Sv: Uppdatering om Keles operation
*KL*
Lite uppdatering.
Hudfliken har lossat undan för undan och jag har klippt bort helt död, lös hud. Den har dock suttit rejält fast över ögonlocket.
Klinikbesök (ÅB för hältan) i torsdags visade inte bara att den satans hältan är sämre, utan även att damen lyckats med det veterinärerna varnade för - skada ögat. Hornhinnesår och en inflammation i ögat. Ögonsalva 5 ggr/dygn i..tre månader
Flytningarna fortsätter men sparsamma, baktprov från slidan visade 'bara' måttlig e-coli. Gick i högbrunst i lördags och ut kom oanade mänger gula, tjocka flytningar, borta på söndagen.
Kele har opererat sig själv idag, då hon gick ut i hagen med ett stycke död hudflik som satt fast på övre ögonlocket, och kom in utan död hudflik men med ett rejält sår istället.
Morbida matte svär över att digitalkameran är i himlen, har jag dokumenterat hela alltet så är det ju fan om jag ska missa den här viktiga delen *grååt*
Det måste gjort rätt ont slita bort den, men jag är lite glad att hon gjort det (hade tänkt be vet operera bort den nästa vecka annars) då det nu inte samlas massa gojs bakom den, och slipper jag bara infektion tror jag det kommer läka fint.. hoppas jag iaf.
Är ett sår stort som en femkrona, ett köttsår (det blir ju så om man sliter loss en hudbit som sitter i översta lagret hud), ser lite infekterat ut men det har det nog varit hela tiden, och blir det bara inte värre tror jag det blir fin sekundärläkning där.
Och hon ser ju mycket finare ut och mindre Frankenstein. Iofs reagerade jag inte så mycket innan heller, men jag såg ju hur folk STIRRADE på MK.. Titta kommer nog folk ändå, men härdade matte tycker ju hon börjar se riktigt normal ut.
Tyvärr så har ju nu svaret på att - nej, hon kommer aldrig att kunna blinka ordentligt med det ögat, eller stänga yttre ögonvrån. Jag hade något fåfängt halmstrå att det skulle bli bättre när den döda hudfliken försvann, men bara inse att det inte kommer hända... Nåja, sålänge inte inken kommer tillbaka och hon får behålla ögat så får man vara glad och nöjd ändå.
Och lilla sötnosen är bäst idag med, då det uppenbart gjorde ONT när jag pillade på såret, men hon stod så fint lös ändå, med huvudet i rätt läge. Jag börjar misstänka att den lilla Divan är mäkta nöjd med barbiepysslet då hon ser mer än lovligt belåten ut när jag håller på med täcken och ögon och ben och fan och hans moster.