Bra present eller inte?

Cattaflajna

Trådstartare
Min bästa väns hundvalp blev påkörd för ca 2 månader sedan, och min vän tog det såklart väldigt hårt. Kände sig skyldig osv... Var även hennes första egna hund, och att den dessutom blev påkörd när den fortfarande var valp, ja ni förstår nog hur hemskt det var.

Till min fråga - Jag har en väldigt fin bild på valpen, som min vän även har sagt att hon älskar (bilden, alltså, en favvo bild) Och jag funderar på att göra en liten tavla av bilden och ge till henne. Är de en bra idé eller känns de elakt?

Att man liksom påminner om de hemska istället tänker jag... Borde kanske nämna att de har en ny valp nu (och hon har de inte lika svårt längre, men hon tänker ju fortfarande mycket på sin första valp och saknar henne såklart.) Vad tycker ni? :)

En bra present!
En vän till mig tog bort sin häst, hon uppskattade jättemycket att jag skickade bilder jag tagit på honom vid ett tidigare tillfälle. Såklart efter att den värsta sorgen lagt sig.
Då har man väl kommit till ett skede där man kan börja minnas med glädje och uppskatta den tid man fick tillsammans.

Hade presenten varit till mig - Då hade jag lipat, haha. :rofl: (Lipsillen själv). Men jag absolut inte sett det som något elakt! Tycker det låter som en bra idé. Vad gullig du är. :love:

Jag hade blivit jätteglad. Säkert gråtit en skvätt, men hade verkligen uppskattat det.
Vi har en fin tavla här hemma på en valp som dog när den var 4 månader. Jag älskar den bilden och är glada att vi har den på väggen :)

Jag hade blivit jätteglad. Säkert gråtit en skvätt, men hade verkligen uppskattat det.
Vi har en fin tavla här hemma på en valp som dog när den var 4 månader. Jag älskar den bilden och är glada att vi har den på väggen :)

Ganska precis så reagerade min vän när jag målade en tavla av hennes hund efter att den dött. Visserligen en vuxen hund som fick tas bort pga sjukdom men ändå. Vad jag vet så uppskattar hon den mycket och tavlan blev även för mig ett sätt att ta farväl av en underbar hund.

Min bästa väns hundvalp blev påkörd för ca 2 månader sedan, och min vän tog det såklart väldigt hårt. Kände sig skyldig osv... Var även hennes första egna hund, och att den dessutom blev påkörd när den fortfarande var valp, ja ni förstår nog hur hemskt det var.

Till min fråga - Jag har en väldigt fin bild på valpen, som min vän även har sagt att hon älskar (bilden, alltså, en favvo bild) Och jag funderar på att göra en liten tavla av bilden och ge till henne. Är de en bra idé eller känns de elakt?

Att man liksom påminner om de hemska istället tänker jag... Borde kanske nämna att de har en ny valp nu (och hon har de inte lika svårt längre, men hon tänker ju fortfarande mycket på sin första valp och saknar henne såklart.) Vad tycker ni? :)

När min gammelman somnat in den 25 november 2008 så fick jag i julklapp samma år en jättefin tavla på honom av min dotter. Jag storgrät men blev så himla glad. Jag tycker därför att det är en jättefin ide och tycker absolut att du ska ge henne tavlan.

Säger som de andra, det blir en otroligt fin och omtänksam present.

Min bästa vän gjorde utan min vetskap ett dubbelporträtt av min hund som var mitt livs kärlek. Den tavlan hänger prydligt på väggen och jag tittar på den varenda dag och gläds åt den, utan tvekan en av de absolut bästa gåvorna jag har fått som betyder otroligt mycket för mig.

Det kan alltså sällan slå fel så jag säger - kör hårt! :)

Jag miste en hund tidigare i år på ett liknande sätt och skulle bli väldigt glad om någon hade en fin bild, fotografi eller inte, av honom. Om jag sedan fick den som gåva - ja, jag skulle bli jättetacksam.

Tack för alla svar :D Ska definitivt ge henne tavlan, precis som ni skrivit tror jag också att hon kommer gilla den men även gråta en skvätt ^^ behövde nog bara lite bekräftelse på att de var en bra present innan jag gjorde slag i saken :p

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 287
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 095
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 296
Senast: Roheryn
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 758
Senast: valpköpare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar