Botkyrka / Gärds ?

W

weeh_

Jo, både Botkyrka och Gärds har som kanske bekant CNC* samma helg (v.39) och här velar vi lite mellan de båda. Då jag inte varit på någon av dessa tävlingsplatser undrar jag därför vad ni har för erfarenheter av de olika banorna?

Så berätta vad ni vet om diverse svårigheter, samt gärna nån bana som i jämförelse är av samma stuk som någon av dessa två.

Tacksam för svar :laugh:

Sv: Botkyrka / Gärds ?

Har aldrig varit i Botkyrka, men Gärds är ju iaf. en av de bästa tävlingsplatserna i Sverige.
Alltid bra underlag i terrängen trots hur mycket regn som helst och bra banor :laugh:

Jag hade valt Gärds om det är ungerfär lika långt mellan.

Gillar underlaget och stuket på terrängbanorna där.
Har inget och säga om hindren då jag inte varit på något av ställena på ett tag.

Jo, både Botkyrka och Gärds har som kanske bekant CNC* samma helg (v.39) och här velar vi lite mellan de båda. Då jag inte varit på någon av dessa tävlingsplatser undrar jag därför vad ni har för erfarenheter av de olika banorna?

Så berätta vad ni vet om diverse svårigheter, samt gärna nån bana som i jämförelse är av samma stuk som någon av dessa två.

Jag har inte varit i Botkyrka. :D
är färgad av Gärds.

men Gärds bana är ombyggd både vad gäller sträcknng och hinder på senaste åren genom ny banbyggare. Banan är numera av normal 1* klass möjligen mot det svårare hållet enl vissa ryttare. Iallafall är den inte så enkel som den varit länge.

Gärds underlag är sand, påverkas mkt litet av regn. Gärds är platt som det sägs att Skåne är. Allt är samlat, dress, hopp och terräng. Korta gångavstånd. :D

Se om PrinceFair hittar denna tråd för hon har varit både i Gärds och Botkyrka. Jag själv har bara ridit på Botkyrka.

Botkyrka är en trevlig bana. Även här allt samlat och korta avstånd från parkering osv. Förra året hade jag svårt att urskilja vilken som var *-iga hoppbanan från debutanten :o. Vattengrav på hoppbanan.

Trevlig och schysst byggd terrängbana, ganska normal *. Banan går en hel del på grusväg men även gräs.

Gärds är platt skåneland, botkyrka lite kuperad, man rider en del i en skogsdunge upp o ner. Tycker Gärds har bättre hinder än botkyrka, samma avstånd mellan disciplinerna men ingen bana kan mäta sig med Gärds underlagsmässigt om vi skall jämföra - ha i åtanke att detta är i slutet av september!!!

Se om PrinceFair hittar denna tråd för hon har varit både i Gärds och Botkyrka. Jag själv har bara ridit på Botkyrka.

Botkyrka är en trevlig bana. Även här allt samlat och korta avstånd från parkering osv. Förra året hade jag svårt att urskilja vilken som var *-iga hoppbanan från debutanten :o. Vattengrav på hoppbanan.

Trevlig och schysst byggd terrängbana, ganska normal *. Banan går en hel del på grusväg men även gräs.

Ja se nu har jag hittat hit :)

Kan tänka att efter allt blötväder är nog gärds det bättre valet om man har ung samma avstånd till bägge. Kan tänka att både hoppbana och delar av terrängbanan på botkyrka kan vara lite tung och kladdig.

Ang terrängbanan har nog Murray bättre koll än jag, jag red botkyrka senast 2005, förra året hade ju banan förnyats en hel del, tyvärr ramlade jag ju av på tredje hindret så jag fick aldrig njuta av det :o

Gärds har jag ju inte heller ridit på sistone, men det är ju kanske en trevligare typ av bana, öppnare och bättre underlag.

Liknande trådar

Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 313
Senast: Ida94
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 329
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Länge sen jag var här nu. :) Saknar dock skrivandet, och tänkte bara samla mina tankar kring var jag står just nu... Jag...
Svar
2
· Visningar
1 530
Senast: Magiana
·
Hundavel & Ras Ska börja med att skriva att ingenting är bestämt men vi funderar. För egen del vill jag ha så opartiska tips som möjligt eftersom att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 693
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar