Brukslydnad elit

Fiffi1

Trådstartare
Är det någon som vet var man kan hitta en lathund för brukslydnad?
Jag hittar bara på de vanliga lydnasklasserna.
Jag vill veta vad man säger till en som ska träna i elit brukslydnad, inte bara momenten utan typ vid platsliggning - koppla loss, sätt undan kopplen, lägg hunden osv.

Sv: Brukslydnad elit

Det tror jag inte finns i tryck. Man säger på samma sätt som i andra klasser oavsett om det är brukslydnad eller lydnadslydnad. Jag antar att du ska hjälpa till genom att kommendera en som tränar bruks elit som en tävlingsledare gör. Själva tävlingsreglerna finns på SBK:s web site som man kan ladda ner och/eller skriva ut. Prata med någon tävlingsledare på din klubb så kan säkert han/hon hjälpa till och så skriver du in det på rätt moment i dina tävlingsregler.

Sv: Brukslydnad elit

Tack.
Ja vad smart, det borde vara någolunda lika. Då kan jag kika på den där lydnadseliten som jag hittat. :)

Liknande trådar

Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
590
Senast: Masse
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
1 914
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 221
Senast: TantAgda
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 640
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Tandutdragning komplikationer