Bråvalla, någon?

Sv: Bråvalla, någon?

Ja, det där med boende i stan känns lite hopplöst om jag inte får "komma in" hos någon, lär ju ha varit fullt överallt i evigheter. Känner mig inte så sugen att campa en natt, jag är asrädd när jag sover i tält :nailbiting:
 
Sv: Bråvalla, någon?

Ja det har nog varit fullt länge i närheten av festivalen! Sova i tält känner jag också lite sådär för, jag vill inte att folk får för sig att det är en allmän toalett :p
 
Sv: Bråvalla, någon?

Nu har jag lite frågor här. Jag har aldrig varit på festival förut, men vi tänkte vara där (tälta) onsdag em - söndag fm. Hur mycket alkohol behöver man? Jag hade tänkt ett flak cider och typ 8 lösa (som jag har hemma) och en liter vodka. Jag har köpt 6l jos att blanda vodkan med, men tänkte att jag kan dricka josen utan vodka också så klart. Min kompis (som inte heller varit på festival innan) tror inte detta kommer räcka för mig, han skulle ha med sig 2 flak + annat. Jag kommer inte dricka på lördag natt för jag ska köra på söndagen. Tänkte inte vara stupfull (men vet att jag kommer blir det :o) utan mest "lullig", helst konstant :D

Andra saker som är bra att ha med sig är plastmuggar och servetter (såntdär 10-pack). Ja... det är typ det jag kommit på??

Plånboken lämnar jag hemma och lägger bankkortet och körkortet i mobilskalet. Och tappat jag den är jag körd. Är det värt att ha med sig andra värdesaker som kamera? Kommer man kunna ladda mobil o så nånstans?

Hur är det med mat? Jag tänkte ha med mig bröd och skinkost, sånt som inte behöver kyl, men antar att övrig mat köper man där? Chips å så tänkte jag ta med också.

Alla tips och ideér mottages varmt :)
 
Sv: Bråvalla, någon?

Jag ska dit! :bump: Också onsdag kväll till söndag :)

Jag tänkte ta med mig 1,5 flak cider, 1 dunk vin (3 liter) och någonting att shotta. :)

Här finns en lista på lite bra att veta-grejer (tryck på "visa")

https://www.flashback.org/sp44020500

Angående ladda batteriet så har jag bokat Volt, det verkar grymt! Kostar 300 varav 200 får man tillbaka när man lämnar in batteriet på lördag kväll, och då kan man byta in dosan kostnadsfritt två gånger per dag.
Det är alltså en liten laddare man kan ha i fickan :)
https://booking.getvolt.dk/shop/checkout

Jag tänkte också ha med mig typ bröd och mjukost, och köpa resten där :)

Tror det kommer bli grymt!
 
Senast ändrad:
Sv: Bråvalla, någon?

*Kl

Sovplats har fixat sig, bara biljett och resa kvar! Jag har bara varit på festival i Norge innan, får man ha med sig egen alkohol in på festivalområdet?
 
Sv: Bråvalla, någon?

Fasen, där får jag ju inte komma in med min endagsbiljett... Ahja, då är det väl så.

Vad ska man ta med sig? Bör banta packningen så mycket det bara går då jag ska direkt vidare på lördag förmiddag och vill inte släpa på massa saker. I Norge hade vi bil med oss så då hade vi bara allt där. Bästa hade ju varit att slippa väska helt men det blir ju svårt när man ska övernatta nånstans. Kanske kan få nån att förvara väskan på campingen, har en kompis som ska dit och campa, men hon ska hänga med mitt förbannade as till expojkvän så jag tänkte inte direkt umgås med henne.

Så om det är någon som vill ha extra sällskap på fredag är det bara att hojta :D Jag har hittills konstaterat att jag kommer känna fyra pers på hela festivalen; kompisen, exet, exets nya tjej och en tjej jag träffade första gången på midsommar i år. Jag har inget emot att träffa på fler!
 
Sv: Bråvalla, någon?

Fasen, där får jag ju inte komma in med min endagsbiljett... Ahja, då är det väl så.

Vad ska man ta med sig? Bör banta packningen så mycket det bara går då jag ska direkt vidare på lördag förmiddag och vill inte släpa på massa saker. I Norge hade vi bil med oss så då hade vi bara allt där. Bästa hade ju varit att slippa väska helt men det blir ju svårt när man ska övernatta nånstans. Kanske kan få nån att förvara väskan på campingen, har en kompis som ska dit och campa, men hon ska hänga med mitt förbannade as till expojkvän så jag tänkte inte direkt umgås med henne.

Så om det är någon som vill ha extra sällskap på fredag är det bara att hojta :D Jag har hittills konstaterat att jag kommer känna fyra pers på hela festivalen; kompisen, exet, exets nya tjej och en tjej jag träffade första gången på midsommar i år. Jag har inget emot att träffa på fler!

Jag verkar bli själv så jag har inget emot att träffa nån snäll bukefalist :p


Nån som vet hur långt parkeringen (har bokat en plats) är från campingen?

Hur har du bokat parkering?! Jag hittar inte det alternativet bland biljetterna :mad:
 
Sv: Bråvalla, någon?

kl

Om någon skulle råka springa in i Rammstein när ni e där, säg att Sofie älskar dom och har gjort det i princip hela hennes liv ;) ååååh har sällan velat något så mycket som jag vill åka dit!
 
Sv: Bråvalla, någon?

Det tycker jag! Som sagt, jag ska dit på fredag och jag kommer absolut inte missa Green day :p så mycket är planerat ;)
 
Sv: Bråvalla, någon?

Jag kan absolut tänka mig en buketräff. Även om jag är nåt år in på seniorsidan egentligen ;)
 
Sv: Bråvalla, någon?

Jag ska dit onsdag - söndag. Ser mest fram emot Green Day och Thåström. Om någon vill ha en kökompis till det är jag på! :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 788
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 410
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: Sirap
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 201
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp