Bruksprov 2013

Sv: Bruksprov 2013

Om allt går i lås så får min mamma följa med och vara barnvakt :) så jag kan tillbringa ett par timmar på läktaren. För jag tror tyvärr inte att det uppskattas att ha en 2 åring som leker traktor, lastbil på läktaren, även om han inte är särskilt högljudd så brukar det vara så kittsligt på sådana ställen.. Ska bli kul och se såvida det anmäls lite fler hingstar.. och då gärna dressyr ;)
 
Sv: Bruksprov 2013

kl

Lite OT men eftersom det kommit upp i tråden.
Någon som vet vad det är för mödernen på de gula som ni pratar om? Har de lämnat ngt annat, finns där mkt meriter? För det är något som jag tycker är väldigt viktigt hos en framtida avelshingst.

Sir Oldenburg- Bernstein Hingsten
Mördernets blup på den .

http://www.blup.se/sv-SE/horses/110530-wilma-42-swb

Den andra vet jag inte ?

Här är väll den andra Gulingen :-)
http://www.blup.se/sv-SE/horses/221779-toyboy-ec-swb
 
Senast ändrad:
Sv: Bruksprov 2013

Sir Oldenburg- Bernstein Hingsten
Mördernets blup på den .
Inget direkt spännande där heller. Då har hingsten nedan bättre resultat på mödernet. Men det finns ett A-prem sto längre bak, mormorsmor. Men återigen det kan finnas exporter och resultat som inte syns på blup. Mamma visad med 38 resp 39 poäng. nu är det en enda dag i livet och det kan hända mkt. En visad avkomma 41 resp 42 poäng.
http://www.blup.se/sv-SE/horses/110530-wilma-42-swb

Den andra vet jag inte ?

Här är väll den andra Gulingen :-)
På den här hittar jag inte heller ngt iform av tävlingsresultat. Mamma och mormor B-prem. Två visade avkommor en med 44 poäng som bäst och den andra med 46. Men blup saknar ju en del och det kanske finns exporter.
http://www.blup.se/sv-SE/horses/221779-toyboy-ec-swb

Hoppas det finns mkt mer info som inte framkommer på blup. För deras möderne är verkligen inte särskilt kul om man bara läser på blup.
Ravell börjar bli till åren och det vore verkligen synd om vi sen inte har en enda gul hingst med starkt möderne i avel.

MEN förlåt OT :)
 
Sv: Bruksprov 2013

Tyvärr tror jag inte att där finns några "glömda" exporter min "min" gulings möderne. Det var jag som visade hans helstorasyster på 3 års, och som ni vet, det är en dag i livet och den börjades med att gå över på parkeringen och kunde inte prestera och visa sig som hon borde.. Men det är inget att hänga upp sig på.
Det var en helt fantastisk liten häst och jag hade kunnat ge min högra hand för att få ha henne kvar men det fanns inte i min värld med tanke på vad hon såldes för.

Dom äldre avkommorna har nog gjorts med "grannens hingst" och är nog inte såååå väl genomtänkta och tror inte att där är nån tävlingshäst som utmärker sig.
Över huvudtaget om man går igenom stostammen bakåt så är där inte så må ha ston som verkat i avlen utan verkar mest fått en och annan random avkomma..
 
Sv: Bruksprov 2013

Det låter ju lite roligare:) Fast det är lite längre bak?
Hur långt bak kan det ligga och fortfarande vara intressant?

Jag startar en tråd i ämnet då det är intressant rent generellt och inte enbart här. Så blir det inte mer trådkap än vad det redan har blivit:o
 
Sv: Bruksprov 2013

Och nu ska jag sticka ut hakan ännu mer och skriva att Jaguar Mail skulle jag inte använt om jag så hade fått pengar till på! Med en så urusel teknik som den hingsten hade så med vilken annan ryttare som helst än Peter Eriksson så hade den rivit halva banan.

A

Precis så där har jag också uttryckt mig om just Jaguar Mail ett antal gånger ;) Ibland är inte hästen bättre än sin bästa ryttare heller! Tyvärr så verkar han, såvitt jag sett, också nedärva sin hemska frambensteknik.
 
Sv: Bruksprov 2013

för att återgå till ämnet så är nu 11 hingstar anmälsa. Malin Rinne visar en Quaterback-Ampere. Sen kommer Diamantino VDL tillbaka, en hingst jag fastnade för förra året. Inte bara för att han kommer från samma möderne som bammy :)
 
Sv: Bruksprov 2013

Qurinell e Quaterback-Ampere var högst bedömda dressyrhingst på 70-dagarstest i Tyskland förra året!
 
Sv: Bruksprov 2013

3-åringar
Red Hot Chilli
Catch Me
Call For Pleasure
Certus NL

4-åriga Hopphingstar
Cirkuz BJN
Castor C

4-åriga Dressyrhingstar
Justify AS
Frans Andreo II

5-Åriga Hopphingstar
Diamantino VDL

Prestationshingstar
Quintero 8
Capitano Paul Z
Magic Park

Direktkvalificerade Hingstar
Cormac N
Boss
Daquar CC 1236
Qurinell
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
714
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 987

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp