Bondgård/farm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bondgård/farm

Annars högerklickar man väl på den lappen som kommer upp som man trycker dela eller stänga, och egenskaper - kopiera länk och sen skicka den till kompisen innan man publicerar.

Det försökte jag engång när jag hade problem med att sakerna inte ville posta utan låste sig. Jag fick bara upp en halvfärdig länk då men det kan ju varit därför de inte gick att posta.
 
Sv: Bondgård/farm

Knapplån

Hur fungerar det där med valentinegiftsen egentligen? Säg att jag har 100 valentines, kan jag välja att bara byta in, säg 30, av dem då?

Jag har förresten problem med att komma ihåg vilket bukenick som hör till vilket namn. Vissa kommer jag ihåg, men lång ifrån alla. Tråkigt, för jag kan inte hjälpa er när ni skriver här i tråden vad ni behöver... Hur har ni andra löst det? Eller har ni bara väldigt bra minne? :)
 
Sv: Bondgård/farm

Ja, du kan välja precis vilka saker som du får för dina Valentines. Om du bara vill köpa nallar så går det. Eller spara allt och få ett Eiffeltorn. Jag trodde först att man måste ta sakerna i ordning, men det går bra att välja bara det som man vill ha.
 
Sv: Bondgård/farm

När man byter in paketen till något, ex eiffeltornet, så kan man dela med sig, och då får man ett litet.

Men det är bara eiffeltornet som skiljer sig? I dom andra får grannarna en likadan?

Ja, när grannarna byter in övriga gåvor så får man en likadan. Jag har fått mina fontäner av grannarna. Men med Eiffeltornet så får man ett litet torn. Jag har sett det hos mina grannar.
 
Sv: Bondgård/farm

Några av mina grannar klagar nu på att det inte har gått att bara ge ut länken till tornet när de har postat, så deras tilltänka mottagare har inte fått tornet. Tråkigt. Jag tror att många vill bestämma vem som ska få det där tornet eftersom det är så ovanligt.
 
Sv: Bondgård/farm

Har ni också svårt för att säja och rensa bort? Min farm är knökfull med saker och jag har så svårt för att rensa undan. Har samma problem även här hemma, ska sparar på allt "bra att ha" :o ...
 
Sv: Bondgård/farm

Knapplån

Jag har förresten problem med att komma ihåg vilket bukenick som hör till vilket namn. Vissa kommer jag ihåg, men lång ifrån alla. Tråkigt, för jag kan inte hjälpa er när ni skriver här i tråden vad ni behöver... Hur har ni andra löst det? Eller har ni bara väldigt bra minne? :)
Mitt minne är uselt, men jag försöker skriva upp vad folk vill ha för att hålla lite ordning. Men det är svårt att vara rättvis när man bara får skicka 24 gåvor dagligen.
 
Sv: Bondgård/farm

Några av mina grannar klagar nu på att det inte har gått att bara ge ut länken till tornet när de har postat, så deras tilltänka mottagare har inte fått tornet. Tråkigt. Jag tror att många vill bestämma vem som ska få det där tornet eftersom det är så ovanligt.

När rutan om att publicera på facebook dyker upp så klickar man på det lilla hänglåset i nederkanten. Då får man upp regler för vilka som kan se det. "gör detta synligt för"- där kan man välja den vännen man vill ska se meddelandet, o då kan ingen annan göra det. :) På så sätt kan bara den vännen acceptera gåvan.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har också svårt att hålla ordning på vem som är vem. Vissa vet jag men de flesta minns jag bara att det är Buke folk. Jag har ju gjort det lite enkelt med att använda samma bild :idea:.
Nu har jag inte i närheten av så många grannar som alazzi så jag har inte samma rättviseproblem som hon har. Jag gör dock så med gåvor att jag skriver ner vilka som skickat (och försöker hålla ordning på lappen :angel:) sedan skickar jag i första hand gåvor till dem som skickat till mig och i övrigt plockar jag lite folk ganska slumpartat. Vissa personer som aldrig skickar gåvor till mig får nästan aldrig något heller. Det brukar sluta med att jag inte skickar alla de gåvor jag kan vilket gör att ibland hjälper jag någon lite extra. Just nu har jag en IRL vän som behöver stall material och valentinegåvor så henne skickar jag till flera gånger/ dag. Jag försöket komma ihåg vem som vill ha vad men tyvärr så sviker minnet ibland och dessutom tar det så lång tid att ladda grannarnas farmer så jag kan vanligen inte besöka alla varje dag för att se vad de kan behöva.
Vilken webläsare använder ni andra? Jag har ryktesvägen hört att Firefox och googlecrome ska vara bättre för att köra FV än explorer är. Detta för att det går åt mindre procesorkraft med de läsarna. Jag kan just nu bara besöka en grannfarm innan jag måste ladda om spelet annars går min dator i stå. Det verkar som om den på något sätt sparar även de farmer man gått ifrån och försöker driva runt alla på en gång och den är inte så imponerad av det.
 
