Borås??? Dags för en Boråstråd!

Sv: Borås??? Dags för en Boråstråd!

Vi som ska vara hindervakter har en träff ikväll så jag kan pejla läget. Vädret har ju varit ok under dom senaste dagarna men mycket kan hända. Det är ju faktiskt hela två och en halv vecka kvar:angel:

Så var det klart att det blir hunting istället för fälttävlan. Ca 6-7 hinder på grusbana, 8 terränghinder och ett sista på grus som avslutning.

90-klass stor häst på lördagen och 90 + 70-klass på söndagen.
Tävlingen ändras från regional till lokal. Ryttarmeddelande och ny propp kommer inom kort.

Hmm....fick jag med det viktigaste nu? Minnet är som ett såll ibland:D

Pratar vi även ponnyfälttävlan den 9 September, eller berör det bara stor häst ?

Oh, jag skulle kunna dansa i flera timmar bara för att få det att sluta regna! :mad:

Ok, tack för snabbt svar! Men då man är lite trög så vill jag ha en liten förklaring bara, alltså det här med hunting, det är terrängprovet som byts ut mot sk hunting? Dressyr och hopp-provet är kvar? Förmodar att allt står i proppen, men frågar man inte får man inget svar!

En hunting är bara en hoppdel och en terrängdel. Man börjar på hoppbanan med några hinder och rider senada vidare ut i terrängen för att slutligen komma in på hoppbanan igen. Det är hunting :D

Ok, den delen förstod jag. Så dressyren och hoppningen går bort och tävlingen består endast utav hunting? Men då har man väl rätt att få ta tillbaks sin anmälan och få pengarna tillbaks om man inte är nöjd med att enbart få rida hunting?

Gå ut på vår hemsidan så få du all info om hur du avanmäler mm. Jag la precis ut det :D

Tack för snabb info! Har ju en unghäst, så jag känner att då kan jag hellre åka på vanliga hopptävlingar istället. Får starta nästa år, då vi alla hoppas på bättre väder!

Var just inne på hemsidan och såg den tråkiga nyheten det är ju bara inte sant inställt 2 år i rad :cry:.

Jaja får se om man ska va med på hunting då istället.

En hunting är ju annars det optimala för en Unghäst

Tycker det är toppen att dom iaf ser till att det blir en tävling! Synd bara att det inte går genomföra en riktig fälttävlan men hellre en hunting än inget alls! :banana:

Jag kan nog tycka att de kastat in handduken lite väl tidigt, jag menar det kan ju faktiskt bli 25 grader och sol i två veckor framåt.

Jo, det är sant att det kanske är passande för unghäst, men tänkte mer på att det känns sådär att betala 300kr för rida en runda 90cm med lite terränghinder, jag är väl bara snål.. Men då jag vet att någon här:angel: väldigt gärna vill att jag åker kommer jag att överväga att åka. Det är ju en liten bit att åka oxå. Synd bara att man inte bara bytte ut terräng å hoppdelen mot huntingen och behöll dressyren. Men det kanske inte går att genomföra på det viset, bara en tanke jag hade.

Jo, det är sant att det kanske är passande för unghäst, men tänkte mer på att det känns sådär att betala 300kr för rida en runda 90cm med lite terränghinder, har iof inte kollat upp när det gäller vad kostnaden blir heller.. Men då jag vet att någon här:angel: väldigt gärna vill att jag åker kommer jag att överväga att åka. Det är ju en liten bit att åka oxå. Synd bara att man inte bara bytte ut terräng å hoppdelen mot huntingen och behöll dressyren. Men det kanske inte går att genomföra på det viset, bara en tanke jag hade.

tur för marken att de blev inställt, min ponny va med på inte denna onsdags träning utan förra å då va de blööt på vissa ställen.

ska va med den 28 onde med hästen å känna på banan men hunting låter ju trevlig faktiskt å kanske bäst för marken, e ju så vått för de ligger så nära viskan.

får hålla tummarna till nästa år jag har ju bara 10 min väg dit, å jag hade två hästar som skulle deb i år :cry:

men men säkerheten först lika bra med hunting s man inte rider på dåligt underlag å vurpar.

Du har inte kollat alls på väderprognosen eller?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har vid ett tillfälle blivit nekad att komma till en löshoppning när jag hade en häst på inridning, det var sista gången innan 3-års...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 407
Senast: Grazing
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 083
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 499
Senast: Elendil
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
687
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Liten fodertunna?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