Sv: bosal

I Timed events och roping får man väl det väl??

Tycker för övrigt att det är dåligt av företagen att inte ta reda på fakta innan de skriver ett namn på produkten...

misstänkte att det var något sådant :/

något tips på vart man kan beställa lite billigare bosaler? hittar inget begangnat...

Ringde till dom i förmiddags (när jag hade fått hem den nya katalogen) o påpekade detta!:D
Dom lovade att ändra på det tills nästa katalog kommer ...:bump:

vad bra :bow: :bow: :bow:
dom borde ha någon mer insatt i western om de ska sälja utrustningen tycker jag.

misstänkte att det var något sådant :/

något tips på vart man kan beställa lite billigare bosaler? hittar inget begangnat...
Meila mig, vet ett bra pris på ny råhudsbosal i en butik. ( under 500 kr)

Jag reagerade också på detta när jag fick katalogen med posten i morse..........hmm........det där är ingen bosal...utan en tie down....så fel kan jag ju inte ha...tänkte jag ;)

Har inte fått nya katalogen än, men är det inte samma som fanns med i förra katalogen?

För det påpekade jag för dem då att definitivt inte var en bosal utan en tiedown.. Jag fick dock inget svar när jag hävde ur mig det till deras kundtjänst...

Vad har man en sådan där grej till ?
Man sätter fasst hästens huvud i den. Knäpper en rem nedanför mulen och den sätts fasst mellan hästens ben ngt löst för att de inte ska kunna ta upp huvudet i luften. Själv gillar jag INTE sådana här grejjer att sätta fasst hästars huvuden i . Men duktiga kosseryttare vet hur de ska användas i deras ridning, men jag har själv alldrig sett ngn ha på en sådan dum grejj på sin häst på tävling.

Behövs när man rider roping annars är det risk för att du fångar hästen istället för dummyn/kalven!:p :rofl:

Vad jag förstått det som så använder man den som en slags martingal..som du skrev...att man binder ner huvudet.
Rätt anpassat så ska det väl inte vara någon fara...vissa hästar kan ju behöva dessa.

Och som nån annan sa.....i roping har man tie down för att hästens huvud inte ska komma i vägen.

lite off-topic men när jag surfade runt på olika westernsidor (på svenska) så hittade jag gumisnodd, martingal (en "vanlig med tyngder i :eek:) mm! jag trodde inte att man använde hjälptyglar förutom i "kosseklasserna" :S

visst använder hjälptyglar, även i western, men man får ju inte ha dessa i ridklasserna... men de är ingenting som jag själv skulle använda... lösa problemet kan man göra på något annat sätt utan med hjälp av någon slags hjälptygel... :idea:

jo, jag trodde att det fanns någon hjälptygel, men trodde inte att det var exakt likadana som i hoppning/dressyr,..

Man lär så länge man lever ;)

Hjälptyglar av olika slag, Martingal, Tiedemann (German Martingal), gummisnodd etc används av en del vid inridning ! Nosgrimma,Tie down kan användas vid tävling i Roping, Barrel race, Pole bending och Team penning. Löpande Martingal, Graman eller Tiedemann kan användas vid tävling i Barrel race, Pole bending och Team penning. I kosse klasserna Cutting, Heard work och Working Cow Horse är inga hjälptyglar, nosgrimmor, tie down tillåtna.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 170
Senast: lizzie
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 803
Senast: Wille
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 928

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka