MsSleepalot

Trådstartare
Vad ska man ha för typ av boots? Om man kommer rida väldigt allround alltså de flesta grenar? Och nu till en början visa hästen i showmanship/trail at halter?

Ska man ha klack eller inte? Spetsig tå? Långt/kortare skaft? Om jag har 38 i vanlig strlk, vad motsvarar det ungefär på boots? Fram med era erfarenheter för jag har inga;)

Sv: Boots?

Min personliga favorit är de lite "rundare" i tån med vit crepé sula:love: de är super snygga! (och super sköna med för den delen!) Halter / showmanship har jag tyvärr ingen erfarenhet av alls, men tittar man på bilder brukar de bootsen se lite "nättare" ut för damer!

Tänk bara på att du inte får ha några skydd i de flesta grenarna.. tror att det inkluderar boots också, men jag ska inte svära på det.

Tänk bara på att du inte får ha några skydd i de flesta grenarna.. tror att det inkluderar boots också, men jag ska inte svära på det.

Min uppfattning var faktiskt at TS menade ryttarens boots:angel: För hästens del är det inte så många ridklasser som man får att skydd, å då är det väll messt i reining som de har boots!

Appropå det..Var köper du boots någonstans?
Ska köpa nya, men det är ju hopplöst att hitta några snygga som inte kostar skjortan..

/Gilly

när man skall köpa boots som man planerar att använda varje dag till ridning med mera så är d faktiskt så att man bör satsa på kvalite och inte på ett par billiga, för du får faktisktt vad du betalar för. Jag köpte ett par bra boots i prisklassen 2000 kr och självklart finns d dyrare och ännubättre men dom har vart bra i 1,5 års tid och jag har använt dme till allt i stallet varje dag.

Jag tycker att man skall ha en rak klack om man rider med bootsen, vf ja tycker så e för ja tycker d e bekvämast. och lite lite spetsig tå den skall vara rund fast lite spetsig :S

Boots med crepe sula är jättesnygga och väldigt sköna. Det man ska tänka på dock om man ska rida i bootsen är att en crepesula kan fastna i stigbygeln om du har oturen att få " käka grus". En lädersula glider lätt ur, och fastnar ej. :) Jag har bra kvalitetsboots jag rider i, men gör ungefär som med ridstövlar- när jag ridit färdigt byter jag skor för att inte slita ut sulan. Det är också himla bra att be skomakaren lägga på en tunn sula på bootsen, då håller dom mycket längre (dom med lädersula förståss)

Ett par enkla "Ropers" är perfekta. Lite enlare boots med låg rak klack. Ett par svarta passar till det mesta, både för att rida i och visa i halter. Jag har stl 38, och det motvarar 7½ i Justin Ropers, sen kan du välja a, b, c vidd, (smal-normal-vid) Sen är det olika på olika märken, så jag brukar hålla mig till Justin för säkerhet skull...
Ska man rida horsemanship tex ger tunn sula (ej crepe sole) ett snyggare intryck, ser ej klumpiga ut.
Sheplers heter en firma som har en massa boots, och skickar problemfritt till Sverige. Ropers o många olika prisklasser att välja på. (dom har inga snygga kläder, men är bra på boots)
Hoppas det var till ngn hjälp!:)

Senast ändrad av en moderator:

Nej, de jag ska köpa nu ska bara vara tävlingsboots.
Tänkte beställa från Sheplers, men jag skulle helst vilja prova först.

Tips?

//Gilly

Måste säga att ja tycker dom e välldigt snygga (på bild iaf) har aldrig sett nåra på riktigt så vet inget om hur de är...

Själv har jag ett par Cowboy Classic, köpta i CA -99 har använt dom hur mycke som hellst i alla väder (dock inte lera- till- knäna väder) och dom blir bara bättre å bättre:love:

jag tycker hööks e faktiskt snygga, mkt mkt snyggare än deras andra skor!

själv rider jag med Jophurs nog ett bra tag till ;)

jag har gjort det å ingen har klagat;) iof rider jag bara lättare klasser,

Köpte dom som sagt i californien, betalade ca 500 kr för de då... Å de va välldigt dåligt me bilder, men får väll ta en när de börjar bli dax att ladda över kameran i datorn igen;)

De du visar på bilden tycker ja e aldeles för spetsiga i tån + att klacket e för hög, kanske bra när man rider, men inge skönt när man går (blir lite lustig gångstil tycker ja:rofl: )

Men smaken e som baken, å de e ju tur de!!!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 188
Senast: lizzie
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 495
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 071
Senast: __sofia__
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 863
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka