Vad synd, jag har ingen inblick i djurvården, men finns det inget yttre som granskar rutiner? Om det kom sån lukt från hunden som du beskriver när ni tog hem den tycker jag det låter märkligt att ingen kollat hunden under operationen, det borde väl luktat?. Också har dom någon rutin för kroppsvisitation efter operation?, det kanske dom har också har såret missats pga mkt päls och smärtstillande men det vet man ju inte .Håller med dig ts, att man vill dom grundligt ska gå över sina egna rutiner speciellt då det visat sig inte var fel på värmedynan.Vi har fått svaret genom sjukhuset att leverantören inte kunde hitta något fel på värmedynan, men att dom har kasserat dynan.
Ett svar som gjorde mig förtvivlad…
Det är naturligtvis ingen som medvetet vill att ett djur skadas under en operation!
Och att djuret behöver någon form av värmekälla under operationen, det förstår de flesta av oss också!
Det stora frågan är vilken värmekälla som ger minst risker men fortfarande ger djuret den värmen som behövs. En elektrisk kan uppenbarligen ”få ett eget liv”, och höja temperaturen.
Det som hänt har hänt, så är det, men jag hade hoppats på att få veta vad som hänt, dels för vår egen skull, men lika mycket för kommande operationer på andra djur.
Jag funderade precis som du gällande Lex Maria som används inom humanvården, men har fått svaret att det inte finns något liknande i djurens värld. Tyvärr!
Har för mig jag läst dom använt vattenflaskor (på människor) men att man behöver rätt varmt vatten också finns det risk för att dom börjar läcka vilket också kan bli dumt.