Bondgård/farm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bondgård/farm

Jag har köpt fyra :angel: Så nu har jag nya pretty garden rosetterna :D Lättaste rosetten jag fått. =)
 
Sv: Bondgård/farm

Ja, fast den andra nya, skörda fertilized crops, 75 på första, lär ju vara minst 5 tusen på blåa:eek:

Jag som skulle sluta spela när jag fått alla rosetter, hade bara 4 blåa kvar, hjälpa grannar, skörda, skörda blommor och fertilizer. Nu har jag 4 till, alla på king of compost. Men får iaf den första senare idag.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag är mycker irriterad över de nya rosetterna, kunde de inte ha kommit ett par dagar tidigare! i förrgår placerade jag ut säkert 15 blommor....
 
Sv: Bondgård/farm

Jag som ville köpa ett Gardenshed så fort det gick får vänta. Håller på att sammla pengar till 22*22 uppdateringen samtidigt som jag försöker få mastersign på några grödor som inte ger överdrivet mycket vinst när man är på lvl 26 (tror jag). Jag jobbar på sista stjärnan på jordgubbar, tranbär och pumpa nu. Har dock planterat solrosor på hälften som tillsammans med druvor ger mest vinst /ruta och dygn (druvor 1 coin mer) med lagom mycket arbete när man sitter på jobbet (=inget). Rasterna räcker inte till för att plantera all mark.
 
Sv: Bondgård/farm

Mastersign, får man det när man har alla tre stjärnorna eller?
 
Sv: Bondgård/farm

Jag kunde köpa, eller jag köpte en tog ut 10 blommor, sålde garden shed och sen köpte jag ett nytt, med 10 blommor i.

Så du måste sälja ett först.

Shaggy

Jag skulle inte lägga ner tid på mastersign på tomater och jordgubbar, satsa på grapes och solrosor istället. Så mycket får man inte för mastersign.
 
Sv: Bondgård/farm

Om äggen, det sista du fick när du 'hatchade' någons mystery egg, är det som bestämmer om och vad du får för något när du skördar din coop, så skörda den inte innan du tagit en brun eller svart kyckling.
 
Sv: Bondgård/farm

Det handlar inte om pengarna utan Xpn och prestigen. Det är prestige att ha många dessutom får man 1 Xp på 40% av jordgubbarna vid skörd när man har mastersignen. Det blir ganska bra utdelning iom att jordgubbar tillsammans med hallon, blåbär och björnbär är de som ger mest XP/dygn.
 
Sv: Bondgård/farm

Aha! Jag som tänkte att så fort man fått sin skylt fanns ingen anledning att odla den grejjen längre. men extra xp på 40% var ju inte fel.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag hade väntat och tagit alla stjärnor på blackberries och sugar canes, för dom ger mest pengar. Men sen tar det ett tag att låsa upp dom.

Men alla har olika metoder :)
 
Sv: Bondgård/farm

Jag kan inte odla Björnbär och sockerrör ännu.

KL
Det är just jordgubbarna som ger 40% andra grödor ger andra nivåer mellan 5 och 50% har jag läst att det skiftar.
 
Sv: Bondgård/farm

Fast jordgubbar tjänar man ju inte alls mycket på. Det kostar 15 coins att plöja landet och 10 coins att köpa jordgubbarna, sen säljer man för 35 coins och då tjänar man ju bara 10 :p
 
Sv: Bondgård/farm

Men de blir klara på kort tid och åtminstone teoretiskt sett skulle man ju då kunna tjäna 240 coins per dygn och ruta. Dock hade jag kanske undrat lite hur en person som satt uppe hela dygn och skördade/planterade jordgubbar i FV var fjärde timme mådde, men ändå. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 394
Senast: Amha
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp