Bondgård/farm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bondgård/farm

*kl*

Garden Sheds save the "Perfect Bunches" that you can find while harvesting flowers. Use these "perfect bunches" to make decorative flower bouquets to put around your farm or share with friends!
Every crop of flowers has the chance to award the user with a perfect bunch when harvested.
Unfortunately the Garden Shed is currently a test feature and is limited to only a few lucky users for the time being.


Så om jag förstår det rätt så fyller man på den genom att skörda blommor.
 
Sv: Bondgård/farm

Fast man tjänar ju bara 60 coins per dygn totalt om mna skördar var fjärde timme, det är ju inte speciellt mycket :p Sen är det nog inte så många som är inne på datorn var fjärde timme dygnet runt heller ;)
 
Sv: Bondgård/farm

Du har helt rätt i det. Det är mycket smartare att odla tomater istället (174/dygn) men jag vill ha det där tecknet och hade när jag behövde pengar kommit ganska långt med jordgubbarna så... I vanliga fall är dock inte coins något man behöver sakna i det här spelet.
Detta är dock en sak att tänka på på tidiga lvl när kassan är skral och man vill komma upp i lvl. Många odlar vete och kronärtskocka för att de tjänar mest på det/ruta och skörd. Dock är det så att sitter man vid datorn ofta så är det jordgubbar man ska odla alldeles i början med ett avbrott för pumpa under natten. Vete ger en vinst på 22/dygn och kronärtskocka 30/dygn, om man räkanr med 24 timmar men jag tror fv har 23 timmars dygn men en riktlinje är det iallafall.
 
Senast ändrad:
Sv: Bondgård/farm

Det är bara "perfect bunches" som man kan få in i "garden shed" alla andra blommor fungerar fortfarande bara som vanliga gördor. Jag tror jag hittade 7-8 perfekt bunches igår när jag skördade mina solrosor. Dock har jag ju inget garden shed så det var bara en bukett jag kunde dela med mig av resten försvann.
 
Sv: Bondgård/farm

Fast man tjänar ju bara 60 coins per dygn totalt om mna skördar var fjärde timme, det är ju inte speciellt mycket :p Sen är det nog inte så många som är inne på datorn var fjärde timme dygnet runt heller ;)

Ah, det är förstås sant (nej, jag ska inte bli ekonom :D)! Då känns det förstås inte lika givande längre. :p
 
Sv: Bondgård/farm

Jo men det är sådana jag har försökt sätta in, men de går inte.. :mad:
Förut gick det att sätta in en bukett, men varje gång jag loggade in var den tillbaka på samma plats utanför. Nu går det inte ens att stoppa in någon. :confused:
 
Sv: Bondgård/farm

Nu vet jag inte om det är så här du försöker göra men jag tror att det är så att ifall man tagit ut en bukett så kan man inte sätta tillbaka den igen. Det enda som kan hamna där är blommor direkt från skörden. Samma som med gåvolådan. Om det är blommor direkt från skörd som det knövlar vet jag inte alls vad som är fel.
 
Sv: Bondgård/farm

Fast man tjänar ju bara 60 coins per dygn totalt om mna skördar var fjärde timme, det är ju inte speciellt mycket :p Sen är det nog inte så många som är inne på datorn var fjärde timme dygnet runt heller ;)
Men efter ett tag är det inte coins som är viktiga eftersom man har så mycket, utan det är xp som är viktigt och då vill man skörda mm så mycket man kan för att få mer poäng så man kommer upp i levels.
 
Sv: Bondgård/farm

Gick förbi McD idag och läste på en av deras skärmar att FV av någon anledning jag inte minns inte får vara kvar på facebook. Att det skulle börja spelas via farmville.com istället. Hittar ingenting varken på FV.com eller FB, är det någon som vet nåt om det?

Edit: haha! Mycket förkortningar! Hoppas ni förstår vad jag menar :)
 
Sv: Bondgård/farm

det finns ju massa olika fisk spel, nu finns även fishville, utformat precis som FV. och enligt mej mycket roligare än de andra fisk spelen =)
 
Sv: Bondgård/farm

Nu kunde jag uppdatera till större farm (22*22). Det gick ganska fort trots att jag odlade fel sak. Vill man öka på hastigheten är tomater mycket bättre att odla.
Efter att ha plöjt och planterat endel av den nya marken har jag nu 7 coins kvar :D.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 394
Senast: Amha
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp