Bonusmamma = Barnvakt?

Sv: Bonusmamma = Barnvakt?

Jag har ingen aning om hur hennes sociala liv ser ut övht, kanske är hårt, men det känns inte som att det ligger i mitt intresse. Uppenbarligen mår hon tillräckligt bra att springa på krogen om nätterna när andra passar hennes dotter, så det verkar ju som att det finns folk runt henne iaf.

Nu har X lyckats klanta till det för sig igen, trotts samtal och lovord om bättring. Så nu blir det familjerätten vare sig hon vill eller inte.

Jag är jättearg, ledsen och besviken, för dotterns skull. Dessutom är det svårt att inte låta X bita sig in i mitt liv när jag samtidigt ska hålla rätt på hennes affärer och mående.
 
Sv: Bonusmamma = Barnvakt?

Enligt mig så verkar du vara en vettig person med bra åsikter! :bow:
Hoppas att det löser sig för er och att processen i familjerätten inte blir för utdragen. Stå på er iaf, ni måste ju kunna leva erat liv och planera för er familj! Tur för storasystern att just du blivit hennes bonusmamma, många andra hade nog inte orkat med X.
 
Sv: Bonusmamma = Barnvakt?

På vilket sätt har hon klantat sig(igen)?


I helgen kom hon förbi med tösen och dumpade helt sonika av henne utanför utan att följa med upp ens för att fråga om det var okej att vi tog henne. Enligt dottern skulle hon ut och dansa och barnvakten hade inte kommit, inte kunde hon komma och hämta dottern heller utan tösens farmor fick hämta henne här, eftersom det enligt X inte var okej att jag gick över med henne! :mad:
 
Sv: Bonusmamma = Barnvakt?

Enligt mig så verkar du vara en vettig person med bra åsikter! :bow:
Hoppas att det löser sig för er och att processen i familjerätten inte blir för utdragen. Stå på er iaf, ni måste ju kunna leva erat liv och planera för er familj! Tur för storasystern att just du blivit hennes bonusmamma, många andra hade nog inte orkat med X.

Tack så mycket! :)

Ja, ibland känns det rent meningslöst, men jag har stöd från sambon och hans familj, hade det inte vart för dom så hade jag nog packat väskan och lämnat hela situationen.
 
Sv: Bonusmamma = Barnvakt?

Man upphör ju aldrig att förvånas. Har ni dottern bestämda dagar?
Kan hon inte dansa på de dagarna isåfall?
 
Sv: Bonusmamma = Barnvakt?

Nej, vi har henne tyvärr inte bestämda dagar, eftersom sambon jobbar så mycket så hade vi beslutat att ha henne heldagar när han är ledig. Jag har dock erbjudit att ta tjejen övriga dagar också (om jag blir meddelad i tid). Men det har ju inte funkat, X har rent ut sagt dumpat av dottern här för att själv roa sig, när hellst det passar henne. Många gånger har vi ju inte ens vart hemma utan hon har ringt och frågat "vart fan vi håller hus". :crazy:

Men nu blir det familjerätten, så förhoppningsvis blir det ordning och reda.
 
Sv: Bonusmamma = Barnvakt?

Kom ihåg att skriva dagbok över x-ets tilltag. Det blir mer konkret då. Lycka till! Och stackars barn, hoppas hon inte känner sig dumpad av sin mamma.
 
Sv: Bonusmamma = Barnvakt?

När det gäller barns sätt att klara av "nippriga" föräldrar så har det genom åren förvånat mig hur mycket de tål och hur mycket kärlek som nästan alltid finns kvar till de biologiska föräldrarna trots svek och torftighet.

Nåväl, du gör rätt som låter extern hjälp gå in och ta beslut i frågan!
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag satt i kökssoffan med amningskudde och min 3 månader gamla dotter i knät. Jag tittar på när min man och treåring ”spelar” schack när...
Svar
8
· Visningar
1 384
Senast: Crossline
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 442
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 080
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 437
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp