Bonde söker fru 2014

Jag hoppas att det kommer bli lite mer avslappnat nästa vecka när tjejerna ska flytta in på gårdarna istället för de här gruppdejterna. Stackars Erik i synnerhet verkar tycka att det är urjobbigt med gruppdejterna, jag hoppas han får en chans att "blomma ut" lite i sin naturliga miljö.

Det reagerade jag också på, hon verkar lite allmänt... På. Påminner väldigt mycket både i sätt och utseende om en som var hos kamelbonden.

Marielle eller vad var det hon hette? Det var väl hon som blev vald av kamelbonden till slut också? :)

Och jag upplever årets rödhåriga dam (Anna-Helena?) som att hon lägger in lite mer i att det är en bonde hon dejtar. Visst förstår jag att det blir lite announda om en ska hjälpas åt att sköta gården, men alla bönder söker ju inte en medarbetare i första hand och då spelar ju inte kompetensen någon till (förståelsen för livsstilen är väl kanske viktigare)

Senast ändrad:
Vad tycker ni om årets säsong i allmänhet? Jag tycker att det verkar lite "lamt" och jämfört med de två säsongerna innan, där det flöt på ganska bra för de flesta bönder. De gav då också ett trevligt och sansat intryck i rutan, men nu vet jag inte ... Sedan tycker jag att de har konstrat och konstlat till gruppdejterna alldeles för mycket. Vi får väl se om det blir annorlunda när de kommer till gårdarna sedan, hoppas verkligen det ...

Har ni någon favorit bland bönderna eller "friarna"?

Men bara för att det kan vara värre i andra gäng (mina vänner skulle seriöst aldrig beskriva någon en person med "tajt rööööv" :yuck:) så betyder det ju inte att deras beteende är okej! Och varför ska det nödvändigtvis jämföras och mäns misstag bortförklaras med att kvinnor minsann är minst lika illa eller värre?

Dessa snubbar får dessutom uttala sig så puckat i tv och normaliserar därigenom synsättet att tjejer ska bedömas utifrån sin kropp och vara tacksamma för en mans uppmärksamhet. :crazy:
Tjejerna i badtunnan kom ju igång med friska kommentarer om Jonathans lekamen, de med.
Det blev ju lite "kakor söker make"? :)

Gillade dock inte kommentaren från hon den kortklippta mörkhåriga kvinnan hos Peter (dubbelnamn, Anna-Lena?) som pratade om att hon skulle "vinna Bonde"... Hallå, det är ingen tävling! :banghead:
Jag får lite samma tankar, att hon lägger upp taktiken för att just 'vinna bonden'
Det som gör mig lite ledsen är att han verkar ha gått på det, åtminstone inledningsvis.
Grejen är att när man är extremt svältfödd på kärlek så är det så lätt att man blir förälskad i den uppmärksamhet man får och inte nödvändigtvis i personen som ger uppmärksamheten...
Och om man då inleder detta med att flirta friskt så är det väl inte konstigt om den kärlekstörstande bonden faller pladask.
Jag hoppas att han antingen inser detta och finner någon av de andra, alternativt att jag har helt fel gällande den framfusiga kvinnan...

Jag får lite samma tankar, att hon lägger upp taktiken för att just 'vinna bonden'
Det som gör mig lite ledsen är att han verkar ha gått på det, åtminstone inledningsvis.
Grejen är att när man är extremt svältfödd på kärlek så är det så lätt att man blir förälskad i den uppmärksamhet man får och inte nödvändigtvis i personen som ger uppmärksamheten...
Och om man då inleder detta med att flirta friskt så är det väl inte konstigt om den kärlekstörstande bonden faller pladask.
Jag hoppas att han antingen inser detta och finner någon av de andra, alternativt att jag har helt fel gällande den framfusiga kvinnan...
Precis! Jag hoppas han väljer antingen Monica, hon som blev så rörd över presenten eller den blonda kortklippta (Helena?). Båda verkar vara jordnära och rara kvinnor.

Vad tycker ni om årets säsong i allmänhet? Jag tycker att det verkar lite "lamt" och jämfört med de två säsongerna innan, där det flöt på ganska bra för de flesta bönder. De gav då också ett trevligt och sansat intryck i rutan, men nu vet jag inte ... Sedan tycker jag att de har konstrat och konstlat till gruppdejterna alldeles för mycket. Vi får väl se om det blir annorlunda när de kommer till gårdarna sedan, hoppas verkligen det ...

Har ni någon favorit bland bönderna eller "friarna"?
Nu har sett gårdagens program och jag blir fortfarande inte klok på varken bönderna eller tjejerna :confused:.
Erik gav ett nervösare intryck tyckte jag, Sebastian blir jag inte klok på... Jonathan verkar vilja hitta rätt men blir liksom hormonstinn ibland och så Peter som jag verkligen hoppas hittar kärleken - men han jag tror att han vill för mycket...
Men ja, jag håller med om att det är ganska "lamt" än så länge...

Precis! Jag hoppas han väljer antingen Monica, hon som blev så rörd över presenten eller den blonda kortklippta (Helena?). Båda verkar vara jordnära och rara kvinnor.

Det hoppas jag också. Tyckte det var fint när Monica blev så rörd över presenten.

För övrigt är nog Peter den som imponerat starkast på mig i årets omgång, det var utan tvekan han som jag trodde skulle vara mest "skäms-kudde-framkallande" innan. Jag tyckte först att Erik gav ett betydligt bättre intryck igår när han var hemma på gården än på gruppdejterna, men när jag såg förhandstitten för nästa vecka och att han inte sa någonting på någon dejt med en av tjejerna så vet jag inte riktigt om jag håller med om min egen slutsats om hans avslappnade humör längre. Sebastian gjorde väl inte direkt något igår, och Jonathan får jag såna obehagsrysningar av att jag bara vill stänga av tv:n när han är i bild. På honom verkar det som att han bara är ute efter en piga. Han kanske skulle slå sig ihop med damen med dubbelnamn som är hos Peter?

Jonathan får jag såna obehagsrysningar av att jag bara vill stänga av tv:n när han är i bild. På honom verkar det som att han bara är ute efter en piga. Han kanske skulle slå sig ihop med damen med dubbelnamn som är hos Peter?

Jag håller med! Han sitter bara och kläcker groda på groda och är sjukt obehaglig.

Som någon av alla kvällstidningar hade skrivit - han borde varit med i Paradise Hotel istället med tanke på hans beteende och inställning.

Det är ju svårt att veta hur mycket produktionen regisserar och hur mycket som hittas på för att skapa intresse runt programmet. Men vissa av bönderna ger inget trevligt intryck, nej ... Men kanske ändras det under programmets gång.

Vilka tror ni åker till nästa gång, och har ni fått någon känsla för vilka bönderna kommer att ha kvar till sist? Så här tror jag:

Svårt att sia om vem Peter väljer. Tydligen hade han tänkt mest på Anna-Lena (?), men jag hoppas att han inte väljer henne. Får också känslan av att det är en tävling som hon vill vinna. Monica tror jag får åka hem nästa gång. Tyckte Peter verkade lite avslagen mot henne, och hon verkar ju ha blivit kär väldigt fort ....

På Jonathans gård undrar jag hur det kommer att gå ... Kanske alla tjejer väljer att åka, om det som sägs i trailern är sant. Det borde de ju rimligtvis göra i alla fall ...

Carolin / Carolina (?) på Sebastians gård kommer nog att åka nästa gång frivilligt såg det ut som. Ser inte ut som om hon är speciellt bekväm i hans sällskap, tycker jag ... Jag tror att favoriterna är Anna och den andra mörkhåriga. Tycker att han och sistnämnda skulle passa bäst ihop.

Erik är jag ganska säker på kommer att välja Ida. Tycker att hon verkar mest självständig och säker av de som är där; en som inte behöver så mycket uppmuntran och bekräftelse. Erik verkar inte vara en man som strör komplimanger omkring sig i onödan ...

Det är ju svårt att veta hur mycket produktionen regisserar och hur mycket som hittas på för att skapa intresse runt programmet. Men vissa av bönderna ger inget trevligt intryck, nej ... Men kanske ändras det under programmets gång.

Vilka tror ni åker till nästa gång, och har ni fått någon känsla för vilka bönderna kommer att ha kvar till sist? Så här tror jag:

Svårt att sia om vem Peter väljer. Tydligen hade han tänkt mest på Anna-Lena (?), men jag hoppas att han inte väljer henne. Får också känslan av att det är en tävling som hon vill vinna. Monica tror jag får åka hem nästa gång. Tyckte Peter verkade lite avslagen mot henne, och hon verkar ju ha blivit kär väldigt fort ....

På Jonathans gård undrar jag hur det kommer att gå ... Kanske alla tjejer väljer att åka, om det som sägs i trailern är sant. Det borde de ju rimligtvis göra i alla fall ...

Carolin / Carolina (?) på Sebastians gård kommer nog att åka nästa gång frivilligt såg det ut som. Ser inte ut som om hon är speciellt bekväm i hans sällskap, tycker jag ... Jag tror att favoriterna är Anna och den andra mörkhåriga. Tycker att han och sistnämnda skulle passa bäst ihop.

Erik är jag ganska säker på kommer att välja Ida. Tycker att hon verkar mest självständig och säker av de som är där; en som inte behöver så mycket uppmuntran och bekräftelse. Erik verkar inte vara en man som strör komplimanger omkring sig i onödan ...

En gammal vän till mig klippte bonde söker fru för ett par år sedan och har alltså sett mycket råmaterial. Enligt honom är Linda väldigt pushig och styr deltagarna, annars skulle väl för lite hända på den korta tiden de har...

Själv har jag inte kunnat se något alls av årets program, bor i UK och TV4 play visar inte programmet här :(

En gammal vän till mig klippte bonde söker fru för ett par år sedan och har alltså sett mycket råmaterial. Enligt honom är Linda väldigt pushig och styr deltagarna, annars skulle väl för lite hända på den korta tiden de har...

