Sv: Bör det finnas unghästklass i ft??
Men å andra sidan... Klubbtävling i FT, får man ha det? I TR I, Mom 120, punkt 6 står det:
Jag håller med dig om att man borde behöva träna mer än en gång innan man får FT-kortet. Men jag förstår inte vad det är som är så fel med att man får rida terräng på lägre höjder än 90? Vi gör ju det här för att det är roligt och varför ska inte även de som tycker att 90 är för högt få ha roligt? Visst, de kan träna hela livet, men... Det är ju faktiskt roligt att tävla också!Som jag skrev så vill jag ha fler träningar innan man får grönt kort överhuvudtaget, om det inte går att genomföra på olika banor så ska man åtminstone har tränat vid ett flertal ggr innan uppridning för kortet får göras.
Men å andra sidan... Klubbtävling i FT, får man ha det? I TR I, Mom 120, punkt 6 står det:
Gäller det även FT? I sådana fall betyder ju det att man får anordna tävlingar på lägre nivå, men att deltagarna måste ha genomfört hoppkval och att ambulans och veterinär måste finnas på plats. Är det så så bråkar jag ju om ingenting. Men jag kanske är ute och cyklar nu?Alla klasser kan ingå. För klubbtävling ska reglementet gälla alla moment som rör säkerhet, handhavande av hästen samt uppträdande mot funktionärer, medtävlande o.dyl. Vad gäller tävlingens tekniska utförande i övrigt lämnas detta till arrangören.