bra trosor att rida i?

Sv: bra trosor att rida i?

Kallsonger !!
Har jag alltid, jämt :angel:
Finns inget skönare, testa ! Det gör underverk för gumpen ;)

Jag rider hälst i string eller någon form av boxer.
Men allat fungerar. Skönast är dock cykelbyxor:love: Men grymmt fult.

Jag har på mig hotpants, dom funkar för mig :D

Intressant tips med kalsonger :idea: Ska det vara boxer då eller? Vad är den stora skillnaden mot tjejboxers? Tyvärr gillar min kille ej boxer, så måste köpa ett par själv för att testa...

En tjej i stallet har alltid cykelbyxor under och tycker att det är jättebra! Själv har jag inte provat, lite blöjkänsla kanske?

Jag brukade sno min exmans boxerkalsonger. De som sitter lite tajta. De är bäst!;)

Ja jag använder boxer, det tycker jag är bäst :)
Helt klart värt att köpa ett par och prova !

String funkade alltid jättebra när jag hade sånt. Men idag föredrar jag hipsters eller liknande. Det enda jag märker är viktigt är att de inte får vara för små. Alltså inte ens på gränsen. Om man inte har string då, då funkar alla storlekar. ;)

Hotpants i bomull är överlägsna att rida i tycker jag. Eller "vanliga". String i all ära men jag tänker ALDRIG mer rida i spetsstring, har nog aldrig haft så hont i hela mitt liv!:rofl:

Jag får inte skav av syntet... Jag tycker det blir VÄLDIGT varmt bara! :o

De bästa trosorna jag har att rida i köpte jag för 50 spänn på en butik i norrköping (tror fan butiken heter "klippet" eller nått sånt). Tänk "bridget jones dagbok" fast i vit bomullsspets :devil:

Det är ju precis tvärt om. Bomull är ju ett material som inte torkar så fort om man bli svettig, medan de flesta syntettrosor torkar snabbt och släpper ut fukt. Själv rider jag med syntettrosor i bikinimodell, från en vanlig dambutik. Får aldrig skav av den tunna troskanten. Och jag sitter i sadeln i många långa timmar.

Hälsning Maja

Jag hade problem tidigare med att få skav av kanter mm. Men i nya sadeln med ett mjukare säte som passade min rumpa bättre får jag aldrig skav, vilka trosor jag än har. Så sadeln är viktigast. Tidigare hade jag med olika sadlar i alla år fått skav på dressyrpassen, om jag hade valt trosor med lite spets, i bomull, mm.

Tajta boxertrosor el. "mormorstrosor" !

Ska man låna killens boxer så får man först skaffa sig en ny kille med liten rumpa ;)
Jag har XS-S rumpa & killen har L-XL rumpa.

Senast ändrad:

String eller hotpants:love:, funkar fint fint när man rider i jeans (rider nästan alltid i jeans).
Men har jag ridbyxer använder jag "mormorstroser" hehe, skönast när man rider i ridbyxer tycker jag:smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: pepp
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar