Bonde söker fru 2014

Jag tycker fortfarande att det är lamt. Alla verkar förvirrade och undra vad de gör där. Sedan undrar jag vad både Malin hos Jonathan och Karin hos Erik väntade sig. De såg väl presentationerna och träffade väl dem under gruppdejten? Om man säger saker som att man trivs och mår "gött" med många tjejer, så borde man tänka att en sådan person nog inte är en man kan lita på och ha ett seriöst förhållande med, t ex. Är det bara jag som är förvånad över detta?

Det senaste avsnittet är första jag tittat på. Jonathan är ju bara :yuck: Sebastians "nakenchock" var inte heller så trevlig. Och Peter, vad dålig framförhållning att inte se till att det finns tillräckligt med frukost. Jag tyckte också det kändes rätt lamt, hur många avsnitt brukar det vara egentligen? Bönderna tycker jag är rätt ointressanta hela bunten.

Nej, av det man fått se i rutan hittills så inger inte Jonathan något större förtroende hos mig. Men han är ju inte ensam om att tänka och agera på det viset, ganska vanligt hos yngre män. Vi får väl se om han tänker efter lite mer och tar lite mer ansvar för sina handlingar i kommande avsnitt. Men jag tror inte mycket på det, av hans attityd att döma. Tålmodiga tjejer som inte har åkt hem än, måste jag säga.

Sebastians beteende är väl inte heller optimalt alltid, men det känns som att han faktiskt inte ser något fel med att gå runt i kalsonger och dricka en banan-"shake" direkt från mixern inför en grupp tjejer han knappt känner, alternativt inte har grepp om vett och etikett i vissa fall. Men det är ju många som inte har någon känsla för när det är lämpligt att vara mer avklädd. Och i såpor ska man ju bete sig "chockerande" så att folk får något att diskutera på forum sedan;)

Dock måste jag säga att jag inte heller tycker det är någon stil på att dra ut hela gänget och tala om att man ska åka. Varför tog hon inte Sebastian åt sidan och talade med honom istället? Det är väl inte hela gängets angelägenhet?

Peter kunde ha shoppat lite mer inför besöket, ja, men samtidigt är det inte lätt att räkna ut exakt vad som behövs och i vilken mängd, i synnerhet om man levt själv länge och inte har mycket besök.

Även om jag tycker att det är lite lamt, så kommer jag förmodligen att fortsätta titta, om jag känner mig själv rätt!:)

@Sasse, som ginnies säger fick Peter en EU-kontroll samma morgon som damerna skulle komma, de visade det förra avsnittet och då verkade det som att han inte visste om det och att det var därför han inte hann förbereda så mycket.

För övrigt. Jag spyr snart på Jonathan. Jag spyr snart på tjejerna som är hos honom också, tycker det signalerar med all tänkbar tydlighet om att det inte är ett seriöst förhållande han är ute efter, och förstår inte hur tjejerna går med på att bli behandlade som oavlönade pigor, och tycker att det här nog är lite fel såpa för honom. Paradise Hotel hade känts bättre.

Sebastian kan också uttrycka sig plumpt och göra konstiga saker (jag satt med skämskudden när han visade sig i kalsonger), men där känns det ändå som att tv-teamet kan ha ett rätt stort finger med i spelet. Han gör positiva grejer också. Jag skäms när Marie försöker göra framstötar också. Hon känns lite lätt malplacerad på en bondgård.

Vilka tror ni att bönderna kommer att välja? (om det nu inte slutar så att alla tjejer åker hem). Här är min gissning:

Sebastian: Anna
Jonathan: Maria
Peter: Anna-Lena (?), damen med rödfärgade håret
Erik: Ida

Jag tror att Malin hos Jonathan, Monica hos Peter och hos Erik; svårt att säga; men bestämmer mig för Mikaela; kommer att åka nästa gång.

Jag får ingen riktig kläm på det i år, brukar vara på det klara rätt tidigt vilka jag tycker att de ska välja. (Eftersom det här är Buke, märk väl, som jag tycker, sen kanske alla har sidor som inte alls kommer fram i tv och som gör att valen inte alls blir som man tror, men jag tycker att det är kul att gissa och se om man får rätt...) Sebastian är nog den enda jag känner mig "säker" på, och där tror jag som du, Anna. "Tyvärr" tror jag nog också att Peter kommer välja den rödhåriga dubbel-namns-tanten, men tror egentligen att någon av de andra hade passat honom bättre, så jag hoppas att jag har fel. (Eller att dubbel-namns-tanten framställs på ett sätt som hon egentligen inte är i tv...) Erik verkar inte ha några favoriter, känns som att det kan bli precis vem som helst där, och hos Jonathan tror jag nog på antingen Maria eller Ellen, om inte alla bestämmer sig för att åka därifrån, vilket jag hade gjort om jag var som de.

Håller med om att det har varit en lugnare säsong i år utan löpsedel-nyheter, men jag tror följande:

Sebastian: väljer Anna (mörkhårig med glasögon).

Erik: supersvårt att gissa, men jag hoppas på nån av dom med långt mörkt hår, inte Karin eller Ida (den tredje mörkhåriga).

Peter: Helen(a?) eller Monika, båda verkar passa honom jättebra!

Jonathan: också svårt, men tror han väljer Ellen, hon var ju den enda i gårdagens avsnitt som verkade tycka att det var ok att han kysste flera samma kväll. Han gillar ju uppenbarligen att vara 'tuppen i hönsgården' men det måste vara jobbigt att vara ihop med en som tänker så.

Alltså Jonathan.. Maken till avtändande människa. "Personligheten är ju sjukt viktig i ett förhållande, jag har aldrig tänkt på det tidigare..." :eek: O_o :banghead: :arghh: Herregud.

Sebastian verkar inte vara ute efter Kärleken utan mer Någon? Jag får känslan lite av att det känns som att han tror att han nu är garanterad någon av dessa kvinnor som flyttat in hos honom och att det bara är han som gör det valet. .

De andra två har jag inte så mycket att säga till om förutom att Erik verkar osäker och jag tycker Peters damer verkar så fina! Så himla fint och modigt att öppna upp sig så framför kamerorna.

@Sasse, som ginnies säger fick Peter en EU-kontroll samma morgon som damerna skulle komma, de visade det förra avsnittet och då verkade det som att han inte visste om det och att det var därför han inte hann förbereda så mycket.
I så fall är han förlåten, om det var så att han inte visste om att de skulle komma. ;)

Sebastian har ju tyckt om att vara avklädd hela tiden. Jag har ända sen han fick breven tyckt "men klä på dig människa!"
Tycker fortfarande att han är otroligt obehaglig.

Jonatan är ju bara blåst. Oj jaha, ska man ha en personlighet i ett förhållande? Han hade visst sett det här som en chans att få ligga med så många puddingar som möjligt. :meh:
Eller som han sa "en av mina fruar". Det är liksom bara pilska hormoner där och inte så mycket hjärna.

Peter är ju söt. Och vadå ingen frukost, han hade ju ägg och havregrysngröt. En ganska utmärkt frukost faktiskt. Hoppas verkligen han hittar kärleken.

Den andra filuren är också söt, tror inte han kommer att hitta sin fru dock, känns inte som hans forum, men man kan ju hoppas.

Jag får ingen riktig kläm på det i år, brukar vara på det klara rätt tidigt vilka jag tycker att de ska välja. (Eftersom det här är Buke, märk väl, som jag tycker, sen kanske alla har sidor som inte alls kommer fram i tv och som gör att valen inte alls blir som man tror, men jag tycker att det är kul att gissa och se om man får rätt...) Sebastian är nog den enda jag känner mig "säker" på, och där tror jag som du, Anna. "Tyvärr" tror jag nog också att Peter kommer välja den rödhåriga dubbel-namns-tanten, men tror egentligen att någon av de andra hade passat honom bättre, så jag hoppas att jag har fel. (Eller att dubbel-namns-tanten framställs på ett sätt som hon egentligen inte är i tv...) Erik verkar inte ha några favoriter, känns som att det kan bli precis vem som helst där, och hos Jonathan tror jag nog på antingen Maria eller Ellen, om inte alla bestämmer sig för att åka därifrån, vilket jag hade gjort om jag var som de.

Naturligtvis, det här är ett diskussionsforum. Och vi diskuterar utifrån förutsättningarna av det vi ser i rutan. Och forumet är väl till för att tycka och tänka om programmet, även om deltagarna naturligtvis får välja utefter sin smak? Jag får t ex lite "dominansvibbar" av den rödhåriga hos Peter, även om produktionen skulle ha regisserat vad hon skulle säga. Man dömer ju inte en person enbart efter vad han/hon säger eller gör utan kroppspråk, röst, tonläge, etc.

Tänk också så olika man kan uppfatta saker, vilket jag tycker är intressant. Helt säker kan man ju inte vara förstås, men den jag känner mig mest säker på hur han kommer att välja är faktiskt Erik. Jag tror att han vill ha en tjej som är lite lik honom; självsäker, praktiskt lagd och enkel (inte för mycket analyserande) och där får jag uppfattningen att Ida nog passar bäst in.