Själv har jag inte kunnat se något alls av årets program, bor i UK och TV4 play visar inte programmet här :(

Jaha, ja, då är det ju lite synd om deltagarna som får bära hundhuvudet i press och på forum ... trots att många är medvetna om att det är regisserat. Men alla bönder råkar ju inte riktigt lika illa ut (Erik och Peter t ex har väl inte skildrats som "snusk-" eller "sexistbönder" än ...), så det är spännande på vilka grunder vissa bönder får dessa eller liknande epitet. Jag tänker att något "drag" ändå måste finnas där från början, som produktionen sedan förstärker.

Jag har också bott i Storbritannien och där får man hålla till godo med klippen, ja ... Men det var också där som jag började titta på programmet:)

@emli, min spontana känsla om det här med att vissa av bönderna kanske får en stämpel som sexistiska, så är det förstås djupt olyckligt om TV4 klipper ihop det på det sättet om det inte är sant. Men i årets version känns det som att exempelvis Jonathan kläcker så mycket grodor hela tiden, så att antingen gör han det för att han 1) tycker så, 2) för att han vill verka "rolig" i tv (i så fall misslyckas han dessutom) eller 3) för att TV klipper i programmet, men han måste ju fortfarande säga grejerna, och det gör han minst en gång varje program.

Om jag hade varit någon av de tjejerna som är hos Jonathan hade jag lagt benen på ryggen och stuckit därifrån fort som tusan. Sebastian fällde väl också någon mindre passande kommentar när de satt i bastun och det där med pusstävlingen, men han har samtidigt visat bättre sidor både före och efter det avsnittet. Jonathan känns mer läskig hela tiden.

Bara jag som tycker Sebastians blick är sjukt obehaglig när han ser på tjejerna? Ser typ ut som om han klär av tjejerna med blicken... :yuck:
Han har lite stirrig blick ibland men jag tycker mest han ser sjukt nervös ut och han verkar inte alltid veta var han ska göra av sig, osäker helt enkelt.

@emli, min spontana känsla om det här med att vissa av bönderna kanske får en stämpel som sexistiska, så är det förstås djupt olyckligt om TV4 klipper ihop det på det sättet om det inte är sant. Men i årets version känns det som att exempelvis Jonathan kläcker så mycket grodor hela tiden, så att antingen gör han det för att han 1) tycker så, 2) för att han vill verka "rolig" i tv (i så fall misslyckas han dessutom) eller 3) för att TV klipper i programmet, men han måste ju fortfarande säga grejerna, och det gör han minst en gång varje program.

Om jag hade varit någon av de tjejerna som är hos Jonathan hade jag lagt benen på ryggen och stuckit därifrån fort som tusan. Sebastian fällde väl också någon mindre passande kommentar när de satt i bastun och det där med pusstävlingen, men han har samtidigt visat bättre sidor både före och efter det avsnittet. Jonathan känns mer läskig hela tiden.

Jonathan ger ett ganska slappt, "lojt" intryck, och det känns som att han inte bryr sig eller tänker efter så mycket, nej. Men avseende hans kommentarer så är det svårt att veta om det är produktionen eller han själv som ska hållas ansvarig(a). Några "gamla" deltagare i programmet har skrivit på forum att produktionen ställer ledande frågor till deltagarna, och att de dessutom blir tillsagda att inkludera frågan i svaret. Ex vis var det en tidigare deltagare som fått frågan om en av hans "tjejer" skulle platsa i Playboy, och då svarade han något i stil med att hon "inte skulle platsa i Playboy". Direkt efter de orden klippte produktionen. Då framstår det för publiken som att han kommit på denna kommentar själv, och självklart blir han då stämplad som sexistisk. Om man inte förstår hur ett sådant här program är upplagt. Sedan kan det säkert vara så att en del deltagare, både män och kvinnor säger saker som produktionen inte har regisserat eller hetsat fram. Jag tycker att man märker ganska tydligt när det är regisserat, allra tydligast naturligtvis vid intervjuerna. Mindre seriös journalistik går ju tillväga på det viset.

Om Jonathans "hångel" som kommer att visas nästa vecka är något han själv tillsammans med tjejerna tagit initiativ till eller om det är produktionen som ligger bakom igen, återstår väl att se ...

Någon timme kvar till kvällens avsnitt. Undra hur "intrigerna" de visade förra veckan på Jonathans gård kommer utveckla sig.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Westernryttaren Göran Lindström tar plats som en av bönderna i årets säsong av Bonde söker fru. Med ett öppet sinne och en passion för...
Svar
0
· Visningar
415
Senast: Gunnar
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 127
Skola & Jobb För tillfället jobbar jag 25% och tycker jobbet är skittråkigt. Jag sitter och tittar på klockan medan jag jobbar och räknar ner tiden...
15 16 17
Svar
333
· Visningar
25 613
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tv-programmet Bonde söker fru är nu inne på sin 17:e säsong, och även i år finns en hästbonde med bland de som söker kärleken i tv...
Svar
0
· Visningar
390
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025