bra trosor att rida i?

Sv: bra trosor att rida i?

*KL*

Jag rider alltid i string (i stort sett de enda trosor jag använder) och har aldrig problem. Någon gång har jag provat att rida i hotpants, och det var obekvämt som tusan!

Samma , rider alltid i string o har aldrig fått skav :) de vanliga därimot skaver som tusan:bump:

:smirk:

jag rider oftas i vanliga syntet utan kanter men har även hittat ett par jätte bra och det är S***gy deras trosor ät väldigt mjuka och sköna luftar med :o

Enda gångbara för mig, och jag har provat det mesta på marknaden, både upptill och nertill är Hogengårdgrejorna. :banana: Sömmar och utformningen av trosorna gör att dom sitter rätt utan att skava. Och BHn, den håller grejorna på plats BÅDE när hästen rör sig uppåt och neråt vilket jag inte märkt hos något annat märke, dom bara stöder under vilket gör att det inte sitter stilla och snyggt samt att man får skav. :crazy:

Brukar använda försvarets gröna kallingar, enda som funkar för mig. ( I dem kan jag t o m rida i manskapssadel på studsig K1-häst(:devil:)utan skav)

oj, hur länge rider du? :o jag har aldrig fått skav..

jag brukar rida i vanliga bomullstrosor från H*M, utan hårda/skarpa kanter elr så. fanns på 5-pack i somras, nu vet jag inte men dt går väl att kolla :D

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: pepp
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar