Borås??? Dags för en Boråstråd!

Sv: Borås??? Dags för en Boråstråd!

Är det någon som vet hur vattenhindret kommer se ut i 90 huntingen för häst? Eller om det ens ska vara med? Jag tycker Borås gör rätt som ändrar om lite. Hellre de än helt ta bort.

Jag tror faktiskt inte att det ens den bäste meteorologen kan spå vädret 2 veckor fram i tiden....
Jag bor inte allt för långt från Borås och vår mark är snustorr och stenhård.

Tror inte att det kommer vara med något vattenhinder men jag kan återkomma med mer info efter vårt nästa hindervaktsmöte den 4/9. Då bör jag ha fått bättre koll på läget.

Jag tror faktiskt inte att det ens den bäste meteorologen kan spå vädret 2 veckor fram i tiden....
Jag bor inte allt för långt från Borås och vår mark är snustorr och stenhård.

Det tror inte jag heller men även om det inte har regnat nåt nämnvärt de senaste dagarna så är det stor skillnad på mark och mark. Är den väldränerad så sjunker säkert vattnet undan fort men eftersom vår bana delvis är placerad i träsklandet jämte den stora floden Viskan så är läget lite annorlunda.

Själv har jag tänkt åka på huntingen ändå..men har aldrig varit på de förut..Vet ju hur de funkar å så men e det terrängutrustningen som gäller eller, alltså klädsel osv?

Kul att du tänker komma hit:bump:
Ja, hälften av hindren är ju i terrängen så terrängutrustning är helt klart att rekommendera.
Lycka till.

knapplån...

Rider ridskolehäst så en riktig fälttävlan är lite mycket för grabben, men en hunting är ju mer passande! Tänker absolut försöka vara med! Dessvärre går det inte att få loss honom från lektionerna på lördagen, men kanske är fler som tänker hoppa 70 cm häst?

Tror inte att det kommer vara med något vattenhinder men jag kan återkomma med mer info efter vårt nästa hindervaktsmöte den 4/9. Då bör jag ha fått bättre koll på läget.

Tackar! Vore toppen

Det låter som lite mkt för en Hunting :crazy:
Är du säker på att du inte får tillbaka en del av pengarna?

Kunde inte se något om det när jag skrev inlägget, men jag ska kolla upp detta. Kommer nog bli så att jag åker, Sparrisen ska ju så då får väl ja oxå;)

var inne och anmälde mig nu, det kostar 200kr så jag får tillbaks en hundring

Jag ska dit och hoppa 90cm klassen på häst :) Har aldrig hoppat hunting förr så det ska bli kul att testa :P

Ja, nu läste jag mer ingående i proppen och såg att det var veterinäravgift oxå..

Beckiz,

det blir ett vattenhinder som 4:e hinder på terrängdelen. Hindret i sin helhet består av en bro och sedan vatten. Inga ner- eller upphopp ur vattnet eftersom det är debutantnivå.

Men inte måste man väl gå upp på bron?????:eek: Den är ju hög och kan skrämma en hel del hästar.

Men inte måste man väl gå upp på bron?????:eek: Den är ju hög och kan skrämma en hel del hästar.

Jodå, med änterhake, repstege och lite god vilja så går det att ta sig över även den:D
Fio, tror du att det är hästen som har mest problem med bron eller är det ryttaren?:angel:

Vet du mer va det kommer vara för hinder med??;)
För min del ska det bli väldigt spännande då min bäbis inte startat förut :D

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 407
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