BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Ah, kul med nån som har lite info..=)

Jag har ju dock inga passes och 0 karma. Vad ska man hitta på för något..? Har 6 dagar kvar till riding level 2

Hur får man passes och karma points?(försökte läsa mig till det men fattade inte så mycket)

Bestämmer man varje dag hur mycket man ens häst ska få? Och sen beror det på om den går på ängen eller står i box hur mycket den äter, eller?

När man kan man köpa en ny häst?

Tack på förhand om du orkar svara..:D

Pilot: Jag fick svar nu om att det är för nya användare, en slags tutorial. Jag va 3 dagar för tidig..:grin: Verkar ju skoj annars.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

*KL*
Är också medlem på Howrse, är inne på min 8:e dag nu så 2 (eller ja 3 blir det väl) långa dagar kvar tills man kan ta nästa test och börja köpa in lite fler hästar ;)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Minns inte riktigt hur det gick till i början med att få tag på passes lätt .Har för mig att när man är över en viss level så kan man köpa ett pass för equus/1 gång per månad .
Annars är det at sälja hästar via private sales med pass profit som gäller ,om man inte vill lägga sina egna surt förvärvade pengar såklart ....

Karma är som senority points när du har loggat in ett visst antal dagar så får du karma , tror även att man blir belönad med ett pass när man ökar i karma ,eller om det är för var 10`de karma . När man har fått tag på lite mer eqqus så kan man även ägna sig att att köpa hästar som är äldre , och skicka de till himlen när de är 30 man får ett pass för varje häst. De brukar säljas som passhorses , se upp så att de inte har allför dålig hälsa bara så att de dör innan 30 .
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

. När man har fått tag på lite mer eqqus så kan man även ägna sig att att köpa hästar som är äldre , och skicka de till himlen när de är 30 man får ett pass för varje häst. De brukar säljas som passhorses , se upp så att de inte har allför dålig hälsa bara så att de dör innan 30 .

Haha nee va hemskt... Men varför säljs de då? Varför sparar man inte såna hästar själv?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

haha ja jättehemskt =) stackars pixlar ,vissa säljer dem för pengarnas skull . Rent taktiskt så är det ju bättre att spara dem själv och ta hand om dem varje dag ,särskilt om man vill ha fler aging points.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Hittade tråden precis:) Jag är med på howrse som kameljont, alltså samma som här:)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Har reggat mig nu under samma namn som här ;) provade sätta någon av er som sponsor men det funkade inte?! Verkar lite segt nu i början men ska vänta ut det lite :D
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

*kl

angående quests på howrse så är det relativt nytt. Det kom upp någon gång i Juni har jag för mig (inte helt säker dock) och är där för att hjälpa nyare spelare komma in i spelet. Det ska gå att stänga av, men jag är inte helt säker på hur.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

*kl*

Jag känner att jag har så himla dålig koll på allt man kan göra på howrse. Jag lever på pengarna från jobbet o lektionerna (o achivments när man klarar de) o avlar på mina egna hästar.
Känns som om de borde ha nån lite mer utförlig info om vad man ska tänka på osv.

Om nån har några bra tips o tricks så dela gärna med er!
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Om du i stället för att ge en massa hö låter hästarna beta i hagen så länge som möjligt så behöver du inte ge lika mkt hö och du kan spara in några equus :) Sälja lite "droppings" när det har blivit en del och tjäna lite pengar, annars är det väl som vanligt föda upp så bra hästar som möjligt och sälja dom på auktion, lägg ut hingstarna för avel osv. ;)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Men det tar ju så låång tid då..;) Då hinner man ju inte träna så mycket ist.

Jo läste att det va ju heelt värdelöst o avla på hästar som inte hade 100 i BLUP men det känns väl lite häftigt..?

Jag har snart tränat en av mina hästar fullt i alla kategorier men om man kollar på characteristics så har han inte i närheten av alla stjärnor uppfyllda? Kan man få upp det genom o göra rides eller ska man tävla?

Bör man tävla i alla kategorier?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Äsch jag hinner träna uppemot 6h/dag i alla fall ;) Det beror på vilka rutiner man har :D

Ingen av mina har 100 i BLUP däremot försöker jag ha hästar som har 22* eller mer och gärna så hög GP som möjligt. En gång sålde jag ett sto som var kanske en 5-7 år gammal och rätt så hyfsat tränad och henne fick jag nästan 3000 equus för :)

Även om all träning på "staplarna" är klara så kan man ändå öka skillsen (stjärnorna) genom att rida och tävla. Man behöver inte tävla i alla kategorier om man inte vill, det beror på vilken gren som hästen klarar sig bäst i. En av mina vänners hingstar hävdar sig bäst i fälttävlan och därför tävlar hon mest det med honom medans en av mina är bäst på banhoppning :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

22*, GP?

