Bondgård/farm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bondgård/farm

Nej det där är lustiga ägg. Man lär visst kunna få en trädgårdstomte eller bränsle också. Undrar hur de hönorna är skapta :crazy:.
 
Sv: Bondgård/farm

Wiieee! Nu har jag 3 svarta kycklingar, och en kompis ska skörda sin guldkyckling imorgon, får se vad som kommer ur den. Jag hoppas på en guldig, vill inte ha fire pit, hot tub eller bränsle.. Eller kanske bränsle:D
 
Sv: Bondgård/farm

GAH jag har inte lyckats få någons mystery egg, och har inte sett något på flera dagar?!?!
Och har heller varken bruna, svarta eller något annat roligt än vita fula hönor.

*mutter mutter*

Hörde att man skulle sälja huset och köpa ett nytt?:confused:
I dident get it och börjar bli smått frustrerad.. :devil:


Nope, inget liv utanför datorn här inte. :angel:
 
Sv: Bondgård/farm

Nej det där är lustiga ägg. Man lär visst kunna få en trädgårdstomte eller bränsle också. Undrar hur de hönorna är skapta :crazy:.

Jag har fått en trädgårdstomte i ett ägg. Men tycker det är klent med både ägg och blommor att plocka.

Annars får jag bara vita och bruna höns i äggen jag har plockat.
 
Sv: Bondgård/farm

Inte jag heller :( men ser att en del av mina grannar har gjort det och inte tusan kan jag plocka det dom slänger ut :(
 
Sv: Bondgård/farm

AHA uppdatering, vi har fått förvaring! (storage)
Men ack så lite... Hjälper ju ingenting, då säljer jag hellre..

Hur är det med äggen?
Måste man sälja sin coop och köpa en ny för att kunna GE ett ägg?
För när jag gjorde det i går, då bannimig gav jag ett ägg, och så har jag fattat att fler gör, köper, får ett ägg som de ger bort, sen köper ett nytt?
Och ger man bort ett coop, ger detta en brun höna?
Uppdatera mig hehe
Jag har EN brun höna nu medans typ alla mina vänner i höga levlar har massor och pink flamingos och allt vad det nu är..

Jag har två fula tomtar med. :grin:
 
Sv: Bondgård/farm

Du kan ju stalla upp dig själv, din kossa :rofl:

Känner KT mycket väl privat & hon vet jag skämtar ;)

Jag ska snart försöka få fler grannar till min farm, skulle expandera, men så kom det en massa roliga tivoli saker. :o
Jag har köpt & placerat sakerna i förrådet tills vidare, har inte plats just nu :crazy:
 
Sv: Bondgård/farm

du kan ju stalla upp dig själv, din kossa :rofl:

Känner kt mycket väl privat & hon vet jag skämtar ;)

jag ska snart försöka få fler grannar till min farm, skulle expandera, men så kom det en massa roliga tivoli saker. :o
jag har köpt & placerat sakerna i förrådet tills vidare, har inte plats just nu :crazy:

mu!!!!!!:d
 
Sv: Bondgård/farm

Nej du behöver inte sälja hönshuset och köpa ett nytt för att få ett ägg men äggen är ganska ovanliga så de kommer inte varje dag.
Om du vill öka på chansen att få ägg så kan du göra så att du plockar äggen från hönshuset när det är färdigt för skörd. Sedan tar du ut alla hönsen ur det. Därefter sätter du in en höna som är färdig för skörd och sedan 19 av de hönor du plockade ut och plockar äggen igen. Såhär kan du fortsätta tills du använt alla höns som är klara för skörd. Det är den första hönan som kommer in i huset som bestämmer hur långt huset har kommit. Jag gjorde så igår men orkade inte plocka runt mer än en gång (det blir mycket plockande) och fick tyvärr inget ägg ändå men det finns visst folk som lyckats få flera ägg på det här sättet. Om du har färgade höns så se till att alltid sätta in dem i huset eftersom den ökar på chansen att få ägg (tror jag) och även att det är andra färger på ägget än vitt.
Jag har för övrigt fått ägg en annan gång utan att sälja hönshuset.
 
Sv: Bondgård/farm

*knapp*

Jag ska bygga en cirkus :p:D det har kommit nya cirkusgrejjer idag :laugh: Jag byggde gator igår föresten men det vart inte riktigt bra så nu ska jag ta bort dom ;).
Snäsig hoppbana Tulle :p:laugh:

Blomknippen sparar man i sitt shed, när man skördar blommor så kommer knippena automatiskt in dit för den som undrade det :laugh: sen kan man välja om man vill sätta ut dem på sin egen farm eller om man vill share med andra :laugh:
 
Sv: Bondgård/farm

*kl*

Ett litet tips med skjulen är att bara slänga in som tar plats. Som ex hus och drivhus och vindmöllor, hövagnen m.m
 
Sv: Bondgård/farm

*knapplån*

På min farmtown har jag gjort två hoppbanor. En på grus och en på gräs

12649_184976186314_585566314_3386968_1927251_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 394
Senast: Amha
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp