Bruksprov 2013

Sv: Bruksprov 2013

Kanske inte helt konstigt med tanke på att hopphingstarnas bruksprov inte blir klart förrän imorgon ;)

Blir lite lurig blev Hästaks hingst gdk eller inte eller var deras hingst återigen den enda direktkvalificerade som inte släpptes igenom, var väl samma sak ifjor. Tittar man på resultatlistan som lite egendomligt hamnat på veterinärbesiktningen så står den som godkänd med AB till 2018 men finns sedan inte med på listorna över gdk hingstar ? På samma lista (den vid vetbes) står att Qurinell endast skulle fått 1 år vilket inte framgår av någon annan ?
 
Sv: Bruksprov 2013

Och jag fattar inget :o att det var ett gäng fula krakar hade jag ju redan sett men saknas det inte ett gäng mitt i mellan hingstar (alså inte 3 åringar eller direkt hingstar) ?
 
Sv: Bruksprov 2013

Jo som jag skrev hopphingstarna blir inte klara förrän imorgon 4 och 5 åringarna samt prestationshingstarna har sin sista hoppning imorgon, bara 3 åringarna och direktkvalificerade + krumelurhästarna som redan är klara med sina prov
 
Sv: Bruksprov 2013

Vi tycker att han är en mycket tilltalande hingst och det är helt rätt att han blev godkänd.
 
Sv: Bruksprov 2013

*kl*

Jagtycker iaf att det var himla kul att Gustav gick igenom:). Inte så tokigt av Damino att få en godkänd avkomma på sin första årgång. Att Gustav dessutom är genomsvensk gör det hela ännu lite roligare! Ska bli kul att se hans poäng när de kommer. Vad man kunnat läsa sig till har han kanske häng på en bruksprovsvinst?
 
Sv: Bruksprov 2013

Jag tycker att Gustav var den finaste av fyraåriga gångarthingstar och hoppas absolut att han blir brukprovsvinnare(och då är jag ingen större fan av Damino).

Sankt Erik II var också fin, det är nog han som utmanar om bruksvinnare.

Det förvånar mig att Lynch Bages (lunchpåsen) gick igenom, den gjorde inte en enda vettig övergång mellan skritt och trav och den tog inte många rena skrittsteg i skritt med kontakt.

Och den jag tyckte var allra finast idag var Zuidenwind treåringen ! Den var riktigt, riktigt fin under ryttare, jag gillade den redan igår på exteriören, men under ryttare var den en blänkare.
 
Sv: Bruksprov 2013

Det förvånar mig att Lynch Bages (lunchpåsen) gick igenom, den gjorde inte en enda vettig övergång mellan skritt och trav och den tog inte många rena skrittsteg i skritt med kontakt.

Alltså hur ska egentligen Lynch Bages uttalas? I mitt huvud säger jag Lynch (som efternamnet ex. David Lynch) och Bejgs typ. Men jag fattar inte riktigt hur det SKA vara:D. (Att den f.ö gick igenom beror väl på vem set är som visar fram, och då syftar jag inte på ryttaren.).
 
Sv: Bruksprov 2013

Ingen aning om hur det är tänkt att uttalas, men jag tror att du är rätt ute.
Själv kommer jag kalla den för Lunchpåsen.

Den visaren har ju haft andra med till bruks som inte gått ens till fas 2 iår, så jag tror inte att det beror på visaren att den gått igenom.
Peronligen så var den ett Nej för mig. Jag fattar inte att den fick gå igenom med den skritten.
 
Sv: Bruksprov 2013

Eftersom jag inte alla fick rätsida på hur jag skulle uttala hans namn döpte jag om honom till Lunchpåsen.
 

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
734
Senast: Piaff
·
  • Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Gunnar
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
462
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
1 988

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp