Bordercolli och gråhund? Vilken ras är mest krävande??

L

lie

Är bara nyfiken eftersom vi har haft gråhundar innan.... Och de är ju rätt krävande men tänkte om en bordecollie var mer lr inte??

Sv: Bordercolli och gråhund? Vilken ras är mest krävande??

lie skrev:
Är bara nyfiken eftersom vi har haft gråhundar innan.... Och de är ju rätt krävande men tänkte om en bordecollie var mer lr inte??

Det är ju två helt olika hundraser. En bordercollie kräver den ultimata psykiska stimulans, medans en gråhund behöver röra på benen samt mindre hjärngympa.

Min styvfar har både BC och Gråhund.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 767
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 765
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 567
Senast: Cissi_ma
·
Hundavel & Ras Hej, Inser att det finns svinmånga såna här trådar men hittar inte någon passande genom sökfunktionen. Jag och sambon söker en liten...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 693
Senast: ii-ssa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Kemnevall sadel