Sv: Bondgård/farm

Aha det ska jag kolla på nästa gång jag ska posta något.
Om detta funkar är det någon som vill byta Eifeltorn? Jag har knappt 30 gåvor kvar till det och tror att jag får ihop dem.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag använder Firefox o har inga problem att ladda farmerna :)

Använder lite samma princip som dig med gåvorna. Är glad för funktionen att skicka tackgåvor, för de som skickar värdelösa bananträd etc till mig får samma sak tillbaks :angel: Jag skickar således bara gåvor till de jag får av, de andra blir utan. Är det någon som jag vet behöver nåt speciellt så skickar jag det, annars skickar jag samma till alla.
 
Sv: Bondgård/farm

Ja dessa banan och dadelträd. Höll på att bli galen på mysteriegåvorna ett tag. Daddelträd, buffelbuske, gåsbuske, bananträd, kalb, bananträd, buske x, buske x, bananträd, kalv, häst... (ja just det nämnde jag att jag fick buskar också :crazy:) Vad ska man med alla dessa buskar till och banan och daddelträd passar inte riktigt in hos mig. Daddeltärden kan med lite fantasi fås att likna ormbunkar litegrann men bananträden är svårare även om jag har ett par bara för att ha alla trädsorterna :idea: (utom acai vet inte alls hur jag skulle kunna få det att passa in).
Nu har dock dessa gåvor blivit roligare som tur är :laugh:
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har för övrigt fått kontakt med en som vill byta Eifeltorn så troligen är mitt bortlovat nu :laugh:
 
Sv: Bondgård/farm

Aha det ska jag kolla på nästa gång jag ska posta något.
Om detta funkar är det någon som vill byta Eifeltorn? Jag har knappt 30 gåvor kvar till det och tror att jag får ihop dem.

Jag vill !

Jag har för många grannar nu egentligen, men det är folk som jag har spelat med sen vi började spela FarmTown ihop förra sommaren. Kan inte ta bort dem. Och jag vill hellre ha Bukefolk som grannar än folk som jag inte alls känner. I början behövde jag grannar till FT och plockade in ett gäng direkt från forumet. Nu har jag börjat rensa bort folk som inte spelar aktivt, men det är svårt.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har Firefox men det är rätt segt. Behöver dock inte ladda om hela tiden när jag besöker andra farmer.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har provat att högerklicka och få upp länken men det tycks inte fungera. Och jag har provat att göra en lista med namnet på den som skulle få saken, men det tycks strula. Någon som vet hur man ska göra egentligen. Jag är usel på datorer som ni märker...
 
Sv: Bondgård/farm

Jag är tyvärr också värdelös på datorer så det här bytet kan nog bli en aning spännande :D Hoppas att någon vänlig själ kan ge oss en punktlista på hur man gör.

Edit har försökt läsa på lite och det ska gå att välja en specifik lista. Undrar om det är problem med postandet av Fv saker just nu
 
Senast ändrad:
Sv: Bondgård/farm

Jag använder Firefox och det funkar kanon. I synnerhet cafet verkar folk ha problem med. Jag har kommit in hela tiden och kunnat laga min mat. Ingenting har gått förlorat medan mina cafevänner klagar i högan sky.
 
Sv: Bondgård/farm

Aha, så man kan alltså utesluta vänner man inte vill ska ha något. Det är förmodligen det som händer varje gång jag försöker få något från vissa vänner. Jag sitter nu i begrepp att plocka bort dessa. De har sökt vänskap med mig och jag har absolut ingen glädje av dem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 394
Senast: Amha
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 455
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 779
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp