bra trosor att rida i?

Sv: bra trosor att rida i?

Alla trosor/kalsonger mm som har ben och inga jättesömmar precis mellan benen och vid sittknölarna. Mina favisar är ridtrosor från H**ks och E**lio kalsonger i stl xs-s från M*.

Måste bara uttrycka min lycka ;) över att det finns fler som råkat ut för skav på "vissa ställen". Försökte fråga i ett stall där jag stod och alla tyckte mest att jag var knäpp :crazy: Jag använder hotpants eller liknande men de måste vara tajta :)

har hört att de som rider distans under längre tid har killkalsonger:idea:

Det borde vara bra..Nån som provat?

Haha.. förra veckan fick jag skavsår mellan skinkorna då svett och trosa glidit in och skavt upp en lång rand där skinkorna möts.. FY vad ont det gjorde!! Dessutom får jag skavsår på sittbenen av de sadlarna min medryttarhäst har.. det är en syntetsadel och en hubertussadel.. Hemska är dom!! Jag provade (efter att jag hört att det funkade i en liknande tråd för länge sedan) att rida i herrkalsonger.. hehe jo jag vet att det låter tokigt... men såna boxerkalsonger och det var underbat! Inga kanter som skavde eller något obehag alls!
Nu kan jag ju itne sno min sambos kalsonger varje gång jag ska rida, så jag köpte mig ett par "ridtrosor" på Hööks.. Ska testa dem nästa gång jag rider!

Haha.. ja, det är typ det stuket som gäller för att inte få skavsår.. Syntet blir extremt varmt! Köpte en sport BH på Stadium som jag har när jag rider och jag brinner upp med den på.. men jag får skavsår av vanligt BHar så jag får helt enkelt välja smärta eller värme :P

Kalsonger är bäst!! men det känns lite skumt att ha på sig herrunderkläder...
Jag förstår inte varför det inte görs likadant till tjejer fast man kan kalla det för mega-trosa (maxi-trosa finns ju redan)!

ajdå, hur lyckades du med det?!! :eek:

det där lyckas jag med typ varje gång jag rider ...:(
(har egen som jag rider varje dag...:crazy: )
Hade jag inte tyckt det var så himla kul med hästar hade jag gett upp för länge sen... behöver kanske inte säga att sexlivet m sambom blir rätt lidande...??
Ngn annan m samma problem? Eller ännu hellre: Ngn med en lösning???:confused:

haha.. har samma problem! Men bara på 1 av 3 hästar som jag rider vilket är tur!
Får skavsår och blåmärken för jämnan, vilket som sagt strular till det med sexlivet bland annat!
Lösningen är herrkalsonger, boxers, som jag smyglånar av sambon :P Fungerar superbra! Men jag har köpt ridtrosor som är lite högre och med ben som inte kan glida upp och knöla och ge skavsår.
Annars borde man kanske byta sadel? Eller köpa en sadelmuff eller gelesits som dämpar stötarna.

Det roliga är att man känner inget under själva ridningen, utan det är efteråt! Och min stora fråga är hur tusan killar lyckas komma undan helskinade (????)

Har redan gelesits...:cry:
o har provat det mesta, köpte till o med ett par fodrade ridtrosor, kändes ungefär som o ha blöja...:angel:
men då fick jag blödande sår i jumskarna i stället, de hase så klumpiga sömmar. Det är väl bara att välja...

På en häst av tre... varför? Har det med sadeln att göra? Är det en annan typ av häst/rör den sig väldigt annorlunda? Vill gå till botten med det här problemet!

Det verkar ju som att det är sadlarna som orsakar problemet. Jag skulle faktiskt tro att bomlösa sadlar är skönare att rida i om man vill vara snäll mot det där nere:angel: Men att byta sadel borde ju vara sista lösningen tycker man.
Sitta på en kudde kanske?:confused:

Det verkar ju som att det är sadlarna som orsakar problemet. Jag skulle faktiskt tro att bomlösa sadlar är skönare att rida i om man vill vara snäll mot det där nere:angel: Men att byta sadel borde ju vara sista lösningen tycker man.
Sitta på en kudde kanske?:confused:

Låter ju mjukt o mysigt! Men vad tror ni dressyrdomarna tycker??!!??:devil: ;)

Haha! Ja, det kan inte vara skönt att rida med blöja :P
Jo det är sadlarna till den hästen, han har en syntet-dressyr och en gammal hubertussadel som är hemska.. Den ena skaver i skrevet och den andra skaver på skinkorna.. De måste vara små storlekar på sadeln.. Den hästen är ett smäckert varmblod, och han har ett jäkla steg i alla gångarter!

De andra hästarna jag rider är en arab och ett halvblod.. de har "normala" gångarter och är inte lika skumpiga att rida :D

Köpte ridtrosro på Hööks som jag ska inviga på lördag :D Då ska jag rida två hästar ;)

Jag var en av de som aldrig fick skav förut, men sen insåg att jag satt lite för mycket på rumpan och ändrade det. AJ! :o Iofs tränar vi mycket nedsittning i trav men iallafall, jag kan knappt gå på flera dagar!

När jag bara rider ut i skogen får jag dock aldrig skavsår och då rider jag mest med string men även andra modeller har förekommit. Men trosor som täcker hela rumpan glider ju ner så förbannat! Kanske borde prova kalsonger, för inga trosor funkar iallafall... ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
623
Kläder & Bli fin Jag har kommit till en punkt där jag känner att jag behöver shapingtrosor att ha under klänningar. Jag fullkomligt hatar när...
Svar
2
· Visningar
515
Senast: pepp
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 545
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar