Borde vara skottpengar på vissa!!!

Miss QT

Trådstartare
Faaan jag är sååååå arg just nu!!!

Var ute på kvällspromenad och kommer runt "hörnan" på parken och ser tre män stå med två lösa hundar och den ena hunden tar satts mot min från 20m och ägaren säger att det är lugnt (vilket det uppenbarligen inte var med den kroppshållningen hans hund hade) men jag säger att jag VILL INTE att min hund hälsar på andra. Han lyckas kalla in sin hund i ca 3 sek vartefter den vänder och attackerar min hund (som jag har placerat på min andra sida så de inte ska behöva mötas så nära). Jag blir vansinning och får slitit bort hunden och som tur är har min hund så mycket päls att det är sällan nån får tag i så mycket mer än hår. Jag vänder mig om och skäller ut ägaren att har du inte koll på hunden FÅR DEN INTE VARA LÖS!!! Hans kommentar var - Men din var oxå lös.

-JAG HAR PLI PÅ MIN!!!!!!

-Det har jag oxå! Klämmer han ur sig :eek:

Såna som han som gör att vi som har koll på våra djur inte kommer få ha dem lösa längre snart!

Jag vill verkligen inte att min hund hälsar på andra!!

Tror ni han koppla hunden?!? Nix

Sv: Borde vara skottpengar på vissa!!!

Usch vilka idioter det finns!!! :mad: :eek:

Visst är det trist när vissa inte har ett dugg sunjt förnuft:mad: .

Var ute med "Älgen" (schäfer modell större) och sprang för någon vecka sedan. Ser på långt håll en man, kopplar Älgen. Snart ser jag att han också har hund, en lös strävhårig tax som siktar in sig på min hund.

Min hund älskar inte småhundar och jag avskyr möte mellan en kopplad och en okopplad hund så jag ber honom flera gggr ta sin hund. Jo, det trodde ni?! Näpp.

Citat: "Han är så snäll...". Varpå jag skriker tillbaka att det är inte min. Min hund avskyr vissa hanhundar, vilka kan jag aldrig veta. Gör mitt bästa för att hålla undan taxen som vill fram till älgen.

Först när jag slår efter hans hund med kopplet (förarkoppel med metallring i änden), blir det fart på gubben.
Jag skäller sen ut honom efter noter och han undrar varför jag blir så arg:devil: . Ja, vad ska man säga.
Hade det inte varit för den andra hundens skull hade jag kopplat loss min och sen hade vi fått se vad gubben tyckt...

Jag var så arg att jag höll på att spy, syrenivån var ju inte på topp ett par km in på löparrundan.

Jag har en granne med en unghund som det inte är så värst pli på, tillslut kunde jag inte hålla mig. Så jag gick ner när hon var ute med den idag och frågade om hon ville ha hjälp..Det ville hon och blev jätteglad och hunden uppförde sig exemplariskt sedan! :idea:
Ska hjälpa dem vidare med hunden sen så det löser sig alltihop. Det är alltid kul med folk som inte blir sura när man påpekar eller hintar om hundens olydnad. Utan faktiskt blir glada! Hon hade förvisso sett mig vara ute med min hund o tränat så vi är ju inte totala främlingar. INte lätt att ge en sådan råd:D

Himmel vilket bra initsiativ (hjärnsläpp, stavning?):)
All heder åt folk som du!!
//C

Vad bra att det finns folk som hjälper till istället för att klaga :love: Jag kan ibland ha problem med min hund och söker då görna hjälp, men tyvärr är det många som sägar att man inte klarar av sin hund när man vill ha hjälp :cry: inte allt för kul att höra

Våran hund var så snäll förut mot andra hundar (han ville bara leka), men sedan var det en finnspets som attackerade honom:(, så han är arg på nästan alla hundar (spec hanhundar, även en del tikar) men han älskar fortfarande valpar :D

Tack det värmde. Jag tänkte faktiskt först skälla på dem från balkongen för hon korrigerade hunden rätt rejält vid fel tillfälle. Men turligt nog svalde jag det och behärskade mig , det löste sig ju!

Jo tyvärr reagerar ju de flesta så..vilket bara skapar mer frustration från bägge parterna!

Vad bra att det finns folk som hjälper till istället för att klaga :love: Jag kan ibland ha problem med min hund och söker då görna hjälp, men tyvärr är det många som sägar att man inte klarar av sin hund när man vill ha hjälp :cry: inte allt för kul att höra

Tycker att det är heder värt att be om hjälp när man känner att man gjort allt , men att det inte funkar, andra kan ju ha det där lilla extra som behövs för att få ordning på hunden, så strunt i vad andra säger, stå på dig och be om hjälp om du känner att det är rätt för dig och din hund.

*kram*

Superbra gjort tycker jag!!! Hjälpte faktiskt en person här i området för ett tag sedan med hennes hund och hon blev jätteglad.

Den här typen var nog dock ingen sådan.... Svart glansig skjorta uppknäppt till naveln så att lurvet och och guldkedjorna syntes, mörkt bakåtslickat hår, (börjat tappa det dessutom, snyggt... :crazy:) tänkte inte på vad han hade för byxor men det hade inte förvånat mig om de va i skinn :angel:

Men han verkar ha lärt sig, såg honom idag och hunden var minnsan kopplad :bow: !!! Hjälper visst att få en ettrigt skällandes liten Miss QT i ansiktet :D
Ville väl inte råka ut för det igen och skämmas framför polarna? :cool:

Liknande trådar

Övr. Hund Som inte har sådan kadaverdisciplin att hunden går lugnt vid ägarens sida oavsett störning alltså. Men, alla andra? Alla de som tycker...
23 24 25
Svar
492
· Visningar
37 656
Senast: Grazing
·
Hundträning Jag har en chihuahua hane på 4 år som sen valp varit försiktigt och osäker och alltid behövt mycket stöd. Har i vissa situationer blivit...
Svar
2
· Visningar
1 103
Senast: Red_Chili
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 655
Senast: cello
·
Övr. Hund Jag har ett stort problem. Ju äldre min hund blivit desto träligare är han med andra okända hundar. Om det springer fram andra hundar...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 383
Senast: Qelina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?