Som sagt, en del man missar..:crazy:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Sorry, är så van vid att skriva så när jag snackar med kompisarna över msn som också har howrse :o

När man är inne på en av sina hästars sidor så går man in under "Genetic" och där under står det hur många stjärnor hästen har exempelvis 13, 18, 22, 24 men i stället för att skriva 22 stjärnor så brukar jag bara skriva 22*. Det är många som använder det tecknet när de lägger ut hästarna på auktion också i stället för att skriva "stars" :)

Under samma sida "Genetic" kan man även se BLUP och allt annat när man har uppnått en viss ridnivå (minns inte vilken just nu bara) och där det står Total: ???.?? (vad det nu är för siffra hästen har) är GP.

En annan förkortning som används flitigt där är även IBS = Inborn skills. Under "characteristics" så kan man se om ett nyfött föl redan samlat på sig lite skills, lägger man sedan ut fölet för auktion så kan man skriva där i beskrivningen ex. 24*, GP 789.65, IBS 120.67 eller liknande och då vet man på ett ungefär vad det är för kvalité på fölet. :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

KL

Har också registrerat mig nu och försöker lista ut hur man gör :p Nästa quest är att jag ska åldra min häst till två år. Men min häst har bara 11% i hälsa nu. Hur gör man för att öka hälsan?

Jag har också lite problem med att förstå tiderna, som jag förstår det så finns det tre klockor - speltiden, ens egna tid, samt hästens(/hästarnas) tid? Hur fungerar hästens klocka egentligen, har förstått att man ska natta hästen innan kl22, men hur blir det morgon för hästen? Den klockan har bara stannat helt :confused:
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Aha ok..=)

Min uppfödningär 3 år, har 7 stjärnor, -73.18 i BLUP, 550.67 i total poäng.

E hon nåt o spara på?

Sen har jag BM saker som jag inte vill ha, kan man byta saker med andra spelare? Eller sälja för passes?
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

KL

Har också registrerat mig nu och försöker lista ut hur man gör :p Nästa quest är att jag ska åldra min häst till två år. Men min häst har bara 11% i hälsa nu. Hur gör man för att öka hälsan?
Ge mat, vatten, morötter om stallet har det, rovor, natta hästen innan 22.00 (hästens tid), rykta och klappa och sen kommer det ökas sakta men säkert av sig självt.

Jag har också lite problem med att förstå tiderna, som jag förstår det så finns det tre klockor - speltiden, ens egna tid, samt hästens(/hästarnas) tid? Hur fungerar hästens klocka egentligen, har förstått att man ska natta hästen innan kl22, men hur blir det morgon för hästen? Den klockan har bara stannat helt :confused:
Den enda klockan man behöver ha koll på är egentligen hästens klocka samt vädret och vilken årstid det är. När du har gjort allt klart med hästen och nattat den så är det bara att vänta tills dagen efter när spelet har uppdaterats (brukar göra det vid 9 tiden ungefär) och då blir det automatiskt en ny dag eller använda aging points för att åldra hästen.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Du kan ju spara henne om du vill och betäcka med en topphingst (säg 24* eller däromkring) och se hur många * fölet får och sedan bygga vidare på det och jobba dig upp :)

Jag har gjort så på ett ungefär i alla fall, sålt och köpt in hästar med lite högre * antal och försökt få fram så bra som möjligt. I dagsläget så har alla mina hästar (förutom en, den första man fick när man började spela) 22* eller mer, det har tagit tid men skam den som ger sig ;)

Jag tror inte att man kan sälja BM saker, inte vad jag vet i alla fall. Vad är det för saker ? :)
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Den enda klockan man behöver ha koll på är egentligen hästens klocka samt vädret och vilken årstid det är. När du har gjort allt klart med hästen och nattat den så är det bara att vänta tills dagen efter när spelet har uppdaterats (brukar göra det vid 9 tiden ungefär) och då blir det automatiskt en ny dag eller använda aging points för att åldra hästen.

Tack för svaren! :)

Natta den - gör man det genom put to bed till vänster, och sedan välja box eller hage? För jag tycker inte att det händer något när jag gör så, så jag fattar inte om hästen sover eller inte? :confused: Nu står det fortfarande 23:45 och att hästen måste sova innan midnatt när jag försöker göra något.
 
Sv: BRA, verklighetstrogna/vuxna och roliga hästspel? (till datorn)

Tack för svaren! :)

Natta den - gör man det genom put to bed till vänster, och sedan välja box eller hage? För jag tycker inte att det händer något när jag gör så, så jag fattar inte om hästen sover eller inte? :confused:.
Ja precis, om den inte har något täcke så måste man välja boxen. Nej det händer inget mer än så utan man får vänta tills nästa dag (på riktigt alltså).

Nu står det fortfarande 23:45 och att hästen måste sova innan midnatt när jag försöker göra något.
Ja den behöver ha minst 10 timmars sömn så att inte energi och moralnivån sänks därav ska man natta den innan 22.00. När man har gjort det så kan man inte göra något mer utan då får man logga ut och vänta med att logga in nästa dag (efter att uppdateringen har skett vilket brukar vara klart för mig i alla fall vid 9.30 ungefär) och då har det blivit en ny dag i spelet och hästen har vaknat kl. 8.00. Man kan ju använda aging point också om man vill fortsätta spela ett litet tag till men då åldras ju hästen för varje gång.
 

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
513
Senast: Myzan87
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 395
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Glasögon
  • Parfym
  • Huslån vilken bank?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp