ut hakan ännu mer och skriva att Jaguar Mail skulle jag inte använt om jag så hade fått pengar till på! Med en så urusel teknik som den hingsten hade så med vilken annan ryttare som helst än Peter Eriksson så hade den rivit halva banan. Och den hingsten hade ju också en bra stam.
OT men bara för att illustrera att ibland blir det inte lyckat trots bra förutsättningar.
A
Precis så där har jag också uttryckt mig om just Jaguar Mail ett antal gånger Ibland är inte hästen bättre än sin bästa ryttare heller! Tyvärr så verkar han, såvitt jag sett, också nedärva sin hemska frambensteknik.
Det ska bli kul att se om han får rida Olof Smiths hästar.
Peter är ju tränare för Olof och de har även hästar i.varandras stall titt som tätt.
Vad är.det som garanterar att inte Peter ridit dessa tidigare?
Och vad gäller Henrik skulle man väl.visst kunna hävda jäv, flyinge är ju i högsta grad inblandade i avelsatsningen med PS och partners.
Med detta i åtanke hade det kanske varit bättre att ta in två ryttare helt utifrån som man gjort med dressyrryttarna.