Bra förvaring?

hindalhunned

Trådstartare
Alla dessa "bra att ha - grejor," hur förvarar ni dem? Jag är så less på att ha allting utspritt över lägenheten och aldrig hitta dem när de behövs, därför letar jag efter något bra sätt att förvara alla småprylar. Om ni har bilder får ni gärna bifoga dessa....

Sv: Bra förvaring?

Fast det är ju faktiskt inte svårt alls. Alla såna prylar i snygg korg/låda nära till hands.

Såna saker som ofta försvinner köper man tre av och fixar ordentlig förvaring.

Jag har t.ex. flera saxar, en hel låda tejp, fyra nagelsaxar o.s.v.

Skaffa dig något sånt här! :D

6724591298.jpg

Fast det är ju faktiskt inte svårt alls. Alla såna prylar i snygg korg/låda nära till hands.

Såna saker som ofta försvinner köper man tre av och fixar ordentlig förvaring.

Jag har t.ex. flera saxar, en hel låda tejp, fyra nagelsaxar o.s.v.

Korgar har jag funderat på att skaffa tidigare, men vilken typ av korgar är det du har?

Funktionella förvaringsmöbler, plastbackar och korgar. Ordning och reda i skåp och lådor så att utrymmena utnyttjas väl. Icke-säsongsgrejer får bo i källarförrådet. Och så givetvis - rensa! Ha bara det du faktiskt behöver. Köp inte förbrukningsvaror för att ha på lager. Våga kasta/ge bort det där som är helt funkis men som du faktiskt inte använder. Det ger mer plats i skåpen.

Fast det behövs inga mer förslag. Rensa, håll koll, och bra förvaringsmöbler.

Jag har t.ex. en liten korg för "saker som inte har någon plats" i köket.

Alla småsaker med risk att försvinna har jag endast i två skåp. Ett i köket, där står diverse ljuslyktor, ljus och glödlampor, batterier mm. Och ett i vardagsrummet med annat bra att ha.

På så sätt vet jag att det jag vill ha finns i skåp 1 eller 2. I skåpen har jag korgar och lådor att förvara det i.

Lådor, där syns inte eländet och smågrejer som tändare till ljus lägger iaf jag i små skålar som jag har just för det.

Liknande trådar

Hemmet Nu har vi bott i huset i ett år! 😊🎂 Det har gått så fort och vi har ännu inte fått nån snits på det här med förvaring och organisering...
Svar
0
· Visningar
123
Hemmet Jag älskar dofter. Jag tycker speciellt mycket om tyngre dofter och säsongsbundna dofter. Jag vill liksom inte att det ska dofta...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 301
Senast: LinnK
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
478
Senast: Smulu
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 826
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?