Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har googlat och läst på både SKK och SBK men blir inte jättemycket klokare.
Vad är skillnaden på dessa tre test och när använder man vilket?
Jag tycker så tidigt så möjligt. Min var 14 mån, vilket var senare än planerat då uppf skulle tävla rasVM.När rekommenderar ni att man gör MH? Vet att jag läste på en uppfödares sida att hon aldrig mer kommer göra MH så tidigt på hennes hundar men minns inte hur gamla de var, tror precis över året, och vad som vad galet men det fastnade så har gått och funderat på det där
Tänkte alltså om det finns en mer lämplig och en mindre lämplig tid under dessa 12-18 månader?
Tänkte göra det på min boxer men hon är än så länge bara 6månader så vi har tid på oss
16 - 17 månader är väl bra att sikta på. Anmäl i god tid då det på sina håll kan vara svårt att få plats. Man har mer eller mindre garanterad plats på MH på sin hemma brukshundsklubb o ännu mera om du behöver det för tävling.När rekommenderar ni att man gör MH? Vet att jag läste på en uppfödares sida att hon aldrig mer kommer göra MH så tidigt på hennes hundar men minns inte hur gamla de var, tror precis över året, och vad som vad galet men det fastnade så har gått och funderat på det där
Tänkte alltså om det finns en mer lämplig och en mindre lämplig tid under dessa 12-18 månader?
Tänkte göra det på min boxer men hon är än så länge bara 6månader så vi har tid på oss
Vill bara korrigera detta påstående. BPH kräver INTE att hunden är 12-18 månader för att hundens resultat ska räknas in i rasstatistiken. Alla beskrivna hundar från 12 månader och uppåt ingår i rasstatistiken. Med ett genomfört BPH bidrar man till mentalitetsforskningen på SLU och man kan göra en fullgod avelsutvärdering, oavsett hundens ålder.MH och BPH ska göras mellan att hunden är 12-18 månader för att det ska räknas in i rasstatistiken och kunna användas korrekt i avelsutvärdering, MT får bara göras upp till att hunden fyller 4