Skorpsmulan och Wysiwyg:

Jag får intrycket av att Sebastian i själva verket är mycket omtänksam och snäll, men att, som jag skrev tidigare, han inte alltid har koll på "etiketten". Han verkar seriöst gå in för att träffa någon, och man kan ju alltid hoppas att de andra tjejerna inte är lika "kräsmagade" som Carolina. Även om man kan förstå henne också, dock tycker jag inte sättet hon gjorde det på var speciellt lysande ...
Jag fick inte intrycket av att han är säker på att de andra tjejerna ska stanna, och att han tror att det bara är han som väljer. Han var ju tvärtom rädd för att fler skulle åka. Den andra mörkhåriga tjejen (som inte är Anna) såg ju lite tveksam ut när han undrade om fler ville åka, så vi får väl se ...

Jag fick inte intrycket av att han är säker på att de andra tjejerna ska stanna, och att han tror att det bara är han som väljer. Han var ju tvärtom rädd för att fler skulle åka. Den andra mörkhåriga tjejen (som inte är Anna) såg ju lite tveksam ut när han undrade om fler ville åka, så vi får väl se ...

Fast just det gjorde att jag tolkade honom som att han såg dem som "sina" att välja mellan. Att det över huvud taget inte slagit honom att någon av kvinnorna kanske känner att han inte passar henne förrän tjejen åkte hem på eget bevåg.

Dessutom tyckte jag inte kommentaren "jaha, är det nån mer som vill åka hem eller?" var så charmig heller.

Wysiwyg:

Nu är ju upplägget så att det är bönderna som ska välja ut de kvinnor/män som de vill "dejta" och som de sedan vill bjuda hem till gården. Tanken är ju inte att det är "friarna" som ska välja om de vill vara kvar eller inte. Om det skulle vara så skulle ju hela konceptet falla. Så då blir det väl inte så att bönderna i det första funderar över ifall någon ska välja bort honom/henne. (För övrigt är det ingen av de manliga "friarna" som har åkt frivilligt från gårdarna än, vad jag vet, vilket är ganska intressant ...) Men i vilket fall kom det inte som en överraskning för mig att Carolin/Carolina åkte. Hon såg obekväm ut med honom redan på gruppdejten.

Får se hur det går ikväll nu då ... om man får rätt i sina "spådomar" ...

Jösses, nu har jag tittat på gårdagens avsnitt... snacka om att vissa killar fick ett uppvaknande :banghead: - va!?! väljer NI att åka från MIG???

Erik skulle behöva det också faktiskt, han behöver verkligen få veta att det är en FRU som HAN söker och inte är gruppledare över en scoutgrupp :meh:

Hoppas hoppas hoppas att Peter kan se förbi Anna-Lenas inviter... men det är nog inte lätt för han stackarn :crazy:

Ja, gårdagens avsnitt var ju händelserikt. Jag hoppas verkligen att jag har helt fel uppfattning om Anna-Lena, och att hon menar allvar, för som det verkar nu så känns det som att Peter sväljer hennes inviter med hull och hår. Särskilt kanske eftersom de andra två verkar vara lite mer tillbakadragna, det känns som att de i det långa loppet egentligen skulle passa Peter bättre, men att de inte får något utrymme för att Anna-Lena är så på.

Erik är så fin och gullig och snäll, men jag tror att hans försök att vara rättvis istället blir ett spadtag i hans egen grav, han försöker inte favorisera någon med den slutklämmen att tjejerna inte får någon som helst feedback på vad han tycker. Han menar säkert väl, men det blir fel. Tror att det blir antingen Ida eller Matilda (?) i slutänden, Michaela verkade inte alltför pepp på att stanna som man såg igår.

Och vad tror vi om Sebastian? Han verkade ju ändå reflektera över om det var något han hade gjort när ytterligare en tjej valde att lämna frivilligt, men samtidigt, har det ens hänt att två stycken har åkt på eget initiativ förut hos samma bonde? Tror nog Anna kan känna sig rätt säker nu, för min spontana känsla var att Sebastian hade skickat hem Marie om han hade fått göra ett val.

Och så Jonathan... Suck. Personlighet kan ju vara viktigt i ett förhållande. NEJ, MEN DET MENAR DU INTE, RING PRESSEN, DET ÄR NÅGOT VI ALLA HAR MISSAT. Typ. Rätt åt honom att Maria åkte frivilligt. Synd att inte de andra gjorde samma sak.

Har bara sett gårdagens avsnitt, men jag tror - mot alla odds? - att Jonathan kan förändras. Han är ju den enda av killarna som faktiskt tar in det de säger till honom och sedan reflekterar över det.

Så fast att han visat en i mitt tycke väldigt konstig syn på relationer och förhållande, tror jag att det kommer att hända något med honom.

Jag får uppfattningen att Jonathan är väldigt omogen. Han är jämngammal med mig, men jag hade då inte velat gifta mig med en snubbe som utgår från utseende.

Sebastian kanske kan få nåt vettigt gjort nu när han bara har två tjejer kvar.

Eric känns väldigt osäker. För min del kunde han lika gärna vara gay, han känns väldigt sval.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30