Brännässlor, innehåller vad för nyttigt?

Aleel

Trådstartare
Nu börjar det ju komma brännässlor överallt och de ska ju vara så otroligt nyttiga, men varför det? Alltså, vad är det som är så speciellt som de innehåller? Järn? I så fall, mer än spenat eller likvärdigt?

Tänkte göra nässelsoppa eller slänga ner i en pytt, men går inte genom mödan att plocka om det inte är riktigt bra att äta ;)

Sv: Brännässlor, innehåller vad för nyttigt?

Jag plockar inte för att det är nyttigt utan för att det är så otroligt gott!

Skulle jag bara se den som "medicin" så vore det inte mödan värt. Men som sagt - de är ju så läckra att man längtar efter dem när våren kommer!

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 623
Senast: Gabby_Ossi
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 218
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 687
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 559
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar