BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Spelet uppdateras bara en gång om dagen (vid 9 tiden, ungefär, på morgonen) så det har inte blivit ny dag i spelet förrän du loggar in i morgon igen. Uppdateringen brukar vara klar vid 9.30 ungefär för mig, innan dess kan man inte komma in på sidan.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Vaaa? :eek: Plötsligt förstår jag varför ni har 12 hästar... :crazy:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Ja har man bara en häst så är ju dagen snabbt avklarad, en av anledningarna till att man samlade på sig en massa AP (aging point) så man kunde åldra hästen och ta föl (om det var ett sto givetvis) eller tävla osv. ;)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

*KL*
Jag har också fastnat i spelet! :D
Snart så har jag varit medlem tillräckligt länge för att komma till level 2! ;)

Många hästar får man snabbt, eftersom man vill spela ofta. Jag har 4 hästar redan och måste bestämma vem jag ska sälja. Svårt...:crazy:

Malin87 heter jag på Howres, bli gärna vän med mig.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Har fått upp mitt sto i ålder i alla fall men står bara att hon är för tunn hur mycket jag än ger henne.

Står bara "use a black orchid to renegenerate your horse"
Men för att köpa det lär man ha pass (?) och det har jag inga.
Hur får man det då? Tänker ju inte köpa det direkt
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Det kan ta någon dag innan hästen har gått upp i vikt igen. Svart orkidé brukar man använda när energi, hälso och moralnivån är väldigt låg men huvudsaken är att energinivån är minst 20% innan man "nattar" hästen. De övriga nivåerna ökas sakta men säkert när man ger mat, äpplen, rovor, vatten, ryktar och klappar om. Är nivåerna väldigt låga så tar det tid innan de har kommit upp till 100%.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jo jag gjorde alla quests i början, vet inte om jag satt länge, typ två timmar :angel: och hann då få ett föl efter min första häst (med hingsten som jag fick efter att ha gjort alla quests) så tävla och avla hann jag ju iaf med mina aging point. Men ändå. Nu är det ju skitsegt.:p Fast det är väl bra, då tar spelet inte så mycket tid/dag...
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Ja det finns ju dom som har 20 hästar eller mer och då tar det ju ett litet tag att beta igenom alla, jag har bara 10 stycken och det tar väl max en halvtimme att sköta om dom ;) Dock brukar jag hänga kvar ett tag och kika på auktioner, se hur det gick på tävlingarna för mina osv.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Någon som vet om man kan flytta på sin
häst till ett annat stall?
Registrerade henne i ett men det var visst inte så lyckat:p:crazy:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Nope ,tyvärr du måste vänta tills datumet löper ut , köper man en häst som är uppstallad någonstans har man alltid möjligheten att säga upp dock .
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Jo jag gjorde alla quests i början, vet inte om jag satt länge, typ två timmar :angel: och hann då få ett föl efter min första häst (med hingsten som jag fick efter att ha gjort alla quests) så tävla och avla hann jag ju iaf med mina aging point. Men ändå. Nu är det ju skitsegt.:p Fast det är väl bra, då tar spelet inte så mycket tid/dag...

Jag har kommit ungefär lika långt som du. Har nu tre hästar, den första, en som jag fick när jag gjort alla quests och deras avkomma. Men nu är det ju skitsegt... Har gjort slut på alla aging points och har inga passes. Vägrar av ren princip att dra fram visakortet.

HUR FUSKAR MAN??? Man måste väl kunna fuska till sig aging points mm? Annars vet jag inte om jag kommer orka logga in varje dag i 10 dar...
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Det undrar jag också.
Vägrar köpa för riktiga pengar.
Hur får man passes och mer coins?

Var ser man vilka quest man har?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

kl

ett sätt att skaffa passes utan pengar är att åldra odödliga hästar upp tills 30 års ålder ,när de dör får man ett pass , man får även pass när karman ökar ,för var 10`onde karmapoint tror jag det är . Aging points ,- tja hästarna kan hitta den under aktiviter under dagen ,hage ,box osv ,de kan även hitta dem under natten . Om jag går igenom alla mina hästar (de utan morpheus arms de kan inte hitta ap`s) så kanske jag hittar 20 -25 ap över natten ,alltså spelets update,men då är det runt 200 hästar . Mn kan ju även numera köpa 5 ap om dagen från shopen .

equus- ta hand om hästar varje dag ,stalla upp dem billigt och gör lessons försök att fodra dem uteslutande från hagen ,tävla , sälj gödseln, sälj tex sadlar och träns som man hittar som ufo`n.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

har precis registrerat mig på howrse (zoolander)

Mission: Assign Eolus's Wind to Pontiac
hur gör man detta?
måste man köpa pass eller går det på ngt annat sätt?
 
Senast ändrad:
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Troligtvis har du fått Eolus Wind för att du gjort en tidigare quest och den finns alltså i din inventory. Vad jag vet så får du gå in på Black market och trycka på Eolus Wind, sen borde det komma upp att du antingen kan köpa en för x antal pass eller använda den du redan har gratis:laugh:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

*Delvis knapplån*

Håll utkik efter "specialhästen" Archimedes. I gång om dagen har man chansen att svara på en fråga på hans sida. Om man svarar rätt, får man ett aiging point. Lite svårt att förklara, men här är en länk till en Archimedes.

Vad roligt att så många spelar Howrse. Själv har jag spelat i snart 1 år. Hade som mest 80 hästar, just nu har jag ca 30. Jag heter eqetan på howrse.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Nu har jag skickat vänförfrågan till en del av er (man kunde tydligen bara skicka 10/dag)

Spelet är segt i början, men det blir bättre, jag lovar.

Lite tips för att fördriva tiden tills du kommer vidare i spelet:

* Besök Archimedes (Se mitt tidigare inlägg)

* Gå in på trade -> Safe Haven, och klappa en av hästarna där, så får du antigen ett äpple, en rova(?), eller några eccus

* Gå in på ranking -> Equestrian Centers, och besök de olika Centrens forum, där finns det mycket bra info om allt möjligt på Howrse.

* Gå in på breeding -> The Shop -> Resell Objects, och sälj allt utom rovor(turnip) för att få pengar.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

kl

Har fått jobb som groom men kan inte göra något ju :confused:
Står bara att sidan inte finns när jag klickar på boxarna.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Köpte ett träns idag men ändå står det att min häst inte har något?:confused:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

kl

Har fått jobb som groom men kan inte göra något ju :confused:
Står bara att sidan inte finns när jag klickar på boxarna.
Jobbet sköts automatiskt när man är inne på Howrse och sköter om minst en av sina hästar per dag.

Köpte ett träns idag men ändå står det att min häst inte har något?:confused:
Du måste välja i rutan (replace) under equipment på din hästs sida vilket träns du vill använda.
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
515
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 764
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 395
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp