Bra första häst?

Sv: Bra första häst?

Då kommer det säkert att gå bra.
Jag trodde att du var mkt yngre. Mycket kan man ju läsa sej till också precis som du sa.

Hoppas att du får glädje av din häst och att den blir riktigt riktigt gammal.

En puss är väl lite väl snålt? ;)

Åza, uppdatera oss gärna med bilder och så vidare :)

Med hjälpsamma mnniskor kommer man långt, som sagt. Jag som s jälv har ett medfött handikapp och har spätt på det med en ryggmärgsskada, skulle inte kunna ha häst utan det stöd jag får från stallkompisar och andra hästvänner. Och om jag inte kunde ha häst, skulle jag idag antagligen gått med rollator, eller suttit i rullstol och definitivt inte ha kunnat jobba halvtid, som jag gör idag.

Lycka till och hoppas att du får många glada år med Zingo. Du kommer lära dig massor och upptäcka att du kan mer än du tror!

:bow:

Kan bara instämma med föregående talare. Speciellt det med att man kan mer än man tror!:banana:

Kan bara instämma med föregående talare. Speciellt det med att man kan mer än man tror!:banana:

Ja det kan man och med "sunt förnuft" kommer man otroligt långt faktiskt.

De tre "egenskaper" jag tror att jag hävdar är de viktigaste för en bra hästägare är:

1. Att man är beredd att göra allt som på något sätt krävs för att hästen skall ha det bra. Du har valt hästen, hästen har inte valt dig = du har en skyldighet mot hästen!

2. Sunt förnuft

3. Insikt om att man inte kan allt och en beredskap att fråga och se till att lära sig.

Uppfyller man dessa har man väldigt goda förutsättningar för att det skall gå bra!!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 979
Hästmänniskan Hejsan, jag funderar på att köpa min första egna häst. Ridit sen jag var 6år till år 2015 ca 19år. Både ridskola samt...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: Ajda
·
R
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en... 2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 366
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 439
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Rehabtid dragna tänder
  • Senast tagna bilden XVI