Borås??? Dags för en Boråstråd!

Sv: Borås??? Dags för en Boråstråd!

Hemmaryttare, vad roligt! Dig ska jag heja extra mycket på.

Ja gör det, det kan vi behöva :D

Men nu ÖSREGNAR det igan :cry: usch o jag som tänkte åka o rida nu blääää. Det är tur att det finns ridhus så men så tråkigt o rida inne på sommaren.

Några fler som ska till borås tro?

Jag har tänk utmana ödet och rida senior DM med min skrutt. Borås har något emot mig. Alltid är det något som går fel... Men i år ska allt klaffa :devil:

Måste bara komma på hur jag ska lura demonerna som smyger runt på borås fältrittklubb :p

Jag ska dit och rida debutant på häst. :) får verkligen hoppas att det slutar att regan så det inte blir inställt i år igen för det hade ju vart jätte trist.

Måste bara komma på hur jag ska lura demonerna som smyger runt på borås fältrittklubb :p

Ja, dom är otäcka:devil: Det låg några och lurade i ett vattenhinder på gräsbanan i början på sommaren. Ja, jag såg ju dom aldrig själv förstås men hästen gjorde det definitivt:D.

Har just vart ute i ösregnet o kikat på banan o som sagt hoppas verkligen det slutar regna vi hade bla en ny sjö på banan som min hund älskade :angel: tror dock inte hästarna uppskattar den lika mkt. Så nu håller vi tummarna på att vädret kan skärpa till sig lite.

Låter inte bra att det regnar där nere. Är er bana en bra bana att debutera på? Har aldrig startat förut någonsin så det ska bli spännande. Har bara hört bra om Borås så jag hoppas att det stämmer. Vet du om man kan komma å tjuvträna lite innan tävlingen? Alltså om arrangerad träning finns innan tävlingen.

Jag hittade lite bilder på Boråsbanans hinder för er som är intresserade. Vet i och för sig inte hur gamla dom är men kan vara kul ändå kanske.
http://www.borasridhus.se/default.aspx?Id=571

Vet att du inte ställde frågan till mig Settis men jag såg att det fanns info om sanktionerade tränare på hemsidan som du kan kontakta. Står dock inget om några arrangerade träningar men det kanske Donnatello har koll på.

Har ju hastigt och lustigt ändrat grållens schema...det blir inget Eken utan det blir Borås...

Så alla vädergudar som nu läser på Buke! Tänk på att Borås inte tål för mycket regn så sluta nu för guds skull att lipa.....:crazy:

Nåja Grållens schema kommer ändras jävligt många ggr under den här tiden och troligtvis står Eken på schemat igen :angel:

Eller med tanke på allt regn så blir det nog inte ens en final till slut...

Låter inte bra att det regnar där nere. Är er bana en bra bana att debutera på? Har aldrig startat förut någonsin så det ska bli spännande. Har bara hört bra om Borås så jag hoppas att det stämmer. Vet du om man kan komma å tjuvträna lite innan tävlingen? Alltså om arrangerad träning finns innan tävlingen.

Har faktist själv aldrig startat på banan, bara tränat och startat hunting men jag uppfattar borås som en trevlig och ganska lätt deb. bana inga jätte spektakulära hinder.
Den enda som jag vet har träningar nu innan tävlingen är Jeanna Ridderbjelke dock blev denna veckans träning inställd pga regnet men vi hoppas på träning nästa vecka om det håller upp sen är det ett träningstillfälle till innan tävlingen tror jag. Nummer till Jeanna står nog iaf på hemsidan.

Lycka till med start och träning! :)

Det var inte inställt på veckans träning för Jeanna. Min kompis var där och tränade. Ganska blött och inte möjlighet att hoppas på allt för många hinder men träningen genomfördes.

Borås bana är kanon fin tycker jag och har många fina hinder! Som sagt den tål ju inte så mkt regn men bara å hoppas på att de hinner torka upp lite! Jag har inte ridit debutant banan men Lätt på häst och MSV på c och D ponny...Å jag har alltid gillat den banan!

Ja det verkar ju dessvärre som om fjolåret går i repris. Slutar det inte att regna finns det nog stor risk för att årets tävling också blir inställd. Borås bana är ju sämsta möjliga när det kommer till att ta upp vatten, istället lägger det sig som en stor swimming-pool över hela banan. Kan ju iofs. vara bra om man behöver träna vatten. :angel:

OM nu regnet ger sig och tävlingen blir av kommer jag att starta två, den ena i Deb och den andra i Lätt klass. Kan ju bli lite roligt att få rida på hemmabanan..var ju evigheter sedan.

Nu gäller det bara att hålla tummarna för att vädret sköter sig!

Nu ska vi inte vara negativa. Det är 3 veckor kvar och självklart kommer vädret att vara stabilt och banan vara fin fin att rida på! Alla måste vara positiva!

Då man precis nyligen har tagit ft-kortet, hoppningen går fint, ska inhandla röda fina terrängskydd, boka dressyrlektioner och galoppträna så får vädret absolut inte förstöra denna tävling!

Nu ska vi inte vara negativa. Det är 3 veckor kvar och självklart kommer vädret att vara stabilt och banan vara fin fin att rida på! Alla måste vara positiva!

Då man precis nyligen har tagit ft-kortet, hoppningen går fint, ska inhandla röda fina terrängskydd, boka dressyrlektioner och galoppträna så får vädret absolut inte förstöra denna tävling!

Hehe det är bra mer sånt positivt :banana: solen lyser ju trots allt i borås just nu så vi hoppas på det bästa :).

Först är det dgas för tävling i mariestad och jag hoppas att det inte har regnat lika mkt där!

kl

Jag ska dit.:)

Hade tänkt rida DMet där, men vet inte riktigt vad jag känner för nu, har nämligen missat två fältävlingar nu ( eller tja, hade tänkt åka till Styringe, men han blev skadad, men så blev det ändå inställt där. Hade tänkt hoppa Lätt på Mariestad helgen efter för att få hoppat nån Lätt innan DM, men det missar vi nu ), och jag vet inte ens om vi kommer komma igång ordentligt. ( "skadad", vilar nu ).

Aja, får se hur det blir. Kanske kan hoppa deb. där istället.

Senast ändrad av en moderator:

Jag ska med till Borås :banana:

Lätt klass på ponny, :)

Jag tycker inte att Borås har en sådan svår bana att debutera på (ponny). En normal stor bana, som är ganska inbjudande.

Risken är bara att banan regnar sönder, de gånger jag har varit där och det har regnat har man hoppat i en lervälling. Men vad gör man inte för att starta? :rofl:

Trots min optimist så hör jag att det kommer förmodligen att ställas in i Borås, någon som hört om detta, lr är det lösa rykten bara? Tänkte det är ju ändå tid kvar så man hoppas ju in i det sista. Men de hör väl av sig i god tid till oss som är anmälda om det nu skulle bli inställt?

Ivarje fall, jag kör på och förbereder inför första ft-starten ever! Backträning igår och dressyrlektion ska inbokas och fälttävlansskydd beställas! Håller tummarna stenhårt att tävlingen blir av!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 407
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?