Bondgård/farm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bondgård/farm

Okej.. Jo jag satt och letade efter det inlägget. Vet att det finns beskrivet tidigare i tråden, men jag hittade det inte. :(
 
Sv: Bondgård/farm

:banana:

Jag gillar unlimited länkarna som vissa lägger ut, har fått en feathers, shears och cowbell länkar. Så nu gick jag från typ 8 collections till 50!

Vet inte om man får posta här, men här är iaf unlimited cow bell, tryck så många ggr du vill. ;)

Kan alla fixa sådana länkar? Har aldrig sett något liknade innan
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Bondgård/farm

Nu ska jag vara moraltant. Den typen av länkar är fusk och dessutom faktiskt stöld. Stöld blir det iom att man får bränsle då man byter in en sammling och bränsle är en sak man köper för Fc så...

Nu hängde jag inte med?

Förr eller senare får jag ju ihop kollektionen och får då bränsle. Bränsle som jag INTE skulle köpt för fc, så mig tjänar FV inga pengar på ändå. Hur blir det då stöld?

"Fusk" kan jag hålla med om, men det är ju upp till var och en!
 
Sv: Bondgård/farm

*kl* börjar tröttna på farmville faktiskt.. Nu har jag bara saker som är svåra att få tag på, sen är jag besviken på mina grannar, jag har över 20 aktiva och ändå har jag inte fått klar all uppdatering på hönshuset, besviken!

Sen när jag ska leta reda på länken till hönshuset så hittar jag inte orginal inlägget och när jag kopierar en länkadress som jag redan kopierat en gång, varnar facebook att den är blockerad... hum???:confused:
 
Sv: Bondgård/farm

Dom har väl upptäckt att det finns fuskbuggar och rensar upp bland gamla länkar överlag skulle jag tro.
 
Sv: Bondgård/farm

Ja du hade fått den klar förr eller senare men nu får du den klar nu. Det finns en anledning till att det är endel saker som är svåra att hitta och det är för att det inte ska delas ut för mycket saker. När man använder dessa länkar så får du bränslet och du lägger desutom ut ett inlägg till dina vänner där de får saker. Det gör att Zynga måste göra något åt det och en enkel lösning som använts tidigare är att de drar ner på värdet på det du får när du blir färdig (se vad som hände med guldäggen innan de la in begränsningen med max 1 gägg/dag) så istället för 5 fuel får man kanske bara 1 fuel. Det kommer inte att myssgynna dem som använder länkarna särsklit mycket iom att det får många fler klara men de som inte använder länkarna och spelar enligt reglerna kommer helt plötsligt bli straffade för att andra fuskar.
 
Sv: Bondgård/farm

Är det därför de har ändrat "belöningarna" då? Första gången jag löste in en collection fick jag 20 fuel, sen dess har jag bara fått 5 fuel per samling..
 
Sv: Bondgård/farm

KL

Vart hittar man "garnnystanet"/trådrullen vad det nu är? Twine heter det.

Har inte fått eller hittat en enda!
 
Sv: Bondgård/farm

Jag o mamma fick oxå 20 för den första samlingen, men sen 5 för de följande. Det är säkert för att få upp hoppet o intresset för själva grejen.
 
Sv: Bondgård/farm

Garn får du från får... Jag har dock bara fått det en gång. Resten har jag lyckats få när vänner lägger ut sina kompletta samlingar, eller har hittat en bunt på sina får.
 
Sv: Bondgård/farm

Ja du hade fått den klar förr eller senare men nu får du den klar nu. Det finns en anledning till att det är endel saker som är svåra att hitta och det är för att det inte ska delas ut för mycket saker. När man använder dessa länkar så får du bränslet och du lägger desutom ut ett inlägg till dina vänner där de får saker. Det gör att Zynga måste göra något åt det och en enkel lösning som använts tidigare är att de drar ner på värdet på det du får när du blir färdig (se vad som hände med guldäggen innan de la in begränsningen med max 1 gägg/dag) så istället för 5 fuel får man kanske bara 1 fuel. Det kommer inte att myssgynna dem som använder länkarna särsklit mycket iom att det får många fler klara men de som inte använder länkarna och spelar enligt reglerna kommer helt plötsligt bli straffade för att andra fuskar.

Jo, jag förstår hur du menar. Jag har dock inga vänner som lägger ut såna länkar så jag lär inte kunna fuska. ;) Att somliga fuskar lär man väl aldrig komma ifrån. Så är det väl i alla spel antar jag.

Jag förstår dock inte hur du kan få det till "stöld" som du skrev i inlägget innan? :confused:

Jag undrar oxå hur du och många andra vet så mycket? Var hittar man all information så man får reda på hur allt fungerar och hur Zynka tänker och agerar med alla gåvor? Jag vill oxå veta!
 
Sv: Bondgård/farm

Det jag skrev om hur Zynga tänker är bara att jag drar en paralell till vad de gjorde med guldäggen.
Informationen har jag sökt reda på genom att gå in på Zyngas hemsida och letat mig vidare även Farmviller.com är användbart.
Stöld får jag det till genom att titta på vad bränsle kostar i shopen och om man då ser till att man får bränsle genom att använda fusklänkar så sniker man ju till sig något man inte har rätt till som kostar pengar. Det blir stöld i min värld.
 
Sv: Bondgård/farm

Är det någon som vet om man får fjädrarna och de andra sakerna i kollektionerna när man använder "Farmhands" och "Arborists"?

Jag har provat att använda "FarmHands" 3 ggr och inte fått en enda grej då. Men sitter jag och klickar på varje djur/träd så har jag iaf fått något varje dag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 394
Senast: Amha
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp