Borde man kontakta vården?

Mirre

Trådstartare
Senaste tiden börjar det bli svårt att komma ihåg saker, pratade med sonen förut och glömde totalt bort vad tusan jag pratade om mitt i samtalet, har gått hemifrån och kommit hem för att upptäcka att jag glömt stänga fönster osv. En gång kom jag hem och dörren stod på vid gavel. Det var rätt skrämmande, första tanken var ju inbrott men fanns inga tecken på det öhvt. Måste vara jag som inte stängde dörren, men jag har inget minne av det alls.
Kan börja med saker, plocka ur diskmaskinen tex, sedan mitt i allt blrja med något annat och glömma bort att jag höll på med disken. Eller så ställer jag in sakerna på fel ställe.
Har noll tålamod och otroligt lättirriterad.
Tål inte höga ljud, speciellt inte höga gälla ljud.
Sover hyfsat bra men är aldrig utvildad när jag vaknar, ska jag upp en viss tid så kan jag inte sova. Vaknar hela tiden för att kolla på klockan och tror att jag försovit mig.
Blir yr ibland och har ofta huvudvärk och ledvärk (ledvärk har jag iof haft hela livet)
Mycket spänningar i nacke och axlar.
I förrgår kom jag inte ur sängen förrän halv 9, vaknade sju. Somnade vid bordet efter vi ätit och gick och satte mig med sonen i soffan. Tvärslocknade där också. Sedan var jag ändå trött på kvällen.
Skulle skriva något här men pratade med sonen samtidigt och nu har jag glömt vad jag skulle skriva :confused:
Saker som jag måste göra känns jättejobbigt, även om det bara är simpla saker som att ringa ett samtal eller så.
Umgås med folk är väl inga större problem men är det för många i taget eller hög ljudnivå blir det jobbigt. Är alltid jättetrött efteråt.
Vissa dagar är jag jättedeppig och allt är skit, andra dagar skrattar jag och är glad. Hyfsat alla fall.

Stress? Dåligt med sömn? Äter du bra? Det är väl det man ska fråga sig själv först. Men sen brukar en bra regel vara att när man börjar ifrågasätta om man bör kontakta vården pga att hälsan känns fel, så borde man det. :p

Stress, ja jo kanske.
Är ju väldigt påfrestande att inte få jobb, ekonomin är inte vidare bra osv.
Sover hela nätterna gör jag, men är lika trött för det. Äter bra tycker jag nog att jag gör

Absolut kontakta vården för att se så alla värden är bra m.m.
Vissa brister (vitamin/mineral/hormonstörningar) kan ge sådana symptom.

Det låter som att det kan vara en massa saker. Snarkar du? Sömnapné kanske? Eller B-12 brist, sköldkörtel, depression, utbrändhet? Men tycker nog att du ska gå iväg till VC.

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 224
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 244
Senast: Zewz
·
Relationer (om någon lyckas lista ut vem jag är, så dela inte, fördrar att vara anonym i denna tråden) Jag har nyligen gjort slut med sambo som...
Svar
18
· Visningar
1 886
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Var in och läste på 1177 om utmattningsyndrom, vartenda symptom stämde in ordagrant på mig. Så nu överväger jag om det vore värt att...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 286
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna