Bonusfamiljen

Smulan75

Trådstartare
Jag har tittat på serien Bonusfamiljen i SVT av Felix Herngren, var den tänkt att vara en komedi? i mina ögon är den mer drama och knappt någon komedi, otäckt realistisk :p ;) igenkänningsfaktorn för mig var hög!

Vad tyckte ni om den? Känner ni igen er?

Jag har tittat på serien Bonusfamiljen i SVT av Felix Herngren, var den tänkt att vara en komedi? i mina ögon är den mer drama och knappt någon komedi, otäckt realistisk :p ;) igenkänningsfaktorn för mig var hög!

Vad tyckte ni om den? Känner ni igen er?
Jag trodde också det skulle vara en komedi :p
Nu lever jag mef pappan till mina barn och är uppväxt med föräldrar som är sambo. Så ingen igenkänningsfaktor för min del, snarare en chock!!! Är det så det är??? Man tänker ju att om man skiljer sig o sen träffar en ny o bildar familj så borde det blir bättre? Om än andra svårigheter men ändå bättre:confused:

Jag tror att problemen han belyser är mångas problem i bonusfamiljer. Såklart något förstärkta för att passa in i en serie såklart. Har själv en bonus som nu är vuxen men vi hade verkligen blandade känslor för varann när hon var tonåring.
Min pappa har en tjej som har en dotter som är 20 nu och henne klarar jag inte heller av. Antagligen saknar jag programvara för att hantera tonåringar/unga vuxna.

Var det sista avsnittet i måndags?

Jag har levt som vuxen i bonusfamilj i femton år, och känner lyckligtvis inte alls igen mig eller mina erfarenheter i serien. Däremot har jag svårt att se den som underhållning, serien ger mig olustkänslor och jag mår faktiskt dåligt av att se den pga hur karaktärerna beter sig mot varandra. Därför kommer jag nog inte att se fler än de tre avsnitt jag sett hittills.

Jag trodde också det skulle vara en komedi :p
Nu lever jag mef pappan till mina barn och är uppväxt med föräldrar som är sambo. Så ingen igenkänningsfaktor för min del, snarare en chock!!! Är det så det är??? Man tänker ju att om man skiljer sig o sen träffar en ny o bildar familj så borde det blir bättre? Om än andra svårigheter men ändå bättre:confused:

Tyvärr är det nog så för många, men säger inget om att de faktiskt finns de som får det att funka "smärtfritt". Jag trodde det skulle vara typ "solsidan" uppenbart skruvat men med en förankring i verkligheten. Eller är jag kanske för mycket mitt upp i min bonusfamilj :o ;) har grannar/vänner som har det ännu krångligare än jag.

Nej du ska nog avstå att fortsätta se, kanske kolla på sista avsnittet - som var det avsnitt jag tyckte var minst realistiskt .. ;)

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 777
Senast: Anonymisten
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 373
Senast: gullviva
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
304
Senast: Pegasus63
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar