Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi som ska vara hindervakter har en träff ikväll så jag kan pejla läget. Vädret har ju varit ok under dom senaste dagarna men mycket kan hända. Det är ju faktiskt hela två och en halv vecka kvar
Så var det klart att det blir hunting istället för fälttävlan. Ca 6-7 hinder på grusbana, 8 terränghinder och ett sista på grus som avslutning.
90-klass stor häst på lördagen och 90 + 70-klass på söndagen.
Tävlingen ändras från regional till lokal. Ryttarmeddelande och ny propp kommer inom kort.
Hmm....fick jag med det viktigaste nu? Minnet är som ett såll ibland
Ok, tack för snabbt svar! Men då man är lite trög så vill jag ha en liten förklaring bara, alltså det här med hunting, det är terrängprovet som byts ut mot sk hunting? Dressyr och hopp-provet är kvar? Förmodar att allt står i proppen, men frågar man inte får man inget svar!
En hunting är bara en hoppdel och en terrängdel. Man börjar på hoppbanan med några hinder och rider senada vidare ut i terrängen för att slutligen komma in på hoppbanan igen. Det är hunting
Ok, den delen förstod jag. Så dressyren och hoppningen går bort och tävlingen består endast utav hunting? Men då har man väl rätt att få ta tillbaks sin anmälan och få pengarna tillbaks om man inte är nöjd med att enbart få rida hunting?
Tack för snabb info! Har ju en unghäst, så jag känner att då kan jag hellre åka på vanliga hopptävlingar istället. Får starta nästa år, då vi alla hoppas på bättre väder!
Tycker det är toppen att dom iaf ser till att det blir en tävling! Synd bara att det inte går genomföra en riktig fälttävlan men hellre en hunting än inget alls!
Jo, det är sant att det kanske är passande för unghäst, men tänkte mer på att det känns sådär att betala 300kr för rida en runda 90cm med lite terränghinder, jag är väl bara snål.. Men då jag vet att någon här väldigt gärna vill att jag åker kommer jag att överväga att åka. Det är ju en liten bit att åka oxå. Synd bara att man inte bara bytte ut terräng å hoppdelen mot huntingen och behöll dressyren. Men det kanske inte går att genomföra på det viset, bara en tanke jag hade.
Jo, det är sant att det kanske är passande för unghäst, men tänkte mer på att det känns sådär att betala 300kr för rida en runda 90cm med lite terränghinder, har iof inte kollat upp när det gäller vad kostnaden blir heller.. Men då jag vet att någon här väldigt gärna vill att jag åker kommer jag att överväga att åka. Det är ju en liten bit att åka oxå. Synd bara att man inte bara bytte ut terräng å hoppdelen mot huntingen och behöll dressyren. Men det kanske inte går att genomföra på det viset, bara en tanke jag hade.
tur för marken att de blev inställt, min ponny va med på inte denna onsdags träning utan förra å då va de blööt på vissa ställen.
ska va med den 28 onde med hästen å känna på banan men hunting låter ju trevlig faktiskt å kanske bäst för marken, e ju så vått för de ligger så nära viskan.
får hålla tummarna till nästa år jag har ju bara 10 min väg dit, å jag hade två hästar som skulle deb i år
men men säkerheten först lika bra med hunting s man inte rider på dåligt underlag å vurpar.
Hästmänniskan
Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
Hästnyheter Jag tycker att det är utmärkt att det börjar bli vanligare och vanligare med kamera på hjälmen hos både ryttare och cyklister. Det borde...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.