Det tror jag faktiskt är ett antal som skulle nappa på att de skulle kunna få en chans till när något går fel den dagen de visas, som jag skrev innan gränsen mellan succe och fiasko är ofta inte långt ifrån varandra när det handlar om unghästar skall inte så mkt till för att allt skall bli pannkaka och hästen inte alls visar fram vad den egentligen kan då hade det varit guld att få en chans till så att hästen fick en upprättelse i sina poäng iom att det ju som sagt är poäng hästen sen dras med hela livet. Iofs kan man visa dem igen som 4 åringar men det är ju inte riktigt samma sak.
Att visa om en häst där allt flutit på som det skulle under dagen ser jag inte mkt mening med om det inte är så att den fått väldigt överaskande siffror av en domare, jag har haft en sådan för flera år sedan som blev totalt skuren längst fotknölarna av en domare på treårs så pass att tom ett par av våra gamla domare som råkade befinna sig på läktaren kom ut efteråt och gav sin syn på hur fullkomligt heltokigt den blev bedömd. Det som var lite lustigt var att det var en domare från hästens hemland som var tillfälligt över här och dömde (första och sista gången
)
och mkt riktigt året efter var stoet i det absoluta toppskiktet med skyhöga poäng på kvaliteten, den hade jag ju inte tackat nej till en andra chans till visning på för jag viste ju vad jag hade och där kan det inte ens sägas bero på en dålig dag för hästen visade sig som en klocka så vad de poängen berodde på är och förblir ett mysterium som ju dock kommer att finnas på hästens blupsida hela livet.