Bra första häst?

Sv: Bra första häst?

Då kommer det säkert att gå bra.
Jag trodde att du var mkt yngre. Mycket kan man ju läsa sej till också precis som du sa.

Hoppas att du får glädje av din häst och att den blir riktigt riktigt gammal.

En puss är väl lite väl snålt? ;)

Åza, uppdatera oss gärna med bilder och så vidare :)

Med hjälpsamma mnniskor kommer man långt, som sagt. Jag som s jälv har ett medfött handikapp och har spätt på det med en ryggmärgsskada, skulle inte kunna ha häst utan det stöd jag får från stallkompisar och andra hästvänner. Och om jag inte kunde ha häst, skulle jag idag antagligen gått med rollator, eller suttit i rullstol och definitivt inte ha kunnat jobba halvtid, som jag gör idag.

Lycka till och hoppas att du får många glada år med Zingo. Du kommer lära dig massor och upptäcka att du kan mer än du tror!

:bow:

Kan bara instämma med föregående talare. Speciellt det med att man kan mer än man tror!:banana:

Kan bara instämma med föregående talare. Speciellt det med att man kan mer än man tror!:banana:

Ja det kan man och med "sunt förnuft" kommer man otroligt långt faktiskt.

De tre "egenskaper" jag tror att jag hävdar är de viktigaste för en bra hästägare är:

1. Att man är beredd att göra allt som på något sätt krävs för att hästen skall ha det bra. Du har valt hästen, hästen har inte valt dig = du har en skyldighet mot hästen!

2. Sunt förnuft

3. Insikt om att man inte kan allt och en beredskap att fråga och se till att lära sig.

Uppfyller man dessa har man väldigt goda förutsättningar för att det skall gå bra!!!

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Jag har ridit sen jag var 4, började rida varje dag 2015 och har en egen häst sen 2020. Har senaste året tyckt att det varit jobbigt...
Svar
8
· Visningar
2 185
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 296
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 417
Senast: Görel
·
Hästhantering Jag äger sedan snart 1 år ett nordsvenskt sto på 17 år. Tanken var att hon skulle få gå som avelssto hos mig men hon blev tyvärr inte...
Svar
19
· Visningar
3 376
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama