Sv: Bra förvaring
Jag sparar glas under diskbänken.
Papper i en papperskasse i städskåpet.
Burkar/pantflaskor i en papperskasse i ett hörn av köket.
Jag sorterar inte plast och inte komposterbart. Där vart jag bodde förut så sorterade jag komposterbart och lärde mig då att man underligt nog INTE skulle ha locket på för då började det möggla....Hmm....Blir osäker nu när jag skriver men så var det nog(skrivet med tvekan.).
Glas bär jag till en närliggande sopstation.
Men om jag ville sortera plast så fick jag gå en halvmil
Batterier är jag hemskt noggrann med att återvinna men de tar ju heller ingen större plats utan brukar få ligga i någon tom glasbytta och vänta på att det skall bli dags att gå till återvinningsstationen.
Det tråkigaste med återvinning är att panta burkar,tycker jag: Alltid är det kö när jag skall panta, sen när det är min tur så börjat pantapparaten tjuta för att den är full och man måste hämta personal som inte har tid och be dem byta behållare och fast jag tycker mig ha haft mina burkar på tork innan så nog rinner det något äckligt upp längst handleden när man måste stoppa i "botten först".
Så jag undviker att köpa något i pantBURK.
Det enda bra med att bo trångt är att man återvinner ofta för att inte få känslan av sopstation när man öppnar köksdörren. Men bor man inte på bottenplan kanske man kunde ha en säck för återvinningsburkar/flaskor på balkongen? Att jag är skeptisk mot detta på bottenplan beror inte på att jag är rädd att mina pantfynd skulle bli stulna- ingen skulle bli mer tacksam än jag...-utan för att då skulle nog någon idiot inte kunna låta bli att plocka åt sig dem och sen kasta omkring och jag skulle utpekas som ansvarig uppstäderska nu när jag varit så dum och förvarat bukrarna på så lättåtkomlit vis.....