Bravo vs. Fodax

Aningsfull

Trådstartare
Jag ger i dagsläget bravo färskfoder till min hund, den röda med vom. Dock har jag en kompis som köper fodax till sina hundar och eftersom att vi då kan beställa maten tillsammans innebär det att jag i princip skulle köpa fodax till 1/3 av priset jag nu betalar för bravo. Något som lockar när jag snart ska ha 3 hundar här hemma.

Däremot vill jag såklart inte "byta ner mig" och undrar väl helt enkelt om fodax är att jämföra med bravo trots det betydligt lägre priset?

Sv: Bravo vs. Fodax

Nu har jag inte testat Bravo, men mina hundar får Fodax Neutral vit. De är superfina i hull och päls, pigga och glada. De fick torrfoder modell dyrt (36:-/kg) förut och är finare på Fodax som ligger runt 16:-/kg. De äter bättre, bättre i magen och den lilla som haft ett gissel kan äta köttiga ben och styckrester som godis utan att kräka ochfå diarre. Så jag är jättenöjd!

Jag har prövat båda och använder fortfarande Fodax. Oerhört nöjd!

Bravo är lite mer mainstream, ska passa alla och därför har dom tillsatt ganska mycket spannmål och potatisfiber. Fodax är ett högenergifoder för arbetande hundar. Att föda våra fyra på Fodax kostar cirka 700kr, jämfört med Bravo cirka 2500kr.
Jag tycker Fodax är bättre, det passar mina hundar bättre.

En del backar från Fodax pga att ägaren/grundaren har minkfarm/ar.

Finns massvis med trådar, tror jag har svarat samma inlägg angående Bravo/Fodax 277217 gånger ;)

Senast ändrad:

Ursäkta, har jobbat natt och tänkte inte på sökfunktionen.

Funkar fodax bra till valpar? Förhoppningen var att även valpen ska kunna äta fodret.

Såklart ingen fara :) Men jag menar att det finns fler oxh utförligare svar i andra trådar.

Jag tror det ska gå att ha till valpar, men att man behöver tillsätta kalk (och fosfor?)? Inte säker..

Det funkar till valpar med något ändrad Ca/P-balans.

Jag har gett det som valpfoder till mina, och kompletterat med mycket köttiga ben (ben som de äter upp) och ägg med skal.

Min lilla är uppväxt på Fodax, var överlägset snyggast i kroppen av sina syskon ända upp till ett års ålder innan de andra kom i kapp, så det verkar funka utmärkt som valpfoder. Jag gav benmjöl utöver.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag står inför den spännande och inte så lite skrämmande utmaningen att hitta ett nytt jobb, då jag blir arbetslös inom några månader...
Svar
13
· Visningar
1 598
Senast: nowayout
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 174
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·
Hundhälsa Mina hundar har tidigare fått VoH, sen har leveranserna strulat enormt på sistone så jag var tvungen att köpa annan mat och köpte då...
Svar
13
· Visningar
3 816
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Svamp?
  • Uppdateringstråd 31