bra trosor att rida i?

Sv: bra trosor att rida i?

kl

Alltså ni som får skav/ridsår, får ni av troskanten eller? Jag har mer problem med att sitta på trekanten, det kläms liksom och är jätteobekvämt! Har varit så i varenda sadel som jag ridit dressyrpass i (förutom en), så jag sätter liksom mig själv enbart på sittbenen för att inte få ont, och det är ju itne så bra (och ont får jag iaf :mad: ). Ingen som har samma problem?

Är det inte nåra som får skavsår mellan skinkorna, längst upp?
Ont gör det, och snyggt är det inte heller.
Tar låååång tid att läka :O
Vet inte vad jag ska rida i >_<

tryck emellan lite fetvadd innan du rider:D

skämt åsido.

VAD tror du ger dig skavsåret? Borde ju kunna åtgärda på det sättet. Sadeln kanske?

tryck emellan lite fetvadd innan du rider:D

skämt åsido.

VAD tror du ger dig skavsåret? Borde ju kunna åtgärda på det sättet. Sadeln kanske?

Asså jag fattar inte hur man ser om någon har svarat till mig lr någon annan..
Iaf, om du svarat till mig;
Får det av både olika sadlar och barbacka..
Det har väl nåt med sitsen och rumpan i förhållande till varandra att göra.. Skinkorna kanske trycks ihop på nåt sätt.. så att det gnids.
Haha, jag vet inte!

Titta längst upp till höger på svarsrutorna så ser du vem personen har skrivit sitt svar till ( på min svarsruta står det Svar på Sv: bra trosor att rida i? av Hagens_Zorba )

På din står det likadant förutom att ditt användarnamn har byts ut mot mitt. Fattar du?;)

Hmm, jag tycker det låter som att det har med möjligen "sittstilen" att göra? när du rider så får du skav, helt enkelt?

Aha, nu fattar jag!
Japp, måste väl vara så :S
Förstår inte hur jag ska sitta annars.
Kan ju inte sitta mer på "framdelen" liksom,
då blir jag ju framåtlutad.

Förra veckan hade jag ordentliga skavsår där troskanten hade suttit efter ridlektionen. Nu undrar jag hurdana trosor är bäst att rida i?
Vill inte göra om samma misstag (det har hänt tidigare) :crazy:

Jag hade det problemet i alla tidigare dresyrsadlar jag har haft. Men nu kan jag rida i vilka trosor som helt, och slipper tänka på om det finns spetskanter eller inte. Har inte fått skav en enda gång oavsett trosor i nya dressyrsadeln, (det är dressyrsadlarna jag har fått skav, man sitter inte på samma sätt i hoppsadeln)

Så fundera över sadeln också är mitt råd.

Jag håller helt med dig! Det bästa jag någonsin provat.

Jag har också problem ibland.

Häromdan red jag i de enda string jag äger.
Underbart!

Eller boxer.

KL

billiga, vita, enkla trosor på Ica, typ 3 för 30kr..håller inte så länge men är bra att rida i :P fast brukar inte få skav, bara av ett par..

Jag skulle INTE rekomendera N*w Body-trosor i alla fall, eftersom det är jätteobehagligt att rida i dom enligt mej!

JGa hade skav ett tag, och efter en massa trixande sa var det ju bara sa att det var sadeln som gav mig skavet.

fast det ar ju enklare att byttra trosor an vad det ar att bytta sadel,, i all afall billigare

kl

Alltså ni som får skav/ridsår, får ni av troskanten eller? Jag har mer problem med att sitta på trekanten, det kläms liksom och är jätteobekvämt! Har varit så i varenda sadel som jag ridit dressyrpass i (förutom en), så jag sätter liksom mig själv enbart på sittbenen för att inte få ont, och det är ju itne så bra (och ont får jag iaf :mad: ). Ingen som har samma problem?

jooo! Jag med!! Har testat allt men inte kommit på nån lösning, förutom att rida barbacka och det är ingen bra lösning. För mig behöver det inte handla om dressyrpass, räcker med en skrittrunda för att få skav. Köpte nyligen en ny sadel som kändes skön när jag provred, men icke...

jag har aldrig fått skav,och jag har "valiga" trosor.men hööks har ridtrosor!

Jag får det också, inte bara när jag rider men det är värst då. Ju djupare sits på sadeln desto mer trycks skinkorna hop, en flatback är bra... Ur det avseendet tycker jag mjuka string fungerar bäst, det kan också hjälpa med dialon (babypuder) på innan ridning.

*KL*

Jag rider alltid i string (i stort sett de enda trosor jag använder) och har aldrig problem. Någon gång har jag provat att rida i hotpants, och det var obekvämt som tusan!

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: pepp
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar