Bristningar usch...

Status
Stängd för vidare inlägg.

pernilla_s

Trådstartare
Måste få klaga lite. SÅg idag att jag fått en massa bvristningar på magen. Jag är bara i 28:e veckan är det inte ganska tidigt för det? Sitter här och känner bara för att gråta. Jag älskar den lille, men detta vill jag inte ha... Kul visa upp sig på stranden i sommar. KIllen som hatar allt med graviditeten och hur jag ser ut nu får ju vatten på sin kvarn nu...
 
Sv: Bristningar usch...

Varför skaffa barn med en kille, som har den inställningen??

För att lillen inte var planerad och jag inte klarade av att göra abort. KIllen var med på graviditeten i början men ångrade sig när hans föräldrar började bråka om saken.
 
Sv: Bristningar usch...

Jo jag vet, men det är inte kul ändå. Jag hade dessutom lyckats förtränga den biten av graviditeten, men men jag har haft en så lätt graviditet så jag ska väl vara glad ändå...
 
Sv: Bristningar usch...

OMOGEN kille...:mad:

De flesta får bristningar mer eller mindre samt att kroppen förändras en del, förutom några få som lyckas se ut som innan *avis*

Dock bleknar de och syns inte sådär jättemycket sedan, men det kan ta tid.

Har också en massa bristningar, men man lär sig leva med dem även om det kändes jobbigt i början (har dessutom bara på ena sidan massor)
Idag 2 år efteråt så är de en del av mig själv, trots allt påminner de mig om tiden då H bodde i min mage :love: :love: :love:
 
Sv: Bristningar usch...

jag förstår...Men jag kan trösta dig med att jag själv har fått lite bristningar på höfterna när jag hastigt gick upp i vikt:cool: (Men nu gått ner x2 mer *stolt*) - och jag är inte ens gravid el. dyl:D

"Shit" happens;)
 
Senast ändrad:
Sv: Bristningar usch...

Är ni tillsammans igen alltså?

Japp.Vi försöker fixa till förhållandet. Känns som chansen är större att han kommer träffa sin unge om vi är tillsammans. Dessutom älskar jag verkligen honom så vi får väl se vad som händer. Han ska iallfall skriva under faderskapsgrejsimojsen...Efter jag tjatat lite.
 
Sv: Bristningar usch...

Det börjar iallfall kännas lite bättre. ´Det finns ju inget jag kan göra åt det iallfall. Desssutom får jag ju min lillkille i gengälld. Han är ju värt allt.:love:
 
Sv: Bristningar usch...

Denna från The Body Shop ska ju hjälpa mot det.
"Cocoa Butter Moisture Stick
Ny och förbättrad version av orginalet. Ett fast mjukgörande stift som fuktighetsbevarar, mjukar upp och lenar huden. Särskilt effektivt på torra och nariga hudpartier som tex knän och armbågar. Innehåller hög procent av kakaosmör. Smälter vid kroppstemperatur och hjälper till att hålla huden mjuk och smidig. Idealiskt vid graviditet då kakaosmör är en extra fuktighetsbevarande ingrediens som mycket effektivt förebygger uppkomst av hudbristningar. Härligt för torra armbågar också. Milt parfymerad med en varm choklad/vanilj doft. Förvaras gärna svalt.
Pris: 75g, 159:- "

www.thebodyshop.se
 
Sv: Bristningar usch...

Tyvärr måste jag vara en riktig glädjedödare.

Det hjälper inte att smörja mot bristningarna då de ligger i den underliggande huden som man inte kommer åt.

Dock är det rätt mysigt att smörja in magen endå.
 
Sv: Bristningar usch...

äsch! lite bristningar gör väl inget. å dom på stranden vet mycket väl att man får de när man fött barn.

Jag är i v 23 och har lite på mage, lår och till och med på vaderna.

bristningarna bleknar med tiden.

är inte dallriga degmagen värre=)?
 
Sv: Bristningar usch...

Ja graviditeter har ju nackdelar också.

Jag har jättesnygga strimmor på ytterlåren och skitsnygga på mina bröst som för övrigt ser ut som två ballonger som tappat luften ursäkta men måste gapskratta :rofl:

Hoppas att du kan stå ut med lite "rester" efter graviditeten, känns nästan lite så där ja jag har ju fött barn, det "värsta" man kan göra som kvinna. Försök att skita ut en fotboll få du se hur lätt det är :D

Förlåt om jag tog med humor när du känner dig lite depp men har haft en skitdag.

Du ska se att det löser sig. Ge det tid. Det är en väldig omställning från att vara "fri som en fågel" till att ha ansvar över ett litet liv som är ett väldigt viktigt jobb.

Lycka till med bebisen och lägg fokus på den lille om du kan och orkar.
 
Sv: Bristningar usch...

äsch! lite bristningar gör väl inget. å dom på stranden vet mycket väl att man får de när man fött barn.

Jag är i v 23 och har lite på mage, lår och till och med på vaderna.

bristningarna bleknar med tiden.

är inte dallriga degmagen värre=)?

Min mage är inte dallrig längre och jag älskar min stora runda mage. :love: Nu kan man ju iallafall se att jag är gravid. Idag känns det inte jobbigt, det var bara igår när jag precis såg dem.
 
Sv: Bristningar usch...

Ähh gör inget om du tar det med humor, det känns lite bättre då... Idag känner jag mig inte deppig, det kommer ju att blekna och lite bristningar för att få den lille kan jag väl ta.
 
Sv: Bristningar usch...

jag menar efter graviditeten... när allt bara hänger. de måste väl va värre att visa upp på stranden än bristningar?
 
Sv: Bristningar usch...

de e hormonerna som spökar=) igentligen bryr du dig nog inte om bristningarna. precis lika lite som jag bryr mig om de ligger kläder på golvet. men vissa dagar får man frispel för de=) Nu e hummöret något jämnare å oftare på topp än att man e deppig.
 
Sv: Bristningar usch...

Så sant!

Tänk om man slapp alla "biverkningar" av dessa hormoner, dvs humörsvängningar m.m. Inte bara under grav utan annars med. Livet vore lite lättare då.

Som gravid så är man ju extra känslig för alla förändringar som sker.

Lycka till till dig med!
 
Sv: Bristningar usch...

Ja graviditeter har ju nackdelar också.
.

Jo de har ju det... :angel: Dallrig, RANDIG mage, randiga höfter, randiga lår, ränder runt bröstvårtorna (som för övrigt är jättestora och formade som ett par maränger :eek: på ett par i övrigt mkt små bröst) SNYGGT! ;)

Å andra sidan, vad gör väl det när man vet varför man ser ut sådär... Man har ju gett liv åt en underbar liten person! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Modest
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 698
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 751
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp