Borås??? Dags för en Boråstråd!

Sv: Borås??? Dags för en Boråstråd!

hur ser en bro ut?? :o har aldrig hoppat en sån, hur gör man? ska hästen upp på bron:eek: någon som har en bild?

Beckiz,

det blir ett vattenhinder som 4:e hinder på terrängdelen. Hindret i sin helhet består av en bro och sedan vatten. Inga ner- eller upphopp ur vattnet eftersom det är debutantnivå.

Tackar! De va precis vad jag inte ville höra...haha! Men skam den som ger sig. Det blir till att se om pållen blivit något modigare.

hur ser en bro ut?? :o har aldrig hoppat en sån, hur gör man? ska hästen upp på bron:eek: någon som har en bild?

Jag har länkat till korten på hemsidan tidigare i den här tråden men bron finns tyvärr inte med på bild. Det är en träbro som man rider upp på och när (eller om:D) man kommer ner på andra sidan så rider man genom vattnet.
Några av de andra hindren på bilderna i länken kommer finnas med. I 70-klassen ingår t ex "flugsvampen" och det röda huset. I den klassen finns även två stockhinder, ett s k bord och en trappa. I 90-klassen finns bl a "soffan" med (tredje bilden uppifrån på vänster sida). Trappan, en trakhenergrav och ett väldigt fint hinder med blommor och fjärilar ingår också i 90-klassen.

Det verkar bli livat vid bron och vattnet så det är kul för mig som har utsikt åt det hållet:angel:

Hade inte du 2 stopp i vattnet och ett stopp på ett sketet räcke i Mariestad :angel:

Jag seglade igenom vattenhindret i Eken :p

Hmmm...nu ska vi nog inte kasta sten i glashus....:angel:

Diken...tralla la...diken....:devil:

Kl

Jaha det är bara att konstatera att de ställde in i onödan..torrare och varmare än det är nu har det inte varit de senaste åren.

Ingen superbild men man ser lite av bron iaf. Det är en hyffsat hög bro men dom flesta hästarna brukar inte bry sig nämnvärt.

Fia.jpg

tack! blev lite orolig att det skulle vara nån "farlig" bro;) men den såg ju inte konstig ut på nått sätt!

KL

Hemma igen efter en Boråsfärd...roligast idag var shoppingen på Eko....*skratt*

Nåväl, skimmeln visade att han är fin form, nollade både i hopp och terräng dock med vissa betänkligheter på de 3 första terränghindren...kan väl säga att jag tyckte det var lite VÄL svåra första hinder och bansträckning....men sen kom han igång och gick i sin vanliga fina stil och ordningen är återställd igen!:love: När vi hoppade sista hindret hade han ångan uppe och undrade varför i hela friden vi redan skulle sakta av.....:)

Arrangemanget var ok, eloge för den fina "godispåsen" som vi fick av den trevliga parkeringspersonalen!

Det enda som tog lite för lång tid var att få fram resultaten...men men det var ju första gången så det blir säkert bättre nästa gång.

Var oxå i Borås idag. Har aldrig någonsinn tävlat terräng och det hade ju varit bättre att vi startat 70cm istället för 90cm kan jag ju säga, men men lätt att vara efterklok. Tyckte att de första hindrerna var lite tuffa för en sån som mej att börja med, blev några stopp så vi kom väl till näst sista hindret innan hinderpersonalen avbröt mig, hade väl inte vett på att avbryta själv, nä skämt å sido hade inte riktigt koll.

Det är väl inte lätt för en stackars 5åring att hoppa runt med en helnervös matte på ryggen, pojkvännen som filmade hade hört hur folk hade kommenterat min hm eh ja vad ska man säga, ridning? Eller ja hur jag skulle ridit, men de hade ivf tyckt att min häst var fin, alltid är det något.

Men jag är inte avskräckt än, lite mer träning så ska det nog gå bra att starta nästa år. Men jag tror nog att det hade varit bättre att börja med fälttävlan som typ orädd fjortis än som 26åring med mer vetskap om att man fakiskt inte är okrossbar..

Ja då är man hemma från huntingen och det blev en lyckad dag :D
Nolla i hoppningen och nolla i terrängen :) Inte någon tveckan nån stans :P Men Chino tyckte också barnan kändes kort. Han hade nog gärna tagit ett varv till. :P
Vi var endast 4 sekunder för långsamma vilket ledde till en 3 plats :D

Senast ändrad:

Japp...å.min.bäbis.va.jätte.duktig!!första.ggn.han.gick.terräng.överhuvudtaget.å.han.skötte.sig.kanon!ett.ner.i.hoppningen.och.ett.stopp.på.hindret.ut.från.banan!!Men.stackarn.fattade.inte.alls.varför.man.skulle.hoppa.UT.från.banan.haha...:rofl:annars.kanon.fin!!

Men.stackarn.fattade.inte.alls.varför.man.skulle.hoppa.UT.från.banan.haha...:rofl:

... och det var han ju inte helt ensam om att tycka:angel:
Annars var väl 8:an och 9:an de hinder som ställde till det mest. Själv satt jag vid 11:an och jag hade nog nästan kunnat använda ett förinspelat meddelande till domartornet eftersom nästan alla var felfria där. Tror vi hade 4 stopp av 70 starter.
Skönt att jag som är en orutinerad hindervakt fick ett sånt snällt hinder:D

haha.Nä.kanske.inte??....tyckte.dom.flesta.i´nnan.mig.klarade.sig.bra.med.att.ta.sig.ut.från.banan...men.då.var.jag.inte.ensam.då:angel:

Ja å Settis klarade hoppa ut ur paddocken utan stopp! Men sen, ha ha ha ha gick det ju rätt åt skogen:rofl::rofl: Har sett om den lilla videosnutt jag har hemma, min stil över soffan är inte att leka med, fy fan man skäms ju!

Äh men ni va duktiga Cissi!!
E la inte så jäkla lätt när varken du eller hon ridit nån terräng innan!!
de kommer vettu!!;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 407
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