BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Men då borde den väl vara vaken vid det här laget? :confused: Jag nattade den (trodde jag?) vid 21:45. Sen kollade jag om det gick att släppa den på bete ändå, vilket det gjorde, och hästens klocka blev då 23:45. Sen kunde jag inte göra något annat för att hästen måste sova innan midnatt. Så hur får jag hästen att sova då? =/
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Det är det den gör per automatik när spelet uppdateras för dagen så det är inget man "ser" att den gör utan när hästklockan har blivit 8.00 så har det blivit en ny dag och hästen har vaknat.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jag har en philosophers stone och en piece of cloud, intresserad? =)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jag har inga pass för tillfället men om den fortfarande finns kvar så tar jag gärna stenen längre framöver, POC har jag en hel drös med efter alla delmoment i achieves ;)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Det finns även galopp med engelska fullblod, araber, stockhorses och trav med travare. Bland annat finns föreningarna The Express Racing Group (vill jag minnas att den heter) och en annan grupp som endast har fullblod, som jag för tillfället glömt namnet på. Roligt och beroendeframkallande, men jag har haft en monsterlång paus på flera år. Om jag får tid så kanske jag kommer igång igen :)
/U
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

*KL*
Jag har också precis blivit medlem på det där spelet och ni får gärna pm:a mig. Skulle behöva lite vänner och nån som kan förklara för mig.

Jag förstår inte hur jag får karma points?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Man får ett karmapoint när man har varit medlem i ett visst antal dagar, 40 tror jag det var. Man får även karma varje gång man köper pass, det kanske finns någon mer grej som gör att man får karma men det här är dom jag vet i alla fall :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Okej. Lite segt att behöva vänta så länge med att göra vissa saker. Man vill ju göra så mkt nu när man har börjat.

Hur funkar det att köpa pass då?
Jag är inte så jätteförtjust i att betala utomlands via nätet så, och den där länken där man kan skaffa pass gratis funkar inte för mig. Nån som provat det?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jo visserligen, en anledning till att jag köpte några stycken ;)

Man kan köpa genom att betala med sitt visa eller mastercard kort (om jag inte minns fel) eller genom paypal (tror jag det heter). Man kan även köpa pass för sina "pengar" som man har i spelet när man har varit medlem i över 50 dagar.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Eh? Hjälp...

Hästen sover.... hur läng tänker den göra det?
Jag får skills o grejjer, vad ska jag använda dem till?
Hur flyttar man upp i nivå??
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Den sover tills imorgonbitti, ca 9.00 svensk tid. Men, om du gör quests och ska åldra hästen, så kommer den vakna först då :p Med andra ord, följ questen!
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Som Toffeldjur skrev så uppdateras spelet bara en gång/dag och det brukar bli en ny dag i spelet ungefär kl. 9.00-9.30 svensk tid men vill man hålla på mer så kan man använda aging points (pyramider) och åldra hästen, då blir det en ny dag i spelet och man kan fortsätta öka hästens skills osv.

Skills är typ hur bra hästen är tränad, ju högre skills den har desto bättre är den och desto mer kan den hävda sig på tävlingsbanorna. Angående grejorna så beror det på vad det är för något ;)

Har du gjort Riding level 1 ? jag kommer dessvärre inte ihåg efter hur många dagar man kan göra RL 2, det kanske var 10 dagar ?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Den sover tills imorgonbitti, ca 9.00 svensk tid. Men, om du gör quests och ska åldra hästen, så kommer den vakna först då :p Med andra ord, följ questen!

Questen har jag gjort allihopa och fått en häst till, jag har åldrat dem med pyramiden hela tiden.
Hur får man nya åldrings pyramider?

Tack för hjälpen :)

Jag har anmält till tävling, men hur/när tävlar man??
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jag har anmält till tävling, men hur/när tävlar man??
Det sker automatiskt när det är tillräckligt många anmälda till tävlingen, på hästen sida kommer du sedan se vilken placering den kom på (där under "History").
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

*kl*

Hjälp?
Om man uppfyller uppdragen som man har får man ju saker, jag fick en Sea Horse... men vart hittar jag den sen?:confused:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Under fliken "breeding" så finns det en rubrik "The shop", den antar jag att du har sett ? När du är inne på den sidan så kollar du längst till höger där finns det olika flikar. Under "Various" finns det "Black market", klicka på den så ska sjöhästen finnas där under.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Är medlem på howrse nu.
Heter Irte där, fattar noll men det ger sig väl haha
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Det är bara att klicka runt så lär man sig efter hand ;) Följer man även de s.k. questen så lär man sig en hel del genom dom :)


Kom på att jag hade glömt, jag heter Leorag på howrse.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Hjälp.. Hur får man upp Health på hästen, min var för mager och jag har fodrat den med dubbelt med hö, borstat och klappat och allt sådant men nu är hälsan på 21% :p Får inte upp den.
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 395
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp