Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja.När man köper en valp står hela säljarens personnummer på kontraktet då dvs även sista siffrorna?
En seriös uppfödare har antagligen hunderiet på enskild firma och då bör momsreg.nr stå där?När man köper en valp står hela säljarens personnummer på kontraktet då dvs även sista siffrorna?
Man kan väl vara seriös utan att ha kenneln som firma? Tar man bara nån kull om året eller vart annat år vilket många gör är det rätt overkill att driva det som firma. Skatta går ju utmärkt ändå.En seriös uppfödare har antagligen hunderiet på enskild firma och då bör momsreg.nr stå där?
I övrigt ska numret stå där för att identifiera säljaren.
Beror väl på antalet kullar.Man kan väl vara seriös utan att ha kenneln som firma? Tar man bara nån kull om året eller vart annat år vilket många gör är det rätt overkill att driva det som firma. Skatta går ju utmärkt ändå.
Va? Det tror jag inte riktigt..En seriös uppfödare har antagligen hunderiet på enskild firma och då bör momsreg.nr stå där?
I övrigt ska numret stå där för att identifiera säljaren.
Det är först när uppfödningen är ens huvudsakliga inkomst och försörjning eller betydande biinkomst som det kan börja ses som företagsverksamhet. Jag vet nog ingen inom hunderiet där själva UPPFÖDNINGEN varit så inkomstbingande. De jag känner som driver "hund" som företag tjänar pengarna på andra delar som tex kurser, utbildning och försäljning av tjänstehundar eller försäljning av hundrelaterade tillbehör.Beror väl på antalet kullar.
Plus att man gör som man vill inom lagens riktmärken.
I vilket fall som helst bör man vara lätt identifierbar på kontraktet
Beror väl på antalet kullar.
Plus att man gör som man vill inom lagens riktmärken.
I vilket fall som helst bör man vara lätt identifierbar på kontraktet