Bruksprov 2013

Sv: Bruksprov 2013

Jag tycker det ska bli jätte spännande! Vi får se, men eventuellt så ska min häst vara med.
 
Sv: Bruksprov 2013

Någon som vet något om Lexington?
Tänkte bege mig nedåt för att spana in en ev. blivande man till mitt sto men vilken dag rekommenderar ni att man åker ner? (hopphingst)
 
Sv: Bruksprov 2013

Du tittar på programmet och ser när de hingstar du är intresserad av visas. Är det en treåring kan det vara intressant att se löshoppningen.
 
Sv: Bruksprov 2013

Ja jag som bara har lördagen att tillgå måste ju säga att hingstklasserna inte verkar vara särskilt intressanta. Hoppas verkligen att det blir mer annars känns det ju lite snopet.. Hur går premieringen till efter de klasserna? Visas de nygodkända herrarna nått på lördagen? Eller blir det mer som en prisutdelning..
 
Sv: Bruksprov 2013

Det har varit olika varje år. Minns jag rätt avslöjades efter hand vilka som godkändes förra året, åren dessförinnan på galamiddagen. För tre år sen var den i Flyinges ridhus och då visads hingstarna upp, inklusive Hip Hop som fått A.
Ett annat år jag jag för mig att jag satt med Ancan sent på läktaren och kollade på en clinic medan vi väntade på att resultaten skulle avslöjas, och att jag hade ameo i telefon för att berätta resultaten. De kan säkert hjälpa mig att minnas.
 
Sv: Bruksprov 2013

Så med andra ord kan jag få betala inträde och inte ens se hästarna? Det känns ju verkligen publikmässigt??!!
 
Sv: Bruksprov 2013

Jag funderade lite till och har för mig att de nygodkända visades i snöre efter hingstklasserna.
 
Sv: Bruksprov 2013

Lite hoppfullt iaf då! Varför tror ni det är så få anmälda till hingstklasserna? Måste ju vara ett ypperligt tillfälle att visa upp sin avelshingst och på så vis promota den inför spekulanter..
 
Sv: Bruksprov 2013

Anmälningstiden har väl inte gått ut ännu?

Förra året anmälde sig de flesta hingstarna de sista dagarna, det blir säkert likadant i år.
 
Sv: Bruksprov 2013

Bruksprovet är ju ingen ide att följa numer , man törs inte ha en öppen bedömning och lägga ut poängen varefter . Utan allt ska ske i tysthet ...

Mia

Håller helt med dig. Känns helt random stundvis dessutom med bedömningarna. Floricellos 8.5 för galoppen har jag fortfarande inte kommit över. Inte heller att Zaladin knep segern före honom. Märkligt sa Bill, dumheter sa Bull.
 
Sv: Bruksprov 2013

+1 på den :p

kl

Men vad säger ni annars, några förhandsfavoriter såhär långt?

Jag hoppas lite på SpongeBob, gillar SDII och mamman är helsyster till Wolkentanz I och II.

Även lite intressant med Casimir, Casall som pappa och Classic H som mamma.
 
Sv: Bruksprov 2013

Men vad säger ni annars, några förhandsfavoriter såhär långt?
Jag brukar låta bli att ha några förhandsfavoriter, eftersom man vet av erfarenhet att minst hälften av de anmälda brukar försvinna till fas 2. Och man brukar kunna läsa många besvikna kommentarer här när favoriterna försvunnit

Kuliga stammar finns det gott om :d, men individerna blir inte nödvändigtvis kul för att stammarna är kul. Och det är ju individerna som godkänns - eller inte...
 
Sv: Bruksprov 2013

Är det inte en 3 åring o en 4 årig dressyrhäst som saknas nu? Jag tycker de borde skrivit "struken" istället för att bara ta bort namnen
 
Sv: Bruksprov 2013

Bruksprovet är ju ingen ide att följa numer , man törs inte ha en öppen bedömning och lägga ut poängen varefter . Utan allt ska ske i tysthet ...

Mia

Men det var väl efter önskemål från hingstägarna som man slutade sätta poäng "officiellt" och bara ger ut dem till de närmast hingsten. Och officiellt vid ett eventuellt godkännande.
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
715
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp