Sv: Boxvila

Byter stall ! Till ett anpassat för koncalecens. Gärna mycket liv och rörelse och aktivitet i stallet . Det är jobbigt i ett lugnt hemmastall gör hästen pga att alla rutiner bryts och kompisarna går ut osv . Funkar betydligt bättre på nytt ställe med aktivitet .

Tycker inte det är skäligt att ens den snällaste häst ska fixa ensam 24/7 i hemma miljö trots att den kan stå själv , boxvilan har inget med det att göra i sig .
 
Senast ändrad:
Sv: Boxvila

Är det ett alternativ att byta stall under tiden, tycker jag det låter som ett bra alternativ. OM det inte går att ha hästen ute i en liten fålla, så den får frisk luft och solsken, samt sällskap av de andra hästarna.

Min ponny fick snällt vänja sig vid att vara inne själv på dagarna, och det fungerade bättre än väntat. Han var själv mellan 9-16 på dagarna, men oftast kortare tid än så. Han hade boxen som låg så han såg ut över hela stallet när han kollade över boxdörren, men han kunde gå undan i ena hörnet om han kände för det.
 
Sv: Boxvila

Utan att gå in för personligt, så handlar skadan om frakturer, så det är ingen lättvindig boxvila för småblessyrer.
 

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 601
Senast: jemeni
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 217
Senast: Svartkatt
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 923
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 399
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hur är processen
  • Köpa stamtavla av uppfödare?

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Ramla av varje uteritt?!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp