Broddar ( trampar sig)

M

My Beauty

:crazy: Nu när snön har kommit och broddar åker på igen...

Men jag har ett problem, Mitt sto har en viss tendens till att trampa sig själv. Hon liksom ställer sig på sig själv. i två år i rad har hon ställt sig på kronraden och fått sår av isbrodden... :crazy:

Nu har jag satt boots på henne, Men gick sönder idag... Har ni något tips om hur jag ska fixa det här...

Tänkt på skydd osv...

Sv: Broddar ( trampar sig)

Jag har samma problem! Hon trampar sig på sånna ställen som jag inte trodde hon kunde!
T.ex. på bakbenets yttersida! Hur lyckas hon!
Jag har boots på henne när jag rider men inte något skydd i hagen;) Hon står ändå mest stilla där så...

Jag har samma problem! Hon trampar sig på sånna ställen som jag inte trodde hon kunde!
T.ex. på bakbenets yttersida! Hur lyckas hon!
Jag har boots på henne när jag rider men inte något skydd i hagen;) Hon står ändå mest stilla där så...

Har botts på fram i hagen... Sen lindor runt om ute...

Men nu är bootsen sönder ( måste köpa nya) mEn vet inte vilka jag ska ha..

Hej.

Jag tycker att kotringar fungerar bra, de känns som ett smidigare alternativ till boots i hagen. De finns bland annat hos H**ks.

Hej, jag har liknande problem med min häst när han fått blindbroddar på sig. Jag har kotskydd bak när jag rider, annars oskyddad. Ändå hade han lyckats med konststycket att trampa upp ett litet sår ovanför hasen på insidan av benet under träningen. Eftersom han stryker sig ganska mkt bak funderar jag på boots, men han gick utan något skydd alls förra vintern och det gick bra. Om det inte händer igen så får jag se hur jag gör.:smirk:

Men skyddar en kotring henne när hon ställer sig på sig själv med frambenen?

KAn man ha kotring runt om?

Har funderat på hela boots som man trär på..

vad tycker ni om dom?

Min gubbe har boots fram i hagen pga risken för tappskor blir större utan. Är även slarvig med fötterna och trampar sig lätt.
Köpte boots nu på Granngården, 150 kr paret. Fanns tom i stl XL -passar precis till min storfotade pålle!:D

Jag har faktiskt satt transportskydd på min pålle. Funkar bra sålänge det är torrt o rent o fint. Inga klumpiga höga utan ett par lägre....
Förra kusen fick ha boots + damasker runt om, funkade bra på honom. Linda tycker jag är lite oträckt i hagen om de går upp...

Jag har faktiskt satt transportskydd på min pålle. Funkar bra sålänge det är torrt o rent o fint. Inga klumpiga höga utan ett par lägre....
Förra kusen fick ha boots + damasker runt om, funkade bra på honom. Linda tycker jag är lite oträckt i hagen om de går upp...

jag har tänkt mig anagligen boots fram och bak och sen skydd fram oxå...

men med boots har jag funderat på såna man trär på lr edkadrons boot med fårskinn runt..

Vad tycker ni?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 374
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 740
Senast: Grazing
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 722
Senast: lizzie
·
Hästvård Någon som varit med om liknande? Har ett sto som knappt aldrig varit sjuk eller skadad, tills hon för ett år sedan skadade sig rejält...
Svar
17
· Visningar
3 066
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V